امکانات فوتسال ایران خیلی ضعیف است، در اروپا می مانم

به گزارش مجله سرگرمی، حسین طیبی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به تجربه حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی با تیم غیرت قزاقستان، از برنامه هایش برای فصل آینده و همچنین لزوم حمایت از برنامه های سرمربی تیم ملی فوتسال در سال حساس پیش رو صحبت کرد.

امکانات فوتسال ایران خیلی ضعیف است، در اروپا می مانم

مشروح مصاحبهی طبی در ادامه می آید:

* خبرنگاران - دلیل اینکه غیرت را انتخاب کردید و این فصل هم در این تیم قزاقستانی ماندید چه بود؟

- حسین طیبی: این فصل از تیم های دیگر پیشنهاد داشتم ولی تصمیم گرفتم بمانم چون هدف اولم این بود در فینال اروپا بازی کنم. می دانستم غیرت یکی از تیم های خوب اروپا است و می تواند حتی قهرمان گردد. سال به سال کوشش کردم تا در تیم جا بیافتم. سوم و چهارمی اروپا را با غیرت تجربه نموده بودم و دوست داشتم فینال را هم تجربه کنم که سال جاری این افتخار نصیبم شد. شخصاً کوششم را کردم ولی قسمت نبود قهرمان شویم.

* در مرحله نیمه نهایی با بارسلونا بازی کردید و حتی یک گل هم زدید. با توجه به مصدومیت، چه زمانی متوجه شدید در لیست بازی با بارسلونا هستید؟

- دستم 15 روز مانده به بازی بارسلونا از دو جا شکست و گچ گرفتم. هر پزشکی مرا می دید می گفت قطعاً به این بازی نمی رسی. واقعاً ناراحت بودم و کادر فنی هم همین احساس را داشت. قرار شد دستم را گچ بگیرم و نزدیک بازی در آتل بگذارم که داور اجازه بازی بدهد. خودم اطلاع نداشتم قرار است مقابل بارسلونا بازی کنم. یک روز قبل بازی در تمرین دستم در آتل رفت. واقعاً نمی شد تمرین کرد چون فشار زیادی به دستم می آمد. طبیعتاً درگیری در این بازی ها بسیار شدید و پرتعداد است و خطرناک بود. خدا را شکر در نهایت با درد بازی کردم فقط به این خاطر که نماینده خوبی برای ایران باشم و هم فینال اروپا را تجربه کنم.

* با توجه به اینکه چند فصل خارج از ایران بازی نموده اید، آیا محتمل است فصل آینده به لیگ ایران بازگردید؟

- هر بازیکنی یک نظری دارد ولی شخصاً دوست دارم فوتسالم را در اروپا ادامه بدهم. برای این موضوع هم دلایل و هدف های خاص خودم را دارم. همواره دنبال اتفاقات خوب فوتسال هستم. دوست دارم در سطح بالا فوتسال بازی کنم و در بهترین اتفاقات فوتسالی شرکت داشته باشم؛ حالا هرکجا می خواهد باشد.

* جذابترین و بهترین لیگ فوتسال جهان که دوست دارید بازی در آن را تجربه کنید کدام کشور است؟

- بهترین و جذابترین لیگ فوتسال جهان متعلق به اسپانیا است. بازی کردن در لیگ این کشور را دوست دارم. البته تیم ما قهرمان اسپانیا یعنی بارسلونا را در مسابقات اروپایی با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. معتقدم آدم نباید با هر شرایطی لیگ اسپانیا را انتخاب کند. جایی که الان بازی می کنم هم به زعم تمام فوتسالی ها بدون شک جزو سه چهار تیم برتر جهان است.

* تجربه بازی در لیگ روسیه را هم دارید. تفاوت های لیگ ایران با روسیه و قزاقستان چقدر است؟

- لیگ ایران از نظر فنی جزو 5 لیگ برتر جهان است ولی از نظر امکاناتی یکی از ضعیف ترین لیگ های جهان است. قبلاً هم این حرف را زدم ولی یکسری ها ناراحت شدند. ما از نظر امکانات خیلی خیلی ضعیف هستیم. لیگ های آسیا از این نظر از ما خیلی بهتر هستند. لیگ روسیه یک لیگ خیلی فشرده است که مدام درگیر بازی هستید و استراحت کمی دارید. روسیه یک لیگ فوق العاده دارد چون بازیکن را همواره در شرایط فوق العاده نگه می دارد. لیگ قزاقستان هم از لیگ روسیه الگوبرداری می نماید. در روسیه هر هفته دو بازی پشت سر هم انجام می گردد. این روال در قزاقستان دو سال است پیاده شده و آنها هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

* شرایط تیم ملی فوتسال را چطور ارزیابی می کنید؟

- شرایط تیم ملی سال جاری فرق می نماید چون مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم. تمام تیم ها کوشش می نمایند سهمیه جام جهانی را بگیرند. یک مثال می زنم که بدانید تیم های آسیایی چقدر در حال پیشرفت هستند. ویتنام هشت بازیکنش را به واسطه مربی اسپانیایی اش به لیگ اسپانیا فرستاده تا با آنها تمرین نمایند و شرایط ایده آلی برای جام ملت ها داشته باشند. این نشان می دهد همه تیم ها دارند کوشش می نمایند. ژاپن بازی های تدارکاتی با تیم های خوب اروپایی می گذارد. درست است ما ایران و تیم قابل احترامی هستیم ولی ما هم باید کوشش کنیم و اردوهای خوبی داشته باشیم. بازی با تیم های بزرگ به درد تیم ملی ایران می خورد. تیم ملی هم راه خودش را پیدا نموده است. آقای ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی) هم عالی عمل می نماید و به جوان ها میدان می دهد و اجازه می دهد خودشان را نشان بدهند. باید همه یاری کنیم تیم ملی شرایط خوبی داشته باشد و به برنامه های ناظم الشریعه احترام بگذاریم.

* اما ایران یک فرصت عالی برای بازی با برزیل را با دست خودش از بین برد.

- یکی از اتفاقات بد از دست دادن بازی با برزیل بود. ما اعتبارمان را هم جلوی برزیل از دست دادیم و فکر نمی کنم به این راحتی دیگر با ما بازی نمایند. این اتفاق بدی بود.

* در حاشیه لیگ قهرمانان اروپا با خسوس کاندلاس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال هم دیدار و مصاحبه داشتید. آیا خسوس هنوز فوتسال ایران را دنبال می نماید؟

- بله، خسوس کاندلاس را آنجا دیدم و خاطرات را با هم مرور کردیم. او سرمربی فوتسال ایران بود و فوتسالمان را دنبال می نماید. نمی دانم دوست دارد به ایران برگردد یا نه ولی او به فوتسال ایران علاقه دارد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21736

به "امکانات فوتسال ایران خیلی ضعیف است، در اروپا می مانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات فوتسال ایران خیلی ضعیف است، در اروپا می مانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید