طاهریان: نگران بودجه فدراسیون زنان مسلمان نباشید، تغییرات ساختاری ورزش بانوان سلیقه ای بود

به گزارش مجله سرگرمی، طاهره طاهریان، نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک گفت: هیچکسی نباید نگران بودجه فدراسیون بین المللی ورزش زنان باشد.

طاهریان: نگران بودجه فدراسیون زنان مسلمان نباشید، تغییرات ساختاری ورزش بانوان سلیقه ای بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سلسله نشست های آنالیز دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ورزش امروز با موضوع ورزش بانوان برگزار گردید.

زهرا موسوی، سرپرست معاونت بانوان در این نشست گفت: شورای انقلاب فرهنگی چهار هدف را تدوین کرد و توضیح وظایف بانوان در این سیاست گذاری تعیین شد. در سال 1360 که ساختار ورزش شکل گرفت، کمیته ورزش خواهران شکل گرفت که در سال 65 به مدیریت ورزش بانوان تغییر یافت. این تغییرات در سال های بعدی هم ادامه یافت تا اینکه در سال 97 به حالت معاونت امور بانوان بازگشت.

در ادامه طاهره طاهریان، نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک گفت: این باور و اعتقاد وجود دارد که ورزش بانوان از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است. یقین دارم که هیچ بخشی که به اندازه ورزش در بخش بانوان فعال نبوده است. پیروزی انقلاب یک فرصت خوب فراهم کرد که بانوان خودشان مسئولیت را بر عهده داشته باشند. کمیته بین المللی المپیک بر حضور بانوان تاکید دارد و این همان چیزی است که در گذشته در ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: این ساختار در کل کشور توسعه پیدا نموده است و الان ساختار خوبی وجود دارد. همچنین ساختار ورزش بانوان در سایر وزارتخانه ها هم شکل گرفت. چنین ساختاری در هیچ بخش دیگری از بانوان وجود نداشت و همین مسئله باعث رشد بانوان ایران اسلامی شد.

طاهریان اضافه کرد: ایحاد ساختار ورزش بانوان به رشد ورزش این قشر یاری زیادی کرد و حتی اعتبار و امکانات مجزا جذب شد.

وی مطرح کرد: امروزه بانوان زیادی در بخش رسانه ای ورزش بانوان فعال هستند که این اتفاق بزرگی است.

نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب، ایجاد فدراسیون بین المللی ورزش زنان کشورهای اسلامی بود . خوشبختانه در المپیک لندن 17 کشور از بانوان اسلامی در ترکیب خود داشتند. این فدراسیون حتی نگاه کمیته بین المللی المپیک را هم تغییر داد و شرایطی که ایجاد شد، مربوط به بعد از انقلاب بود. حتی زنان انگلیس و روسیه که قبلاً فعالیتی نداشتند، در مسابقات اسلامی شرکت می کردند.

طاهریان با اشاره به تربیت نیروی انسانی زن برای بازی های اسلامی زنان مسلمان گفت: کبدی ایران در شرایطی که ورزشکاران برابر نیستند، در آسیا اول شد و شرایط ایجاد شد که بانوان رشد نمایند و خودشان ورزش بانوان را مدیریت نمایند.

وی درباره تغییرات ساختاری ورزش بانوان گفت: این تغییرات در گذشته سلیقه ای بود و هر کسی که تغییر می کرد، با سلیقه خودش دست به تغییر می زد.

نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک مطرح کرد: هدف ما این است که زنان ضرورت ورزش را حس نمایند و حداقل روزی 30 دقیقه به ورزش بپردازند.

طاهریان با بیان اینکه در گذشته به ورزش زنان به عنوان یک دردسر نگاه می شد، گفت: فدراسیون اسلامی ورزش بانوان محلی برای رشد ورزش قهرمانی و همگانی است و خوشبختانه IOC و OCA پذیرفته اندازه که اقدامات خاصی برای این بخش انجام بدهند.

وی درباره بودجه این فدراسیون گفت: نگران بودجه این بخش نباشید و این فدراسیون هیچ باری بر روی دوش ورزش کشور ایجاد نخواهد کرد. در واقع فدراسیون هیچ فشاری به ورزش ایجاد نمی کند. این فدراسیون یک دفتر بین المللی است که مقرش در تهران واقع شده است.

در ادامه این نشست، موسوی سرپرست معاونت بانوان وزارت ورزش آماری از رشد ورزش بانوان قبل و بعد از انقلاب گفت: در حال حاضر نگاه برابری در وزارت ورزش نسبت به ورزش بانوان و مردان وجود دارد. با این وجود نمی توان آینده این فدراسیون و بخش را برای آینده پیش بینی کرد. به گزارش خبرنگاران، بخش پایانی این نشست تحت تاثیر اعتراض یکی از کارمندان وزارت ورزش نسبت به مسئولان نهاده شد. این بانوی کارشناس مطرح کرد که در وزارت ورزش ابتدا صندلی بانوانی که سال هاست فعالیت دارند، تعیین گردد و سپس این نهاد به فکر ورزش بانوان باشد. او می گفت که بعد از سی سال هنوز یک کارشناس صفر کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11180

به "طاهریان: نگران بودجه فدراسیون زنان مسلمان نباشید، تغییرات ساختاری ورزش بانوان سلیقه ای بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاهریان: نگران بودجه فدراسیون زنان مسلمان نباشید، تغییرات ساختاری ورزش بانوان سلیقه ای بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید