اهمیت استفاده از سرور اختصاصی

به گزارش مجله سرگرمی، با افزایش کاربران اینترنت و حوزه وب و توسعه اپلیکشن ها و علاقه مندی بالا مردم به روی آوردن به استفاده از تکنولوژی و نفوذ اینترنت در زندگی امروز، اهمیت استفاده از سرور اختصاصی به عنوان مهم ترین بستر راه اندازی وب سایت ها، راه اندازی نرم افزارها و اپلیکیشن ها دوچندان است.

اهمیت استفاده از سرور اختصاصی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مبین هاست، سرور اختصاصی به مفهوم استفاده از یک سرور یا کامپیوتر قدرتمند که دارای ویژگی های خاصی نظیر، فعال و پایدار بودن به صورت بیست وچهارساعته، داشتن یک اینترنت پایدار و با پهنای باند بالا و فعال بودن این سرور در یک مرکز داده یا دیتاسنتر هست؛ بنابراین سرور اختصاصی، به سروری فعال در دیتاسنتر با منابع رم و سی پی یو و هارد تعیین به همراه یک برق پایدار و همواره فعال و همچنین یک اینترنت با پهنای باند یک گیگ یا 10 گیگ یا 40 گیگ گفته می گردد. کسب وکارهای اینترنتی، استارتاپ ها، شرکت های خصوصی و دولتی و سازمان ها و تمام افرادی که احتیاج به راه اندازی یک سایت و یا اپلیکیشن و یا داشتن یک بستر روی اینترنت به همراه یک پروسس یا پردازش روی اطلاعات دارند مشتریان بالقوه برای خرید سرور اختصاصی هستند. در صورتی که مرکز داده در ایران قرار گرفته باشد به آن سرور اختصاصی ایران و در صورتی که در خارج از ایران قرار داشته باشد به آن سرور اختصاصی خارج اطلاق می گردد.

دیتاسنترها مراکزی هستند که در آن امکان قرار دریافت سرورها با یک نظم تعیین به همراه یک منبع تأمین کننده برق به صورت دائمی و همچنین یک منبع برق پشتیبان هستند. در این مراکز داده تهویه هوا به صورت کاملاً مهندسی شده انجام می گردد و همچنین دارای یک شبکه اینترنت بسیار قدرتمند با پهنای باند بالا هست. در دیتاسنترها از دستگاه های روتر و سوویچ استفاده می گردد و ارتباط اینترنت بین سرور و اینترنت به وسیله این سوییچ ها انجام می گردد. از مراکز داده داخلی می توان به دیتاسنترهای زیرساخت، پارس آنلاین، آسیاتک، دیتاسنتر برج میلاد به عنوان گلچینی از بهترین مراکز یادکرد. دیتاسنتر هتزنر آلمان، رد استیشن در انگلیس و همچنین به عنوان بهترین دیتاسنتر در جهان از او وی اچ نام برد. او وی اچ در فرانسه و کانادا و چندین موقعیت در اروپا ارائه سرویس می نماید.

برای خرید سرور اختصاصی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سخت افزار سرور از اهمیت بالایی در کیفیت سرویس و پایداری آن برخورد دار است، سخت افزار باید به روز و با آخرین به روز رسانی مورد استفاده قرار بگیرد. سال فراوری سرور، قطعات استفاده شده روی آن نیز بسیار مهم است. به طور مثال در بازار چندین نوع هارد وجود دارد. در قیمت سرور اینکه از چه نوع هاردی استفاده می گردد بسیار تاثیر گذار است. پیشنهاد به کاربران حرفه ای استفاده از هارد اس اس دی به عنوان بهترین و مناسب ترین انتخاب روی سرور هست. از دیگر نکات برای انتخاب یک فروشنده برای خرید یک سرور اختصاصی دیتاسنتر قرار دریافت آن سرور هست. همچنین برای داشتن یک شبکه پایدار و بدون اشکال تجهیزاتی نظیر روتر و سوویچ متصل به آن سرور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. موارد متعددی روی قیمت سرور تاثیرگذار هست اما پیشنهاد ما یافتن یک سرویس دهنده خوش نام و با تجربه برای تهیه این سرویس با اهمیت زیرساختی برای کسب وکار شماست. شرکت داده پردازی مبین هاست یکی از شرکت های با تجربه و متخصص در ارائه سرویس های میزبانی و مخصوصاً ارائه سرور اختصاصی از ایران و خارج است. برای مشاوره و آنالیز بیشتر می توانید به وسیله وب سایت و تلفن این شرکت با بخش فنی در ارتباط باشید.

/https://www.mobinhost.com

تلفن تماس: 02172308

انهای رپرتاژ آگهی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79048

به "اهمیت استفاده از سرور اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت استفاده از سرور اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید