شهرهای گمشده دنیا که در زیر آب پیدا شده اند!

به گزارش مجله سرگرمی، شهرهای گمشده دنیا در زیر آب!

در دنیای باستان پر از رمز و راز و اشکال عجیب است. اگر به شهرهای گمشده دنیا همانند پومپئی، تروی، هاتوسا، سیوداد پردیدا، اسکارا برا، بابل و بسیاری دیگر دقت کنید، یک موضوع در تمام آن ها مشترک است. این شهرهای باستانی بر روی خشکی و در میان تپه ها و دشت ها پیدا شده اند. در این میان بیشتر مساحت کره زمین را آب ها و اقیانوس ها می پوشانند و کمتر پیش آمده که به اعماق آب ها نگاه کنیم. به دلایل متعددی در طول تاریخ معاصر و سال های گذشته شهرهای گمشده دنیا از زیر اقیانوس ها بیرون آمده یا به هر نحوی کشف شده اند. شهرهایی که به دلیل قرار دریافت در زی آب، مرموزتر و شگفت انگیز تر هستند. حتی نحوه کشف و پیدا شدن این شهرهای گمشده دنیا هم، خود داستانی شگفت انگیز و جالب دارد. اگر چه مجله خبرنگاران بارها راجع به شهرهای گمشده و مرموز دنیا گفته است اما هیچ گاه از شهرهای گمشده در اعماق اقیانوس ها سخن نگفته ایم. با عجیب ترین شهرهای گمشده در اعماق اقیانوس که جزوی از شهرهای گمشده دنیا هستند و کمتر کسی از آن ها شنیده است، آشنا شوید. شهرهایی که در سال های اخیر کشف شده اند.

شهرهای گمشده دنیا که در زیر آب پیدا شده اند!

شهر دوارکا در هند | Dwarka

اگر با شهرهای هند آشنایی دارید شاید از خود بپرسید که چطور می شود شهر دوارکا در غرب هند، از شهرهای گمشده دنیا در اعماق اقیانوس باشد؟ داستان از اینجا آغاز می شود که در پی سونامی که رخ می دهد، آب دریا در سواحل این شهر، فروکش نموده و ناگهان سازه ها و شهری سنگی برای چند دقیقه نمایان می شود. پس از آن به دنبال عکس ها و صحبت های مردم محلی، باستان شناسان به همراه غواصان به زیر آب های سواحل در شهر دوارکا هند می روند. آن ها توانستند یکی از شهرهای گمشده دنیا را در زیر اقیانوس ها بیابند.

اما داستان این شهر باستانی به افسانه های هندی باز می شود. بر طبق افسانه ای هند، گفته می شد که شهر دوارکا متعلق به خدای کریشنا بود. با این حال همه فکر می کردند که منظور این افسانه شهر دوارکا امروزی است. شهری که تنها یک عنصر و بنا به شکلی باستانی در کنار دریا دارد.

شهری که داستان های تخیلی بسیاری پیرامون آن وجود دارد. با پیدا شدن این شهر در اعماق 40 متری دریای عربی در کنار شهر، شهر باستانی و اولیه دوارکا پیدا شد. شهری که تنها بنایی به نام شری دوارکادیش از آن درون خشکی باقی مانده است. هیچ کس تصور نمی کرد، این بنا تنها بخش کوچکی از شهری بزرگ باشد که به دلیل قرار دریافت در ارتفاع به زیر آب نرفته است.

شهر گمشده دوارکا در زیر آب های ساحلی شهر مدرن پیدا شد. پیچیدگی ها و زیبایی این شهر، حتی متخصصان و باستان شناسان را نیز مبهوت نموده است. به گونه ای که برخی از آن ها معتقدند این شهر در اثر جنگ های آدم فضایی ها نابود شده و در نهایت به زیر آب ها رفته است.

پورت رویال در جامائیکا | Port Royal

از داستان هایی که پیرامون دزدان دریایی گفته می شود، همیشه بهترین و عجیب ترین داستان ها بیرون می آید. دزدان دریایی همیشه در طول تاریخ دریانوردی یکی از ترسناک ترین کشتی ها و گروه ها برای کشتی های تجاری کشورهای دنیا بوده است. اما تاکنون با خود فکر نموده اید که شهر دزدان دریایی کجا واقع شده است؟ دزدان دریایی در گذشته تشکیلات بسیار سازمان یافته و البته گسترده ای در سرتاسر اقیانوس ها داشتند. پس تصور اینکه برای خود شهری داشته باشند، غیر ممکن و سخت نیست.

محققان و کاوشگران در میان شهرهای گمشده دنیا در زیر اقیانوس ها به شهری دیگر برخورد کردند. شهری که نام آن را پورت رویال یا بندر سلطنتی گذاشته اند. این شهر تاریخی و البته مرموز در قرن هفدهم میلادی شهری بندری بود که برای فعالیت های دزدان دریایی استفاده می شد.

غواصان بر اساس شواهد تاریخی و البته مستنداتی که در زیر آب های اقیانوسی جامائیکا پیدا کردند، آن را بسیار بزرگ توصیف نموده اند. در این شهر گمشده دنیا 4 قلعه و حدود 2000 ساختمان مسکونی وجود دارد. بنابراین اگر به زیر آب های جامائیکا شنا کنید، با شهری آبی روبرو خواهید شد. دزدان دریایی معروف تاریخ همانند بلک برد (ریش سیاه) این بندر را برای تبادل گنج ها و غنیمت های خود انتخاب می کردند. این شهر در سال 1692 بر اثر زمین لرزه ای بزرگ تماما، به زیر آب های دریای کارائیب رفت. اگر به این منطقه سفر کردید و نتوانستید اعماق آب بروید، برخی از آثار دزدان دریایی را هنوز بر روی خشکی می توانید تماشا کنید.

اهرام یوناگونی جیما ژاپن | Pyramids of Yonaguni Jima

از جمله شهرهای گمشده در زیر آب ها که تاکنون پیدا شده اند می توان به شهر اهرام یوناگونی جیما ژاپن اشاره نمود. اگر چه راجع به دیگر شهرهای گمشده دنیا در زیر اقیانوس ها می توان تا حدی تاریخی و با مستندات صحبت نمود اما این شهر با رمز و راز همراه است. رمز و رازهای درباره این شهر آنقدر زیاد است که دانشمندان و محققان را هم به تعجب و شک فرو برده است. حتی دانشمندان هم نمی دانند که آیا این اهرام توسط انسان ها ساخته شده اند یا یک پدیده طبیعی شکل گرفته در زیر اقیانوس ها هستند. اگر تفکر اول را در نظر بگیرید. یعنی این اهرام را ساخته دست انسان ها بدانید، پس باید این ساختارها و شهر را مربوط به آخرین عصر یخبندان یعنی حدود 10 هزار سال قبل از میلاد در نظر بگیرید.

اما از عجیب ترین موضوعاتی که راجع به این اهرام وجود دارد، این است که آن ها بسیار شبیه به اهرام و زیگورات هایی هستند که در مکزیک و آمریکای مرکزی یافت شده اند. جدای از این ساختارهای معماری، اشکال و ساختارهای عجیب و غریب دیگری نیز در این شهر غرق شده یافت شده است.

لیون سیتی در چین | Lion City

تا زمانی که حرف از شهرهای گمشده دنیا در زیر آب ها باشد، اسم شهر لیون سیتی چین به میان می آید. این شهر باستانی و تاریخی شاید زمانی بسیاری طولانی در میان آب های دریاچه ای خفته است. می توان زمان آن را به سال های بیش از 1400 سال قبل دوره سلسله هان برگرداند. این شهر در سلسله هان ساخته شد و آنقد بزرگ بود که می توانستید حدود 62 زمین فوتبال را در آن جای دهید. بنابراین با یکی از شهرهای بزرگ تاریخ آن هم در اعماق آب ها روبرو خواهید بود. این شهر زیر آبی با اشکال و مجسمه هایی شبیه به سر شیر و حجاری های سنگی زیبا پر از وهم و رمز است. تاریکی اعماق آب ها به همراه بزرگی ساختمان ها هر غواصی را که پا به این شهر زیر آبی می گذارد، می ترساند.

شهر پاولو پتری در یونان | Pavlopetri

نامی که برای این شهر در میان شهرهای گمشده دنیا در زیر اقیانوس ها انتخاب نموده اند، واقعی نیست. در حقیقت این شهر تنها در سال ها پیش یعنی حدود 500 سال پیش به زیر آب ها رفته و غرق شده است. در نتیجه هیچ کس نام حقیقی آن را نمی داند. از آنجایی که برای هر چیزی نامی انتخاب می کنیم تا بتوانیم آن را نام ببریم، اسم پاولوپتری را برای آن انتخاب نموده اند. از عجیب ترین و رازآلوده ترین موضوعاتی که راجع به این شهر وجود دارد این است که هیچ کسی، هیچ اطلاعاتی راجع به گذشته این شهر ندارد.

نام اصلی و قدیمی آن را نمی دانند. نمی دانند که چه اتفاقی برای این شهر در یونان افتاده است. چه افراد یا چه تمدنی در این شهر زندگی می کردند و چه کسانی آن را ساخته اند؟ به چه دلیل این شهر به زیر آب رفته است؟!

با این حال، برخی از دانشمندان و محققان معتقدند که این شهر متعلق ه سلسله مینو بوده است. شهر مینوی که در نهایت به دلیل زلزله نابود شد و به زیر آب رفت.

پایتخت اورارتو ها در ترکیه

با کشف یک قلعه و بنایی بزرگ درون دریاچه وان ترکیه، محققان یکی دیگر از شگفتی های شهرهای گمشده دنیا را در زیر آب ها پیدا کردند. این قلعه بزرگ که در عصر حاضر کشف شده است و هنوز تحقیقات دانشمندان و باستان شناسان بر روی آن ادامه دارد، یکی از شگفتی های تاریخی است. آن را متعلق به مردمان اورارتو می دانند. شهری در میان اورارتوها که آن را پایتخت گمشده این اقوام به نام توشبا می دانند. نام این شهر نیز از الواح گلی مربوط به اقوام آشوری گرفته شده است. مدت های طولانی دانشمندان به دنبال این شهر گمشده تاریخ بودند تا اینکه قلعه ای در زیر آب های دریاچه وان ترکیه پیدا شد. این قلعه نه تنها بزرگ و پر از شگفتی است بلکه نشان دهنده معماری عجیب مردان گذشته نیز هست.

زمانی که این قلعه یافت شد ابتدا طبق باور عامه و افسانه ها بیان کردند که با قلعه پریان آب ها روبرو هستند. استعاره ای که بسیار بر این قلعه می نشیند.

در هر صورت می توان شهرهای بسیار دیگری در طول تاریخ و افسانه یافت که گفته می شود به زیر آب ها رفته اند و هم اکنون هم عده ای هنوز به دنبال آن ها هستند. شهر افسانه ای و غرق شده آتلانتیس یکی از معروف ترین این شهرهاست که هنوز کشف نشده است.

منبع: musafir.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12621

به "شهرهای گمشده دنیا که در زیر آب پیدا شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای گمشده دنیا که در زیر آب پیدا شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید