تخصص نجات گر سمن ها از دام پوپولیسم، برنامه سازمان محیط زیست برای توانمندسازی سمن ها

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سمن ها را از ارکان اصلی توسعه پایدار کشور برشمرد و گفت: سمن ها می توانند با تقویت بنیه تخصصی خود از افتادن در دام پوپولیسم محیط زیستی پرهیز نمایند.

تخصص نجات گر سمن ها از دام پوپولیسم، برنامه سازمان محیط زیست برای توانمندسازی سمن ها

به گزارش خبرنگاران ژیلا مهدی آقایی در سمینار آموزشی روش های نوین تسهیل گری و توانمندسازی مجموعه های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در قزوین اظهارکرد: تشکل های غیر دولتی بدون وابستگی به دولت به صورت داوطلبانه برای دستیابی به اهداف مشترک و تعیینی فعالیت می نمایند و این تشکل ها باید فاکتورهایی مانند قانونمندی، برنامه داشتن، مسئولیت پذیری، حس مشارکت و هویت مستقل و تعیین داشته باشند.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: اگر تشکلی با این رویکرد فعالیتش را شروع کند بدون هیچ وابستگی می تواند موفقیت خود را تضمین کند.

آقایی اضافه کرد: اگر مسئولان دولتی از تشکل ها در تصمیم گیری کمک نگیرند منجر به مطالبه گری بی پایه و اساس و سرخوردگی آنها می گردد و دولت ها باید این سرمایه بی هزینه را به عنوان جامعه مدنی جدی بگیرند. چون هرگونه حل مشکلات در حوزه محیط زیست بدون نقش آفرینی سمن ها و جامعه مدنی امکان پذیر نیست.

وی خطاب به تشکل های محیط زیستی اعلام نمود: با تقویت بنیه تخصصی از افتادن در دام پوپولیست محیط زیستی پرهیز کنید. چون اعتراض های بدون پشتوانه تخصصی جدی گرفته نمی گردد و ارزیابی دوره ای از عملکرد خودتان داشته باشید. حیف است این همه پتانسیل عاشق و خوب خدای نانموده در دام های نامناسب بیافتد و بخواهد شما را عقب براند و فعالیت هایتان دیده نگردد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: شما به عنوان ارکان اصلی توسعه پایدار می توانید نقس بسزایی در حوزه محیط زیست داشته باشید و با توانمندسازی خودتان کمک اصلی در تغییر و توسعه پایدار کشور باشید.

آقایی تاکید نمود: دفتر مشارکت مردمی یک برنامه چهار ساله استراتژیک و عملی تدوین نموده که خوشبختانه برنامه خوبی است و این برنامه روی پورتال سازمان قرار گرفته و از هر گونه نقطه نظرات دیگران استفاده می کنیم.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: توانمندسازی سمن ها یکی از برنامه های مداوم ماست که در سال 97 ادامه خواهد داشت به طوری که کارگاه های آموزشی و توانمندسازی در کل کشور برگزار خواهد شد. در برنامه چهارساله، به ارتباطات بین بخشی هم توجه گردیده است، چون به آن نیاز داریم و باید تقویت کنیم. خوشبختانه وزارتخانه ها و سازمان ها از آن استقبال کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست آقایی در سرانجام اعلام نمود: 22 ذی نفع برای دفتر مشارکت مردمی تعریف گردیده است و این دفتر در جلب مشارکت عامه مردم هم فعالیت دارد چرا که عامه مردم از مهمترین ذی نفعان ا هستند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1030

به "تخصص نجات گر سمن ها از دام پوپولیسم، برنامه سازمان محیط زیست برای توانمندسازی سمن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصص نجات گر سمن ها از دام پوپولیسم، برنامه سازمان محیط زیست برای توانمندسازی سمن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید