آشنایی با جدیدترین مدل های لوستر در سبک طراحی امروزی

به گزارش مجله سرگرمی، از مدل های گران قیمت و فاخر گرفته تا مدل های ساده و معمولی، لوسترها همواره یکی از بهترین راه چاره ها برای روشن کردن فضای داخلی منزل بوده اند. در این قسمت با نمونه هایی از جدیدترین مدل های لوستر آشنا خواهیم شد که براساس مد روز، در سبک های کلاسیک و مدرن طراحی شده اند. لوسترها را می گردد در تمامی نقاط خانه نصب کرد البته تا زمانی که اندازه آنها نسبت به فضا و دکوراسیون محیط اطراف مناسب باشد. اگر بدنبال چراغ هایی می گشت که کارایی و زیبایی را در بهترین شکل ممکن ارائه بدهند، ممکن است اضافه کردن یک یا چند عدد لوستر به دکوراسیون خانه دقیقا همان حس و جلوه ای که از چیدمان منزلتان انتظار دارید برآورده کند.

آشنایی با جدیدترین مدل های لوستر در سبک طراحی امروزی

لوسترها از دیرباز مورد توجه و استفاده قشرهای مختلفی بوده اند و به نوعی کالایی لوکس و تشریفاتی به حساب می آمدند. البته امروزه نیز لوستر یکی از زیباترین، گرانترین و البته جذابترین کالای دکوراسیون در منازل است. تفاوت عظیم جدیدترین مدل های لوستر در این سالها با مدل های قدیمی در تنوع بسیار زیاد، رنگارنگی، ورود بهترین طرح های لوستر که می توان به آنها حتی طرحهایی مفهومی نیز گفت می باشد. این لوسترها را می توان نه تنها در منزل بلکه در مکان هایی مانند کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها و مراکز دیگر به زیبایی استفاده کرد زیرا سبب جذابتر شدن و باکلاس تر شدن دکوراسیون محیط می شوند.

زمانی که به انتخاب مدل لوستر خود می پردازید، همواره در ذهن داشته باشید لوسترها طوری طراحی شده اند که نوری گرم و لطیف را در فضا پخش نمایند. به معنی دیگر، شما در کنار لوستر به چراغ های دیگر برای روشن کردن منزلتان احتیاج خواهید داشت. البته لوستری که انتخاب می کنید بروی دیزاین سایر چراغ های خانه تاثیر گذار خواهند بود، اگر لوستری انتخابی، از طرحی پیچیده و اندازه ای عظیم برخوردار بود، در این صورت چراغ های دیگر منزل باید طرحی ساده و بدور از هر گونه پیچیدگی داشته باشند، مثلا لامپ های رومیزی در اتاق نشیمن یا اتاق خواب باید کاملا ساده باشند. توجه داشته باشید که وجود مقدار زیادی از طرح های پچیده یا نورانی کردن بیش از حد یک فضا، نتیجه نامطلوب و آزار دهنده خواهد داشت.

به هر حال دنیای این روزها به سمت و سویی رفته که باید دقت فراوانی در انتخاب، خرید و استفاده از وسایل ضروری و البته دکوری منزل کرد که جدیدترین مدل های لوستر نیز یکی از همین موارد است. بسیاری از طرح های زیبا و جدید لوسترها امروزه با طرحی مابینِ چراغ های آویز و لوسترها طراحی می شوند تا قابلیت استفاده در هر مکانی چه منازل و چه مکانهای عمومی را داشته باشند. امروزه این لوسترهای جدید را می توان در ابعاد و اندازه های بسیار مختلفی خریداری کرد که هر کدام از آنها قابلیت کاربرد در منازلی با معماری و طراحی داخلی بسیار متنوعی را خواهند داشت این از مزیت های بسیار عظیم لوسترهای جدید در این روزهاست.

انتخاب اندازه لوستر مورد مهمی دیگری است که باید به دقت مورد آنالیز قرار گیرد. لوسترها در سایزهای بسیار متنوعی فراوری می شوند. برای اینکه بتوانید به راحتی سایز مناسب لوستر خود را تخمین بزنید می توانید از یک فرمول ساده بهره ببرید:

1- ابتدا طول و عرض اتاق خود را براساس فوت معین کنید، تقریبا بیشتر مترهای بازار در کنار متر از فوت هم استفاده می نمایند. اما خیلی ساده کافی است ابتدا طول و عرض را بر حسب متر حساب کنید و رقم های بدست آمده را در عدد 3.3 ضرب کنید تا طول و عرض بر حسب فوت بدست بیاید برای مثال اگر اتاقی به طول 4 متر و عرض 3 متر دارید، بر حسب فوت طولی به اندازه 13 و عرضی به اندازه 10 فوت خواهید داشت:

طول: 4×3.3 = 13.1 ~ 13 ft

عرض: 3×3.3 = 9.8 ~ 10 ft

2- حال این دو عدد (طول و عرض بدست آمده برساس فوت) را با یکدیگر جمع کنید، در خصوص مثال بالا: 13 + 10 = 26

3- عدد بدست آمده براساس اینچ، قطر لوستر شما خواهد بود. برای تبدیل اینچ به سانتی متر کافی است این عدد را در 2.5 ضرب کنید. در خصوص مثال بالا:26×2.5 = 65 سانتی متر.

در نتیجه قطر مناسب برای لوستر در یک اتاق 12 متری 65 سانتی متر خواهد بود.

شاید عده ای این موضوع و استفاده از یک فرمول معین برای به دست آوردن بهترین ابعاد لوستر خود را قبول نداشته باشند و به همان سبک همیشگی یعنی نگاه کردن به جدیدترین مدل های لوستر و انتخاب از بین یکی از آنها بیشتر علاقه داشته باشند اما گفتنی است همانطور که این روزها تاثیر طیف های مختلف رنگ به خوبی معین شده و می توان از این علم برای انتخاب رنگ دیوارها یاری گرفت بهتر است برای انتخاب و خرید لوستر مورد نظر نیز، از این فرمول استفاده گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91421

به "آشنایی با جدیدترین مدل های لوستر در سبک طراحی امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جدیدترین مدل های لوستر در سبک طراحی امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید