افزایش 2 برابری ورود گردشگران به مشهد

به گزارش مجله سرگرمی، پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران عصر امروز یکشنبه 11 شهریور 97 با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مشهد گشایش یافت.

افزایش 2 برابری ورود گردشگران به مشهد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این مراسم با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، خامسی شهردار مشهد، معاونان استاندار و چند تن از نمایندگی های کشورهای خارجی در کشورمان برگزار گردید.

تقی زاده خامسی شهردار مشهد در این مراسم گفت: گردشگری مدت زیادی نیست که در جهان به عنوان صنعت مطرح شده است و کشورهای دارای ظرفیت با هم رقابت می نمایند، خوشبختانه مسئولان کشور ما هم متوجه شدند که باید در این راستا کوشش نمایند.

شهردار مشهد اضافه نمود: شهر مشهد در 2 تا 3 ماه اخیر شاهد افزایش 2 برابری حضور گردشگران بوده است، این یک فرصت برای شهر است و باید برای توسعه مالی مشهد از آن استفاده کرد، آتش زدن سفارت عربستان شاید به طور کامل سیاسی نبوده است و شاید یکی از دلایل آن همین مسئله گردشگری بوده است.

او افزود: امروز هم مسائل زیادی در خصوص کشورمان و شهر مشهد گفته می گردد، تمام اینها به این خاطر است که جلوی ورود و افزایش گردشگران به مشهد را بگیرند، مردم فهیم مشهد باید با این هجمه ها به درستی روبرو شوند.

خامسی توضیح داد: در شهر مشهد زمینه جذب گردشگران، بارگاه حضرت امام رضا(ع) است، در کنار این جاذبه های دیگری نیز داریم که به آنها پرداخته نشده است، یکی از این زمینه ها بارگاه فردوسی است، توافق شده است که مرمت پیشخوان بارگاه فردوسی به شهرداری سپرده گردد.

او ادامه داد: حدود 30 خانه تاریخی در شهر مشهد شناسایی شده است که روند خرید و یا احیاء و بهره برداری از این بناها شروع شده است.

شهردار مشهد گفت: مشهد می تواند پایلوت گردشگری کشور باشد، ما در حال اجرای اقداماتی هستیم تا ماندگاری گردشگران در شهر مشهد را افزایش دهیم، شهرداری این آمادگی را دارد که با رعایت استانداردها پایلوت گردشگری کشور گردد.

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این نمایشگاه پس از 10 سال توقف و 6 ماه اقدامات اجرایی امروز گشایش می یابد، این نمایشگاه تداعی نماینده شکوه ایران و خراسان رضوی است.

مکرمی فر ادامه داد: استاندار خراسان رضوی اهتمام ویژه ای به حوزه گردشگری خراسان رضوی دارند.

او توضیح داد: تدابیر و سیاست های ریاست سازمان میراث فرهنگی امروز به بار نشسته و دگرگونی گردشگری امروز رخ داده است، رویدادهای بزرگ گردشگری در سراسر کشور در حال اجراست.

مکرمی فر اضافه نمود: رویداد همدان 2018، تبریز2018، نمایشگاه شهر گردشگر، نمایشگاه کیش و نمایشگاه مشهد، جشنواره چهارسوق در برج میلاد، جشنواره های فرهنگی در استانهای مختلف، این تکثر رویدادها دارای اهمیت ویژه ای بودند، نشاط اجتماعی یکی از مزایای مهم برگزاری این رویدادهای مهم است.

او گفت: این رویدادها نمادی از بالندگی گردشگری در کشور است، امیدواریم با بهبود سهم گردشگری از اقتصاد ملی شاهد استفاده همه اقشار مردم از نعمت سفر و گردشگری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: این نمایشگاه نمود کامل و واقعی حضور بخش خصوصی گردشگری در میدان این صنعت است.

هوشنگ نژاد مدیر نمایشگاه بین المللی مشهد در این مراسم گفت: برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه از 6 ماه قبل شروع شده است و 24 استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

او توضیح داد: 160 غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه برپا شده است.

این نمایشگاه از امروز 11 شهریور تا 15 همین ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهر برپا خواهد بود.

240 غرفه از سراسر کشور در حوزه های دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، بومگردی و صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین در این مراسم اثری از استاد طلاییان یکی از شاگردان استاد فرشچیان رونمایی شد، این اثر به نام شام عاشورا به تایید استاد فرشچیان رسیده است.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40688

به "افزایش 2 برابری ورود گردشگران به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری ورود گردشگران به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید