برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی آذرماه امسال در رشت برگزار می گردد.

برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان

شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در اواسط آذرماه امسال در گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و گروه های مردمی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بعضی از برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم، اضافه کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، آیین های سنتی، جشنواره غذا، جشنواره میوه های جنگلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی بعضی از برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.

امیرانتخابی توضیح داد: افتتاح دفتر پایگاه جنگل های هیرکانی استان گیلان و همچنین افتتاح سامانه سامانه اطلاعات تورهای گردشگری و ثبت نام تورهای گردشگری طبیعت گردی جنگل های هیرکانی(ساتگ) از برنامه های جانبی این جشن خواهد بود.

وی تاکید نمود: جنگل های هیرکانی که 14 تیرماه امسال خبر ثبت این منابع ملی در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان منعکس شد، از بقایای جنگل های دوران سوم زمین شناسی است که به لحاظ پایداری و قدمت اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: حدود دو میلیون هکتار از این جنگل ها در ایران و در پنج استان گیلان، گرگان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان قرار گرفته است و ثبت جهانی این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی، اقدامی مناسب برای حفظ زیست بوم و گردشگری طبیعی ایران به شمار می رود.

شارژ 10: شارژ 10: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

جعبه مهر: جعبه مهر: با همدیگر مهربان باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59844

به "برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن بزرگ ثبت ملی جنگل های هیرکانی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید