گشت و گذار در دانشگاه های ایران و دنیا؛ 5 دانشگاه معتبر دنیا برای کسب و کار را می شناسید؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه کسب و کار، برنامه ریزی های دقیق آموزشی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود اجرا می نمایند تا پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند.

گشت و گذار در دانشگاه های ایران و دنیا؛ 5 دانشگاه معتبر دنیا برای کسب و کار را می شناسید؟

به گزارش خبرنگار ،کسب و کار یکی از اساسی ترین و مهم ترین اهداف تحصیل دانشجویان آینده نگر در دانشگاه است؛ در واقع ورود به تحصیلات تکمیلی علاوه بر ارتقای دانش و سواد دانشجویان، موقعیت اجتماعی و شغلی بهتری را نیز برای آنها به ارمغان می آورد. البته دانشجویان باید در دوران تحصیل علاوه بر آموزش درس های تخصصی و عملی، راه چاره های استفاده از این دانش را نیز برای راه اندازی کسب و کار و داشتن شغل مناسب در آینده کسب نمایند.

متاسفانه امروزه بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نحوه استفاده و به کارگیری دانش کسب شده از دوران تحصیل را یاد نگرفته اند، در بعضی موارد نیز در واقع آموزش های لازم به آنها داده نشده است؛ از این رو شیوه آموزشی دانشگاه در آماده کردن فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، تا جایی که جزو معیار های رتبه بندی جهانی دانشگاه ها از جمله تایمز قرار گرفته است.

در این رتبه بندی موضوع کسب و کار بیش از 500 دانشگاه در 62 کشور مورد آنالیز و مورد مقایسه قرار می گیرد و دانشگاه های برتر این حوزه معین می گردد. بر اساس این رتبه بندی اگر چه 20 دانشگاه برتر از کالج های ایالات متحده از جمله موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد هستند، اما عملکرد دانشگاه های آسیایی نیز در این رتبه بندی ها بسیار خوب و قابل قبول است؛ همچنین مدارس کانادایی، هلندی و استرالیایی برای دوره های تجاری و اقتصادی برنامه ریزی های دقیقی انجام داده اند و عملکردی مطلوب و موثر را به نمایش گذاشته اند.

در ادامه شما را با 5 دانشگاه برتر جهان که در حوزه کسب و کار و اقتصاد فعالیت می نمایند و جزو برترین دانشگاه ها در این حوزه هستند، آشنا می کنیم.

1. موسسه فناوری ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست یا MIT یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است؛ این مرکز نوآوری و کارآفرینی در کمبریج، ماساچوست و در کنار دانشگاه هاروارد قرار گرفته است و در سال 2018 دومین دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار بود. یکی از برترین مراکز آموزشی در این حیطه است و دانشکده مدیریت Sloan که به عنوان MIT Sloan شناخته می گردد، به ارائه برنامه های تجاری در دانشگاه می پردازد.

این موسسه علاوه بر دوره های MBA، برنامه های آموزش اجرایی و سایر مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارد، همچنین به وسیله دوره 15 دانشجویان مقطع کارشناسی را آموزش می دهد که مهارت های کسب و کار را برای دانش آموزان با زمینه فنی و کمی فراهم می نماید.

: اسامی برترین دانشگاه های جهان در سال 2018 اعلام شد

در موسسه فناوری ماساچوست برای آموزش از پرونده های کسب و کار واقعی استفاده می گردد تا به روش های علمی نزدیک تر گردد. این دوره همچنین فرصتی برای انجام تحقیقات و شرکت در مسابقات کارآفرینی را فراهم می نماید. دوره های تجاری در MIT شامل موضوعاتی مختلف از جمله تحقیقات عملی، مشاوره، کارآفرینی، امور اقتصادی، فناوری اطلاعات، توسعه محصول و بازاریابی است.

یکی از نکات مهم در این دانشگاه، تاکید بر نوآوری در تمام موضوعات ارائه شده است، همچنین بسیاری از ایده های جدید تاثیرگذار در کسب و کار از جمله زمینه پویایی سیستم، در خارج از مدرسه و در مدرسه Sloan متولد شده اند.

2.دانشگاه استنفورد ایالات متحده

دانشگاه استنفورد در سال 2018 در صدر دانشگاه های برتر کسب و کار قرار داشت و در رتبه بندی جدید رتبه دوم را به دست آورده است. مدرسه کسب و کار استنفورد دانشجویان را برای مدرک کارشناسی ارشد، دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد می پذیرد. دبیر مدرسه جاناتان لوین، متخصص مشهور در سازمان صنعتی است.

مدرسه کسب و کار در استنفورد بر اساس رقابت برای پذیرش در یک دوره، محبوب ترین مدرسه در ایالات متحده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند مدارس دیگر را به کار ببندند و کسب و کار را با موضوعاتی همچون علوم زمین، تحصیلات و قانون ترکیب نمایند.

اگرچه هیچ برنامه خاص و مدیریتی برای دانشجویان کارشناسی وجود ندارد اما دانش آموزان می توانند در رشته های اقتصاد بزرگ، روابط بین الملل یا علم مدیریت و مهندسی انتخاب شوند.

3.دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد در سال 2018 هم رتبه سوم دانشگاه های برتر در حوزه کسب و کار را به دست آورد و در رتبه بندی جدید تغییری نداشته است.دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در قالب گروه های کوچک، رشته های تحصیلات اقتصادی، مدیریت و امور اقتصادی را آموزش می بینند.

مدرسه کسب و کار این دانشگاه حدودا 20 ساله است و در مقایسه با دیگر مدارس معتبر کسب و کار در سراسر جهان نوپا و نوظهور به شمار می رود. دبیر کنونی آن پیتر توفانو است که قبل از رفتن به آکسفورد در مدرسه بازرگانی هاروارد بود.

: قرارگیری دانشگاه های ایران در 9 حوزه موضوعی در بین دانشگاه های برتر جهان

برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل برنامه اجرایی MBA، دکترای مطالعات مدیریت و مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد اقتصادی، حقوق و امور اقتصادی و مدیریت استراتژیک است. دانشجویان MBA همچنین می توانند دوره یک ساله را برای ترکیب با یکی از برنامه های کارشناسی ارشد خود گسترش دهند.

تمام دانش آموزان کسب و کار عضو کالج آکسفورد هستند و در خارج از مدرسه کسب و کار در دانشگاه زندگی می نمایند، البته همه کالج ها دانش آموزان کسب و کار را قبول نمی نمایند، اما اکثریت آنها این کار را انجام می دهند.

4.دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج در سال 1209 تاسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی در جهان است. این دانشگاه از 29 کالج مجزا تشکیل شده و در ابتدای تاسیس تنها مردان اجازه تحصیل در آن را داشتند اما اولین دانشکده برای زنان در سال 1869 تاسیس شد. دانشگاه کمبریج بیش از 100 کتابخانه دارد و بیش از 15 میلیون کتاب در آنجا نگهداری می گردد.

به طور کلی کسب و کار و اقتصاد در مدرسه کسب و کار کمبریج و در دوره های MBA، استاد امور اقتصادی، استاد حسابداری و تعدادی از برنامه های MPhil تدریس می گردد.

5.دانشگاه دوک ایالات متحده

دانشگاه دوک یک دانشگاه خصوصی واقع در کارولینای شاقتصادی در ایالات متحده است که از سال 2018، 133 جایزه نوبل و 3 جایزه تورینگ توسط دانشجویان، استادان و پژوهشگران این دانشگاه کسب شده است.

هیئت علمی این دانشگاه در 10 رشته تحصیلی از جمله حسابداری، بازاریابی، اقتصاد، اقتصادی، مدیریت و مدیریت بخش سلامت تدریس می نمایند، همچنین MBA Dukee چندین برنامه تحصیلی مشترک را با موضوعات دیگر از جمله پزشکی، قانون، محیط زیست و علوم زمین، سیاست عمومی و پرستاری در دانشگاه ارائه می دهد.

همچنین تعدادی از مراکز تحقیقاتی وابسته به مدرسه کسب و کار وجود دارد که بر رهبری و اخلاق، کارآفرینی اجتماعی، نوآوری، محیط زیست و برابری اقتصادی متمرکز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11096

به "گشت و گذار در دانشگاه های ایران و دنیا؛ 5 دانشگاه معتبر دنیا برای کسب و کار را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در دانشگاه های ایران و دنیا؛ 5 دانشگاه معتبر دنیا برای کسب و کار را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید