آشنایی با موزه های رم

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با موزه های رم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با موزه های رم ، سخن خواهیم گفت.

آشنایی با موزه های رم

رُم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور با 2649724 سکنه و همچنین مرکز ناحیهٔ لاتزیو می باشد.

هم چنین رم با مساحت 136287 کیلومتر مربع، وسیع ترین شهرداری ایتالیا به حساب می اید.

رم به طور گسترده ای به عنوان پایتخت مد جهان است . اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان .

رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان ، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند.بیشتر خانه های لوکس مد و زنجیره های طلا و جواهر مانند بولگارری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکیشان در در این شهر واقع است. همچنین دیگر برند های مهم مانند شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا ، آرمانی و ورساچه بوتیک های لوکسی در رم دارند .

موزه ها و گالری های بی شماری در رم وجود دارد که شاید بهتر باشد با بهترین و معروف ترینِ آن ها بیشتر آشنا شوید تا در سفرتان به این شهر، برای انتخاب میان آن ها به مشکل برنخورید.

شهر رم به عنوان پایتخت کشور ایتالیا، جاذبه های دیدنی حیرت انگیز و بی شماری دارد. اگر می خواهید در زمان به عقب برگردید و با تاریخ باشکوه روم باستان بیشتر آشنا شوید، بازدید از موزه های آن را از قلم نیاندازید که از مجسمه های دوره باستان گرفته تا هنرهای مدرن را دربرمی گیرند.

1. موزه های واتیکان

کلیسای سیستین (Sistine Chapel) بخشی از موزه های واتیکان (Vatican Museums) را تشکیل می دهد که بیشتر به خاطر دیوارنگاری های تماشایی میکل آنژ بر روی سقف آن معروف شده است. این موزه ها در یک راستا مستقیم سازماندهی شده اند تا علاوه بر بخش راه پله مارپیچ، اتاق های رافائل (Raphael Rooms) و دیوارنگاری های بی نظیر آن از چشم بازدیدکنندگان دور نمانَد. اگر مایل بودید راجع به مجموعه هنرهای مذهبی این موزه ها اطلاعات بیشتر و دقیق تری کسب کنید، می توانید از یکی از تورهای راهنمای آن کمک بگیرید.

2. موزه های کاپیتولین

موزه های کاپیتولین (Capitoline Museums) در نزدیکی کولوسئوم قرار گرفته و چندین مورد از بهترین آثار مربوط به تاریخ یونان و روم را به نمایش می گذارد. از جمله آثار معروف این موزه می توان مجسمه لوپا کاپیتولینا (Lupa Capitolina)، گائول در حال مرگ (Dying Gaul) و مجسمه سوار بر اسب مارکوس آئورلیوس را نام برد.

3. گالری بورگز

گالری بورگز (Galleria Borghese) در ویلای بورگز قرار گرفته و شاید بتوان گفت که این موزه، از تحسین برانگیزترین مجموعه هنری شهر رم نگهداری می کند. شیپیون بورگز (Scipione Borghese)، فردی علاقه مند به هنر بود و توانست در زمان حیاتش، مجموعه ارزشمندی از آثار هنرمندان ایتالیایی و اروپایی را جمع آوری کند. بازدیدکنندگان می توانند از 20 اتاق گالری بورگز و آثار هنرمندان معروفی از جمله تیسین (Titian)، کاراواجو، روبنس (Rubens) و تندیس داوود (David) دیدن کنند که مورد آخر جزو آثار مشهور جان لورنتسو برنینی (Gian Lorenzo Bernini) به حساب می آید.

4. قلعه سنت آنجلو

قدمت بعضی از بخش های قلعه سنت آنجلو (Castel SantAngelo) به 1،900 سال پیش برمی شود. پیشنهاد می کنیم بازدید از موزه داخل این قلعه را از دست ندهید و حتماً از نقاشی های دوران رنسانس و تسلیحات کمیاب مربوط به دوره قرون وسطی آن دیدن کنید.

5. موزه ملی رم

موزه ملی رم (National Roman Museum) شما را به خوبی با تاریخ و فرهنگ شهر رم آشنا می کند. البته این موزه به یک ساختمان محدود نمی شود؛ بلکه آثار آن در ساختمان هایی در نقاط مختلف شهر پراکنده شده اند.

6. قصر دوریا پمفیلج

قصر دوریا پمفیلج (Palazzo Doria Pamphilj)، قصری خصوصی در رم است که در قرن 15 تأسیس شده بود. با بازدید از گالری این قصر می توانید تصویر بهتری از زندگی اشرافی این بخش از شهر در ذهنتان داشته باشید. شاید باور نکنید، اما هنوز هم مالکیت این قصر به یک خانواده در رم تعلق دارد که از بعضی قسمت های آن برای زندگی استفاده می کنند. حدود 500 نقاشی از تیسین و کاراواجو و مجسمه هایی از برنینی در این قصر نگهداری می شود.

7. ویلا فارنسینا

ویلای فارنسینا (Villa Farnesina) در سال 1506 ساخته شد و خانواده فارنیس آن را خریداری کردند و از همان زمان، نام آن ها بر روی این کاخ ماند. علاوه بر ساختمان آن که به یو (U) انگلیسی شبیه است، آثار داخل این کاخ مثل نقاشی های سه بعدی قسمت سالن نیز ارزش دیدن دارند و دیوارنگاری های اتاق خواب آن هم جزو طراحی های رافائل می باشد. بازدیدکنندگان می توانند از بیشتر اتاق های این ویلا دیدن کنند.

8. موزه ملی اتروسک

موزه ملی اتروسک (National Etruscan Museum) در ملک اشرافی ویلا جولیا (Villa Giulia) واقع شده است که دستور ساختش را پاپ ژولیوس سوم در قرن 16 داده بود. بزرگ ترین مجموعه هنر اتروسکی متعلق به این موزه است و دوستداران تاریخ و هنر، به احتمال زیاد از آثار آن از جمله مجسمه عروس و داماد (Bride and Groom)، تابوت زوجین (Sarcophagus of the Spouses) و گلدان تیتا وندیا (Tita Vendia Vase) لذت خواهند برد که گفته می شود قدمت این گلدان به 2،600 سال پیش برمی شود.

9. موزه ماکسی

موزه ماکسی (MAXXI Museum) را زها حدید (Zaha Hadid) طراحی کرده و به هنر و معماری معاصر شهر رم می پردازد. ساختمان این موزه به تنهایی ارزش دیدن دارد. علاوه بر آن می توانید از مجسمه ها، معماری، نقاشی های قرن 21، کافه و کتاب فروشی های آن نیز دیدن کنید.

10. موزه تمدن رم

در موزه تمدن رم (Museum of Roman Civilization)، ماکت روم باستان را قرار داده اند تا همه ببیند شهر رم در آن زمان به چه شکل بوده است. همچنین مدل کوچک تر بعضی از آثار معروف این شهر را نیز ساخته اند. علاوه بر آن، عمارت ها و ساختمان های جالب کنار این موزه به سال 1930 و 1940 تعلق دارند که تماشای معماری آن ها نیز خالی از لطف نیست.

کامپوزیت دندان ایمپلنت

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87011

به "آشنایی با موزه های رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه های رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید