منتظر نظرشورای نگهبان درخصوص مصوبه منع بکارگیری بازنشسته ها هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی افشانی ظهر پنج شنبه در نشست خبری شهرداران کلانشهرهای کشور که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در شرایط کنونی تنها راه گذر شهرداری ها از مشکلاتشان، مشارکت مردم بوده و همه باید به مجموعه بزرگ خانواده شهرداری اعتماد کنند تا با مشارکت هر دو طرف پیشرفت حاصل شود.

منتظر نظرشورای نگهبان درخصوص مصوبه منع بکارگیری بازنشسته ها هستیم

وی افزود: یاد و خاطره تمام کسانی که در عرصه قلم تلاش کردند تا جوامع بشری به حق خویش آگاه شوند را گرامی می داریم. اهمیت قلم آن چنان زیاد است که در قرآن نیز از آن یاد شده است. اصحاب رسانه هم مصلحان اجتماعی هستند، هم هدایت کننده اند. نقد هایی که توسط خبرنگاران صورت می گیرد، عاملی است برای مسوولان تا مسیر خود را اصلاح کنند و این نقطه نظرات و نقد ها بیانگر خواست عمومی جامعه است. خبرنگاران باید پژواک صدای مردم باشند برای مسوولان.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز در 97امین اجلاس شهرداران کلان شهرها موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: نخستین موضوع مسئله لایحه درآمد پایدار شهرداری برای پیشگیری از شهر فروشی ها و تخریب شهر ها بود که دولت در هفته گذشته این لایحه را تصویب کرد و حمایت بسیاری خوبی از آن داشت و امیدواریم مجلس نیز با تصویب این طرح، درآمد پایدار را افزایش دهد تا در آینده نگران فروش شهرها به دلیل کمبود درآمد شهرداری ها نباشیم.موضوع دیگر، بحث باز آفرینی بافت های ناکارآمد شهری بود که یکی از مهم ترین دغدغه های شهروندان نیز هست.

افشانی ادامه داد: امروز یکی از شاخص های زیست پذیری شهرها، ایمنی است و بافت های ناکارآمد شهری از ایمنی برخوردار نیستند و همه نگران این هستیم که در صورت وقوع یک زلزله بیشتر از 6 ریشتر، بافت های ناکارآمد تخریب خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مواردی بود که امروز مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه آماده شده که به منظور نوسازی ناوگان، 50 درصد هزینه ها را دولت، 20 درصد را مالکان و 30 درصد ما بقی تحت عنوان وام به مالکان داده شود. امیدواریم علی رغم شرایط نسبتا دشواری که با آن مواجه هستیم، اجرای این برنامه تاثیرات خوبی داشته باشد.کانون نظام مهندسی ساختمان ها و چگونگی کنترل کیفیت ساختمان ها، به خصوص با توجه به قانون کنترل ساختمان ها از دیگر مسائلی بود که در این جلسه در مورد آن بحث شد.

شهردار تهران با اشاره به طرح های تفصیلی و جامع شهر ها تاکید کرد: ما طرح جامع و طرح تفصیلی شهر ها را داریم که به موجب آن تعداد طبقات و میزان تراکم در هر منطقه مشخص می شود اما مسئله این است که ما نسبت به نادیده گرفته شدن این طرح نگرانی داریم.

افشانی در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشسته ها نیز گفت: باید صبر کنیم تا شورای نگهبان نظر خود را دراین خصوص اعلام کند. ممکن است شورای نگهبان نظر اصلاحی داشته باشد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 344

به "منتظر نظرشورای نگهبان درخصوص مصوبه منع بکارگیری بازنشسته ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر نظرشورای نگهبان درخصوص مصوبه منع بکارگیری بازنشسته ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید