آلمان برای متوقف کردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بکار شد

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از سخت گیرترین رگولاتورهای آلمان به دنبال دریافت دستور رسمی است تا جمع آوری اطلاعات کاربران توسط پیغام رسان واتس اپ را متوقف کند.

آلمان برای متوقف کردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بکار شد

رگولاتور شهر هامبورگ به دلیل نگرانی در مورد تغییرات حریم خصوصی واتس اپ که به استفاده بیشتر از اطلاعات کاربران برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی منتهی می گردد، به دنبال دریافت یک دستور فوری قابل اجرا پیش از 15 ماه مه است.

یوهانس کاسپار، کمیسر دیتا در بیانیه ای اظهار داشت: واتس اپ اکنون توسط 60 میلیون نفر در آلمان استفاده می گردد و پراستفاده ترین اپلیکیشن رسانه اجتماعی و حتی جلوتر از فیس بوک - شرکت مادر این پیغام رسان- است. بنابراین اهمیت زیادی دارد که مطمئن شویم شمار بالای کاربران که این سرویس را برای بسیاری از افراد جذاب می نماید، به بهره برداری فرصت طلبانه از قدرت دیتا منجر نمی گردد.

واتس اپ زمان معرفی سیاست حریم خصوصی جدید خود را پس از سردرگمی و عصبانیت کاربران را به تاخیر انداخت تا بتواند درباره جمع آوری اطلاعات و نحوه اشتراک گذاری آنها با شرکت مادر خود شرح بهتری فراهم کند. رگولاتور حمایت از دیتای انگلیس در ژانویه به قانونگذاران اظهار داشت که میلیونها نفر استفاده از واتس اپ را متوقف نموده و به استفاده از سرویسهای پیغام رسان دیگری نظیر تلگرام و سیگنال روی آورده اند.

فیس بوک در بیانیه ای اظهار داشت در حال بازبینی نامه ای است که از رگولاتور هامبورگ دریافت نموده و به سوءتفاهماتی که در مورد هدف و اجرای این آپدیت وجود دارد، پاسخ خواهد داد و به فراهم کردن ارتباط خصوصی و مطمئن برای همه متعهد مانده است. این شرکت در ادامه اظهار داشت با پذیرفتن شرایط جدید سرویس واتس اپ، کاربران با توسعه میزان اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیس بوک موافقت نمی نمایند و این به روزرسانی بر حریم خصوصی پیغامهای آنها با دوستان یا خانواده شان در هر جای دنیا که باشند، تاثیر نمی گذارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور هامبورگ اظهار داشت این شرکت می تواند به اتهامات در جلسه رسیدگی پاسخ دهد. پرونده رسمی گگردده شده است تا در صورت لزوم از اشتراک گذاری انبوه و غیرقانونی اطلاعات جلوگیری گردد و به فشار غیرقانونی روی میلیونها نفر برای موافقت با آن سرانجام داده گردد.

اقدام این رگولاتوری جبهه جدیدی را در آلمان پیرامون سیاستهای حریم خصوصی فیس بوک می گشاید. رگولاتور ضد انحصارطلبی ملی این کشور پیش از این یک جنگ حقوقی را علیه شیوه های عملکرد فیس بوک بر پا نموده که می گوید منعکس نماینده سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از نفوذ بازارش است.

حریم خصوصی آنلاین از سال 2018 مشمول مقررات اتحادیه اروپا با عنوان مقررات حفاظت از دیتا قرار گرفته و تحت این مقررات، ایرلند بر فیس بوک نظارت دارد زیرا مقر اروپایی این شرکت در ایرلند واقع شده است.

کاسپار با اشاره به شرایط فوق العاده ای که در مقررات حفاظت از دیتا پیش بینی شده است، به دنبال متوقف کردن سه ماهه جمع آوری اطلاعات کاربران توسط واتس اپ است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139955

به "آلمان برای متوقف کردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان برای متوقف کردن جمع آوری اطلاعات واتس اپ دست بکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید