این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید

به گزارش مجله سرگرمی، پیشرفت در کسب و کار همواره به معنای رسیدن به موفقیت های بیشتر، در آمد بیشتر یا بستن قرارداد های جدید نیست. گاهی اوقات جلوی ضرر و زیان های احتمالی را دریافت نیز نوعی پیشرفت و منفعت محسوب می گردد.

این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، پیشرفت در کسب و کار همواره به معنای رسیدن به موفقیت های بیشتر ، در آمد بیشتر یا بستن قرارداد های جدید نیست.گاهی اوقات جلوی ضرر و زیان های احتمالی را دریافت نیز نوعی پیشرفت و منفعت محسوب می گردد.

مجموعه نخستین ثبت مجری مستقیم ثبت شرکت و برند در ایران و خارج از ایران 3 مورد از مهم ترین موارد به ظاهر کم اهمیت که بیشتر کسب و کارهای نوپا و حتی به بلوغ رسیده آن ها را نادیده می گیرند را آنالیز می نماید.

انجام هر کاری پیشاحتیاجی دارد ، همانطور که به منظور بهره برداری از یک درخت میوه می بایست نهال آن را بکاریم و از آن مراقبت کنیم ، هنگام رشد درخت و حتی پس از رشد آن می بایست حواسمان باشد تا سرما و گرمای زیاد به آن آسیب نرساند ، با سم پاشی منظم مطمئن شویم که درختان از جانوران و آسیب های محیطی به دور می مانند و با هرس به موقع اطمینان یابیم که جهت رشد و باروری مجدد را برای آن ها سهل کرده ایم.

راه اندازی کسب و کار نیز مانند کاشتن یک درخت است ، شاید کاشتن یک درخت یا راه اندازی یک کسب و کار ساده به نظر برسد ولی قطعا این طور نیست و چالش های جهت پیش رو ساده نخواهد بود.

در دنیای پیچیده امروز راه اندازی یک کسب و کار نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد. می بایست به خوبی از کسب و کار خود مراقبت و جهت پیش رو را پیش از قدم نهادن در آن تا جایی که می گردد به خوبی ارزیابی نمود.

در این مقاله 3 مورد کمتر اشاره شده در خصوص رشد و پیشرفت کسب و کار را با هم آنالیز می کنیم ، مجدد یادآور می شویم که جلوی ضرر و زیان های احتمالی را دریافت ، خود نیز نوعی پیشرفت و منفعت محسوب می گردد.

1- قوانین ثبتی و حقوقی را بشناسیم و رعایت کنیم (ثبت شرکت و برند)

عده کثیری هستند که بدون توجه به قوانین ثبتی و حقوقی و بدون اینکه که شرکتی به ثبت رسانیده باشند و یا برندی برای محصول یا خدمات خود به صورت قانونی ثبت و معرفی کرده باشند کسب و کار خود را شروع می کنند.

روزی صاحبان کسب و کار ، غرق در انجام فعالیت های روزانه و خدمات دهی به مشتریان متوجه می شوند که شخص یا اشخاصی محصول آن ها را بدون کسب اجازه از آن ها کپی و روانه بازار کرده اند !!!

حال چگونه می توانند از حقوق مالکیت محصولشان دفاع کنند ؟

مثلا در نظر بگیرید که پس از سالها توانسته اید نوشابه ای را با فرمولی خاص (که فقط خودتان آن را می دانید) فراوری کنید. اسمی با عنوان - نوشابه نخستین - برای محصول خود انتخاب کرده و پس از فراوری نوشابه و درج نام و نشان خود آن را روانه بازار می کنید (توجه نمایید که در این مرحله ، نام انتخابی شما برای محصولتان تنها و تنها در ذهن خودتان معتبر است زیرا آن را در مراجع رسمی به ثبت نرسانده اید و حقوق مالکیت معنوی برای شما محفوظ نمی باشد)

همه چیز خوب پیش می رود ، محصول را با نام انتخابی تان فراوری می کنید ، آن را روانه بازار می کنید ، میزان فروش محصول سر به فلک می کشد ، همه از - نوشابه های نخستین - راضی هستند و به مرور نام نوشابه شما بر سر زبان ها می افتد.

در همین حین متوجه می شوید که اشخاصی دیگر بدون کسب اجازه و رضایت شما نوشابه ای با همین نام فراوری و روانه بازار کرده اند و از آنجائیکه که شما زحمت زیادی برای فراوری محصول اولیه و جا انداختن آن در بازار کشیده اید - نوشابه نخستین - نامی شناخته شده نزد مصرف کنندگان است.

مشتریان شما بی خبر از همه جا بعلت تشابه اسمی بین نوشابه شما و نوشابه تقلبی آن را خریداری و مصرف می کنند.

برند همان نام انتخابی نوشابه شماست که آن را در ذهن داشتید و در نهایت آن را فراوری نمودید و زحمت زیادی کشیدید تا در بازار شناخته گردد.

اگر در همان ابتدای کار برند نوشابه خود را ثبت می نمودید هم اکنون می توانستید با استفاده از قوانین حقوق مالکیت معنوی صاحب اثر از فراوری کنندگان نوشابه تقلبی شکایت کرده و مانع فراوری نوشابه هایی مشابه برند خود شوید و حتی می توانستید غرامت نیز دریافت کنید.

در این موقعیت این احتمال نیز وجود دارد که شخص یا اشخاصی دیگر پیش از اینکه شما متوجه وخامت اوضاع شده باشید - برند نوشابه نخستین - را برای خودشان ثبت کرده باشند و تمامی زحمات شما در یک چشم بر هم زدن بر باد رفته باشد.

لذا اگر در ابتدا ، برند نوشابه خود را به صورت رسمی ثبت می نمودید ، قوانین مالکیت معنوی و ثبت برند می توانست به یاری شما بیاید.

مقوله ثبت شرکت نیز به همین صورت است ، در اصل توسط ثبت شرکت شما به همراه چند نفر از شرکای خود یک هویت حقوقی واحد تحت مدیریت 2 یا چند نفر ایجاد می کنید و دارای یک شخصیت حقوقی یکتا می شوید.

از آن پس در بازار به جای اینکه شما را با نام خانوادگی تان بشناسند ، شما را با نام شرکت تان خواهند شناخت ، اعتبار های کسب شده برای نام شرکت و هویت حقوقی شما خواهد بود و اگر روزی یکی از شرکایتان تمایل به ادامه همکاری با شما را نداشت ، اعتبار شرکت شما با قطع همکاری شریکتان از بین نخواهد رفت زیرا از همان ابتدا مردم شما را با نام شرکت تان شناخته اند و حال افزایش و کاهش اعضای شرکت لطمه ای به اعتبار آن شرکت نخواهد زد.

مثلا یکی از شرکت های شناخته شده و فعال در بازار ایران را در ذهن خود تصور کنید. آیا می دانید در پس پرده ، چند مورد افزایش یا کاهش تعداد اعضا در آن شرکت اتفاق می افتد و شما از آن خبر ندارید و شاید اصلا برایتان مهم نباشد. مهم این است که آن شرکت پابرجا و مشغول به ادامه فعالیت است و تا زمانی که خدماتی با کیفیت همیشگی از آن شرکت دریافت می کنید اصلا مهم نیست که اعضای هیئت مدیره آن چه کسانی هستند.

ضمناً با ثبت شرکت علاوه بر در اختیار داشتن یک شخصیت حقوقی و آغار یک کسب و کار رسمی و قانونی ، می توانید به صورت قانونی در ازای محصولات و خدماتی که ارائه می کنید فاکتور رسمی ارائه دهید ، در مناقصات و استعلام های خصوصی و دولتی شرکت نمایید و حتی در صورت احتیاج برای کسب و کار خود که پیش از این شرکت آن را ثبت کرده اید وام بانکی دریافت نمایید !!!

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان علاوه بر بازدید از وبسایت مجموعه نخستین ثبت به نشانی https://www.nokhostinsabt.com می توانید با شماره تلفن های 02188881235 و 02188881245 تماس حاصل نمایید.

2 - امنیت داده های کسب و کار خود را جدی بگیریم

بر کسی پوشیده نیست که امروزه بیشتر امورات خود را با یاری کامپیوتر ، اینترنت ، موبایل و شبکه های ارتباطی به انجام می رسانیم. کامپیوتر ها و شبکه های ارتباطی به شاهراه اصلی تبادل اطلاعات بین اشخاص و کسب و کار ها تبدیل شده اند.

تقریبا بیشتر کارهای روزمره را توسط تلفن های هوشمند و کامپیوتر ها انجام می دهیم. اطلاعات مهم شخصی و کسب و کار خود را در آن ها ذخیره می کنیم و در مواقع احتیاج آن ها را فراخوانی می کنیم.

در محل کار خود از کامپیوتر ها برای ارتباط با همکاران و تبادل اطلاعات با سایرین استفاده می کنیم ، کامپیوتر هایی را به عنوان سرور (سرویس دهنده) برای استفاده شخصی یا شرکتی در نظر می گیریم و تمامی اطلاعات مهم را در آن ها ذخیره می کنیم بدون آن که حتی لحظه ای به امنیت وب و شبکه خود فکر کنیم.

امروزه کم تر پیش می آید که حتی اطلاعات مهم را روی کاغد بنویسیم و به مرور حساسیت نگهداری نسخ فیزیکی مدارک از بین رفته و ما بدون کوچکترین تردیدی به کامپیوتر ها اعتماد می کنیم.

آیا تا بحال فکر کرده اید که اگر روزی سرورهای محل کارتان تحت حملات هکرها و یا ورود ویروس یا بدافزاری ناخواسته از کار بیافتد ، تمامی اطلاعات تان ناپدید گردد و تمامی داده های سیستم حسابداری تان محو گردد چه فاجعه عظیمی رخ می دهد ؟

بله ، به همین راحتی یک کسب و کار نابود می گردد.

لذا از شبکه داده ها و سرور های خود بهتر از هر زمان دیگری محافظت کنید و با مشورت متخصصان امر ، ریسک ها و اشکالات موجود در شبکه خود را ارزیابی و به صورت منظم سرور ها ، شبکه های محلی و اطلاعات خود آنالیز و پیش از بروز مسائل جبران ناپذیر تمهیدات امنیتی و روش های مقابله با آن را برنامه ریزی نمایید.

اگر کسب و کاری دارید و اطلاعات خود را بر روی کامپیوتر ها و سرور هایی در محل شرکت یا محیط وب نگهداری می کنید این را بدانید که در هر ساعت از شبانه روز امکان از بین رفتن اطلاعات شما وجود دارد لذا پیش از بروز صدمات جبران ناپذیر تمهیدات آن را بیاندیشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان امنیت وب و شبکه می توانید ضمن تماس با شماره تلفن اختصاصی 02162868080 از پایگاه اینترنتی https://webnahad.com نیز بازدید نمایید.

3 - جهت های ورودی به کسب و کار خود را خلوت و باز نگاه دارید

جهت ها و روش های دسترسی مشتریان به هر کسب و کاری چیست؟ مراجعه به محل کسب و کار ، ارتباط به وسیله شبکه های اجتماعی ، فکس ، ایمیل و مهم ترین روش دسترسی مشتریان به شما به وسیله تلفن است.

ارتباطی تلفنی اولین و مهم ترین روشی است که مشتریان به وسیله آن با شما ارتباط برقرار می کنند ولی در بسیاری از کسب و کارها به این مهم توجه چندانی نمی گردد لذا به صورت غیرمستقیم ضرر و زیان های احتمالی متوجه آن کسب و کار خواهد شد.

بسیار رخ داده است که با مجموعه ، شرکت ، اداره و سازمانی تماس گرفته ایم که در خوش بینانه ترین حالت مدت ها در صف انتظار برقراری تماس معطل شده و در بیشتر مواقع با اشغالی خطوط تلفن قادر به برقراری تماس با واحد مورد نظر نشده ایم و یا به دلیل عدم حضور متصدیان جوابگو در پشت میزهایشان نتوانسته ایم با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کنیم.

این یک زنگ خطر جدی است ، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا مسئول بخش ارتباطات درون و برون سازمانی می بایست ورودی های تلفن کسب و کار خود را ارزیابی و جهت بهینه سازی آن اقدام نمایید ، زیرا اگر در بخش خصوصی مشغول به خدمت رسانی باشید و مشتری با شما تماس بگیرد و به هر دلیل اعم از شغولی خطوط تلفن یا انتظار بیش از حد پشت خط تلفن نتواند به شما دسترسی پیدا کند ، این احتمال وجود دارد که باعث رنجش وی از خدمات نامناسب مجموعه شما شده و تصمیم به انتخاب یکی از رقبایتان به عنوان تامین کننده جدید محصول یا خدمات مورد احتیاج خود بگیرد.

به این مهم توجه نمایید که در عصر حاضر تنها شما نیستید که محصولی فراوری می کنید و یا خدماتی در حوزه ای خاص ارائه می دهید ، قطعا اشخاص و شرکت هایی دیگر هستند که محصولات و خدمات مشابه شما را ارائه می کنند و بسیار مشتاق آن هستند که مشتری شما را که شاید سالها برای بدست آوردن و حفظ او زحمت کشیده اید نصیب خود کنند.

تلفن یکی از اصلی ترین روش های ارتباطی مشتریان با مجموعه شماست ، می بایست حتما تمهیداتی بیاندیشید تا زمانی که تمامی اپراتور های مجموعه تان به علت ازدحام تماس گیرندگان مشغول هستند ، مشتری را بیش از حد پشت خط منتظر نگذارید و یا با روش های نوین باعث سرگرمی وی در صف انتظار برقرای تماس شوید.

زمانی که اپراتور هایتان پشت میز حضور ندارند ، توسط سیستم های اتوماتیک تلفنی از تماس گیرنده پیام وی را دریافت کرده و در اسرع وقت با او تماس بگیرید و یا اگر تعداد فیزیکی خطوط تلفن مجموعه تان کفاف تماس گیرندگان را نمی دهد ، نسبت به افزایش تعداد خطوط تلفن برآیید و یا از خطوط تلفنی پیشرفته دارای ظرفیت مکالمات بالا استفاده نمایید.

همه این ها ممکن نمی گردد مگر اینکه زیرساخت سیستم تلفنی خود را بر اساس نسل جدید سیستم تلفنی مبتنی بر شبکه (وویپ voip) پایه ریزی نمایید.

توسط سیستم های تلفنی voip قدرت مانور شما بی نهایت می گردد ، در هر زمان که لازم باشد می توانید مکان داخلی ها را جابجا کنید ، بین شعب مختلف مجموعه خود در شهر ها و حتی کشور های مختلف ارتباط تلفنی ارزان مبتنی بر شبکه فراهم کنید ، به راحتی پیام های صوتی مشتریان خود را دریافت و ذخیره کنید ، سیستم های نوبت دهی تمام اتوماتیک راه اندازی کنید ، به وسیله تلفن به صورت اتوماتیک سفارشات مشتریان را دریافت کنید ، سیستم تلفنی را به وبسایت و اتوماسیون اداری مجموعه خود متصل نمایید ، در خارج از محل کسب و کار به تلفن های ورودی مجموعه خود پاسخ دهید و حتی در تعطیلات و خارج از محیط مجموعه از تلفن های داخلی و خطوط شهری خود استفاده و به وسیله آن ها شماره گیری نمایید !!!

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نسل جدید سیستم های تلفنی مبتنی بر شبکه (وویپ voip) علاوه بر بازدید از وبسایت مجموعه آریاوا به نشانی https://ariyava.ir می توانید با خط ویژه 02162868686 تماس حاصل کرده و از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید.

امید است که 3 مورد اشاره شده در مقاله حاضر بتواند نیم نگاهی جزئی به مسائلی بیاندازد که بی توجهی به آن ها در یک کسب و کار ، مسبب ضرر و زیان هایی بعضا جبران ناپذیر می گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65793

به "این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید