امضای تفاهمنامه همکاری میان کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، زلاتکو ماتِسا رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی همراه با نایب رئیس، دبیر کل و مدیر روابط بین الملل این کمیته و رئیس فدراسیون هندبال این کشور برای ملاقات با مسئولان ورزش کشورمان به تهران سفر کردند که صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک طی دیدار با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به امضا تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک دو کشور پرداختند.

امضای تفاهمنامه همکاری میان کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی

در این دیدار که شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی خزانه دار، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، علیرضا رحیمی عضو هیأت اجرایی، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و رئیس کمیسیون بین الملل، عاطفه اسلامیان مدیر روابط بین الملل و هیأت همراه زلاتکو ماتسا حضور داشتند، صالحی امیری ضمن خیر مقدم به همتای کرواسی خود در ابتدا درباره تمدن و فرهنگ غنی ایران مطالبی را عنوان داشتند و به ظرفیت بالای ورزش کشورمان و علاقه مردم به ورزش پرداختند.

رضا صالحی امیری ضمن تاکید بر اهمیت همکاری دو کشور گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد، تقویت تعامل و دیپلماسی ورزشی است و اینکه تجربه جهانی را در ورزش کشورمان افزایش دهیم، همچنین سایر کشورها نیز تجربه بیشتری از ایران داشته باشند. پیش بینی می کنم آینده خوبی در حوزه ورزش با کشور کرواسی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که تاکنون با ماتسا و هیأت همراه وی داشتیم در سه محور توافق کردیم؛ برخی از فدراسیون های ورزشی کشورمان تقاضای همکاری با کرواسی برای جذب مربی و برگزاری دوره های آموزشی داشتند که البته این همکاری دوجانبه خواهد بود چرا که در برخی از رشته ها همچون کشتی، وزنه برداری، کاراته و ووشو ما می توانیم به آنها یاری کنیم و در رشته هایی مثل فوتبال، هندبال، شنا، واترپلو و بسکتبال ما به مربیان کروات احتیاج داریم.

صالحی امیری اضافه نمود: با توجه به نزدیک شدن به المپیک 2020 توکیو و احتیاج به برگزاری اردوهای بیشتر و شرایط آب و هوایی خوب کرواسی در اروپا و همچنین تمایل و علاقمندی مردم دو کشور به یکدیگر برگزاری اردوی مشترک از حوزه های همکاری مورد نظر ماست.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود: در نظر داریم ضمن بازدید ماتسا و هیأت همراهش از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر، در زمینه علمی و دانشگاهی و برگزاری دوره های تخصصی نیز با کشور کرواسی همکاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست زلاتکو ماتسا رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی گفت: حدود بیست سال پیش با پست متفاوتی به ایران سفر کردم و بسیار خوشحالم که با لطف و عنایت رضا صالحی امیری و دعوت ایشان دوباره به کشور شما سفر کردم. ایران را به خوبی می شناسم، کشوری بزرگ و دارای تمدنی غنی است، امیدوارم صالحی امیری مجدداً هم من را به ایران دعوت نمایند.

رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی تاکید نمود: تفاهم نامه امروز بین دو کشور که اهمیت بسیاری دارد. در خصوص چند محور از جمله همکاری دوجانبه بین فدراسیون های ملی طرفین، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کمپ های تمرینی در رشته های مختلف و تحقیق و پژوهش در حوزه ورزش می باشد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21130

به "امضای تفاهمنامه همکاری میان کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهمنامه همکاری میان کمیته ملی المپیک ایران و کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید