پر فیشر رئیس کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس پیشین کامرتس بانک ریاست کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران را بر عهده خواهد داشت.

پر فیشر رئیس کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس، فرانسه و آلمان سازوکاری را برای تجارت با ایران مستقل از دلار ایجاد نموده اند تا تحریم های آمریکا را دور بزنند، هرچند دیپلمات ها اذعان دارند که بعید است ثمره این سازوکار معاملات بزرگ تجاری باشد، چیزی که تهران می گوید برای ماندن در توافق هسته ای به آن احتیاج دارد.

این سازوکار که نام جدید آن اینس تکس به معنی ابزار حمایت از تبادلات تجاری است، در فرانسه ثبت شده و توسط پر فیشر 69 ساله، بانکدار برجسته آلمانی و رئیس پیشین کامرتس بانک راهنمایی خواهد شد. این سه کشور اروپایی، یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان سهامداران آن هستند و امیدوارند که دیگر کشورهای اروپایی پس از این، به آن بپیوندند.

یک مقام ارشد دولت آلمان روز پنج شنبه (امروز) گفت که انتظار نمی رود کشورهای دیگر اروپایی (غیر از فرانسه، آلمان و انگلیس) به زودی به سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران موسوم به SPV بپیوندند.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا مدت هاست که برای آماده سازی این سازوکار کوشش می نماید. راب مالی رئیس پیشین بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا و عضو اندیشکده گروه بین المللی بحران معتقد است که تأثیر مالی این کانال کم خواهد بود اما این امیدواری وجود دارد که به لحاظ سیاسی ایران را به ماندن در توافق هسته ای ترغیب کند.

پس از اعلام خبر ایجاد اینس تکس توسط انگلیس، فرانسه و آلمان سفارت آمریکا در برلین اعلامکرد که به دنبال جزئیات بیشتر درباره این سازوکار است و این اقدام اروپا تأثیری بر سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر تهران ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11610

به "پر فیشر رئیس کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر فیشر رئیس کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید