آموزش ماساژ کف پا ، خودتان را ماساژ درمانی کنید

به گزارش مجله سرگرمی، اگر دقت نموده باشید، زمانی که درد یا گرفتگی را در نقطه ای از بدن احساس می کنیم به صورت غریزی و طبیعی ناحیه درد را ماساژ می دهیم. مثلا زمانی که سردرد داریم ناخودآگاه پیشانی و شقیقه های خود را مالش می دهیم و یا هنگام درد پا، پاهای خود را ماساژ می دهیم. ماساژ یکی از درمان های باستانی است که امروزه به صورت علمی و مدرن به آن پرداخته می گردد و در درمان بسیاری از ناراحتی ها و کاهش استرس از آن استفاده می گردد. شاید فکر کنید برای ماساژ درمانی باید هزینه های زیادی را بپردازید، اما با یک آموزش درست می توانید این کار را خودتان انجام دهید. در ادامه این بخش به آموزش ماساژ پا می پردازیم. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا ماساژ کف پا را بیاموزید.

آموزش ماساژ کف پا ، خودتان را ماساژ درمانی کنید

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی یک روش درمانی است که معمولا برای آرامش و کاهش دردهای عصبی و گرفتگی های عضلانی، بر روی بخش های مختلف بدن انجام می شود. استفاده از این نوع درمان به حدود 2700 سال قبل از میلاد برمی شود. این درمان که با دست بر روی بافت های نرم بدن انجام می شود، به کاهش استرس، بهبود دردها و فشارهای عضلانی و بسیاری از ناراحتی های دیگر یاری می نماید. امروزه افراد مختلفی در سرتاسر دنیا از این روش برای درمان استفاده می نمایند. طبق اسناد به جای مانده قدیمی، ژاپنی ها، مصری ها، رومی ها و عرب ها از این درمان استفاده نموده و مالش بدن را روشی مناسب برای آسیب های ورزشی و جنگی می دانستند. ماساژ درمانی به شیوه ای علمی و تازه به وسیله هنریک لینگ در سال 1839-1776 پایه ریزی شد و امروزه به عنوان روشی برای مراقبت های بهداشتی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

ماساژ برای گرفتگی های عضلانی

زمانی که ماهیچه ها فعالیتی بیش از میزان داشته باشند، دچار درد و گرفتگی می شوند. این گرفتگی به علت تجمع مواد زایدی مانند اسیدلاکتیک ایجاد می شود. ماساژ باعث می شود تا گردش خون و جریان لنفاوی در آن ناحیه بهبود یافته و مواد غذایی لازم و اکسیژن به بافت ها برسد. در نتیجه باعث خروج مواد سمی شده و درد کاهش می یابد.

چگونگی ماساژ پا

اگر به خاطر شغل خود یا در مواقعی خاص مجبور بودید تا زیاد سرپا بایستید، یک ماساژ کف پای خوب می تواند به آرامش عضلات پای شما یاری کند. بعلاوه برای بهبود ظاهر ران های خود نیز می توانید این بخش را به طور منظم ماساژ پا داده و سیستم لنفاوی را تحریک نمایید.

- برای این که بتوانید کف پای خود را به راحتی ماساژ دهید، بر روی یک صندلی کوتاه بنشینید. سپس به ماساژ قسمت های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا بپردازید.

- یک دست خود را در قسمت روی پا و دست دیگر را در زیر پای خود قرار دهید. سپس به آرامی از انگشتان پا تا قوزک پای خود را ماساژ دهید. این کار را دوباره به سمت انگشتان پا تکرار کنید.

- پای خود را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر خود انگشتان پا را محکم فشار دهید و بکشید.

- با انگشت شست خود از قسمت بالای کف پا آغاز نموده و به صورت یک خط تا وسط کف پا محکم فشار دهید. در قسمت های برآمده دو طرف نیز فشارهایی را به صورت چرخشی وارد کنید.

- یک پای خود را نگه دارید و به آرامی پای دیگری خود را با حرکات مشت ماساژ دهید. سپس با انگشتان دست به صورت حرکات چرخشی کف پای خود را ماساژ دهید.

- از قوزک پا تا ناحیه ران پا را ماساژ دهید و این کار را پنج بار تکرار نمایید.

- برای ماساژ زانو، انگشتان خود را به صورت چرخشی در ناحیه کاسه زانو حرکت دهید.

در این مقاله سعی کردیم تا روش ماساژ پای اصولی را برای بخش ها مختلف پا بیان کنیم که می توانید در مواقع مختلف برای کاهش درد و آرامش پا از آن بهره ببرید.

آموزش ماساژ کف پا برای زائو

خانم های باردار در زمان زایمان ممکن است احساس سردی در پاهای خود داشته باشند. در این مواقع ماساژ کف پا می تواند به گرم شدن آن ها یاری کند. زمانی که زائو بر روی تخت خود دراز کشیده یا نشسته است، پاهای او را از قوزک پا تا نوک انگشتان محکم ماساژ دهید. برای انجام کار می تواند در کف پاهای او با انگشت خود دایره هایی بکشید.

ماساژ علاوه بر ایجاد آرامش در قسمت های مختلف بدن، می تواند برای درمان بعضی بیماری ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام این کار می توانید به متخصصین رفلکش زون تراپی مراجعه نمایید. آن ها با استفاده از تحریک نقاطی خاص از کف پا می توانند این درمان را انجام دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164455

به "آموزش ماساژ کف پا ، خودتان را ماساژ درمانی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ماساژ کف پا ، خودتان را ماساژ درمانی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید