آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف آسپرین خطر ابتلا به چند سرطان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از اسلش گیر، آسپرین داروی ساده و ارزان قیمتی است که فشار خون را کاهش می دهد، درد را ساکت می نماید و به عنوان تب بر نیز استفاده می گردد. حال یافته های جدید حاکی از آن است که مصرف این دارو باعث کاهش قابل توجه خطر ابتلا به چند نوع سرطان می گردد.

بعضی بیماران دوز کمی از آسپرین را به صورت روزانه مصرف می نمایند. گروه تحقیقاتی با آنالیز 156 هزار پرونده پزشکی متوجه شدند که مصرف مرتب آسپرین (یک تا دو قرص در هفته) خطر ابتلا به سرطان های سیستم گوارش، به خصوص سرطان پانکراس که بسیار کشنده است، را به شدت کاهش می دهد. مصرف این دارو تأثیری بر سرطان سر و گردن ندارد. مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان های کبدی و صفراوی را 38 درصد، سرطان های قلبی و شکمی را 39 درصد، سرطان های روده را 27 درصد و سرطان پانکراس را 22 درصد کاهش می دهد.

به گفته دانشمندان، هر چه میزان دوز مصرفی آسپرین در بیمار بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان روده کمتر است. نتایج این مطالعه به این معناست که افراد می توانند آغاز به مصرف آسپرین نمایند یا دوز مصرف خود را بالا ببرند. مصرف سرخود آسپرین می تواند باعث خون ریزی معده گردد.

4021/

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85504

به "آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید