اتمام نورپردازی مسجد کبود و ارک تبریز

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام نورپردازی مسجد کبود و آرک تبریز خبر داد.

اتمام نورپردازی مسجد کبود و ارک تبریز

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز دوشنبه 20 مردادماه 99، ضمن اعلام این خبر گفت: آرک علیشاه نماد استواری و مقاومت تبریز و مسجد کبود فیروزه جهان اسلام است که قدمت آن ها به دوره ایلخانی برمی شود، این بناها همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

او با بیان اینکه نورپردازی بناهای تاریخی سبب انعکاس زیبایی و شکوه آن ها می شود، افزود: ایجاد جلوه ای شکوهمند از آثار تاریخی یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای صیانت از این بناها در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: همکاری مشترکی بین این اداره کل و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز آغاز شده که در راستای این همکاری نورپردازی مسجد کبود و آرک تبریز با هم افزایی این دو مجموعه در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام ویژه ای به انجام رسید.

او گفت: اجرای نورپردازی مسجد کبود و آرک تبریز متناسب با بافت و رنگ اجزای بناها با حجم سرمایه گذاری حدود چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104722

به "اتمام نورپردازی مسجد کبود و ارک تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام نورپردازی مسجد کبود و ارک تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید