انتقاد رئیس گروه موزه های خراسان رضوی از بی توجهی به موزه ها

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، انتقاد رئیس گروه موزه های خراسان رضوی از بی توجهی به موزه ها صورت پذیرفت.

انتقاد رئیس گروه موزه های خراسان رضوی از بی توجهی به موزه ها

محمد کاظم رادمنش در مورد عدم تغییر قیمت بلیت موزه ها بنا بر دستور وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: آقای ضرغامی مقام بالای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است و می تواند هر تصمیمی اتخاذ کند. ما وزیری داشته ایم که نرخ بلیت موزه ها برای گردشگران خارجی را 10 برابر گردشگران داخلی مشخص نموده بود و پس از آن یک وزیر دیگر آمد و آن طرح را لغو کرد.

وی اضافه نمود: در کشور ما مردم هنوز به این نتیجه نرسیده اند که موزه و بنای تاریخی را قدر بدانند. به عنوان مثال وقتی یک گروه برای بازدید به موزه خراسان تشریف می آورند، در پی تخفیف برای بلیت موزه هستند. معلم و مربی مملکت اصرار دارد تا برای بلیت موزه تخفیف بگیرد، از آخر وقتی وارد موزه می شوند، در کافی شاپ حداقل برای یک نوشیدنی 50 هزار تومان هزینه می نمایند. برای یک نوشیدنی در همان موزه پول دارند، اما برای بازدید از موزه در پی تخفیف هستند.

رئیس گروه موزه های خراسان رضوی با اشاره به اینکه حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد، گفت: اگر وزارت تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت موزه ها نداشته، شاید برای آشتی مردم با موزه ها و اماکن تاریخی بوده است.

رادمنش ادامه داد: قیمت یک نوشابه به 30 هزار تومان رسیده، اما قیمت بلیت موزه هنوز تغییری نداشته است. بلیت موزه 2 سال است که 5000 تومان بوده و هنوز هم 5000 تومان است. در حالی که در 2 سال گذشته با 5000 تومان می توانستید 2 عدد چیپس بخرید، اما امروز باید 4 بلیت موزه را روی هم بگذارید تا بتوانید یک چیپس بخرید.

وی اعلام نمود: اما مردم هم باید به سمتی بروند که برای موزه و اماکن تاریخی ارزش قائل شوند. مردم حاضرند هر ماه برای سینما 60 هزار تومان هزینه نمایند تا یک فیلم نو دیدن نمایند، اما وقتی اینجا در موزه برایشان از آثار تاریخی شرح می دهیم، هیچ درکی از آثار و اماکن تاریخی ندارد و توجهی به شرحات راهنمایان موزه ندارند.

رئیس گروه موزه های خراسان رضوی بیان کرد: در روز آرامگاه فردوسی و روز جهانی موزه ها، بازدید از موزه ها برای مردم رایگان بود. یک آمار بگیرید، بازدید موزه ها در این 2 روز چه اندازه بالا رفته است؟ شاید فقط چند نفر به علت رایگان بودن موزه از فضای آن بازدید نموده باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164516

به "انتقاد رئیس گروه موزه های خراسان رضوی از بی توجهی به موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس گروه موزه های خراسان رضوی از بی توجهی به موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید