بازار سیاه پول های نو در آستانه عید غدیر، فروش اسکناس های کمیاب

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سنت عیدی دادن پول نو در اعیاد به ویژه عید غدیر از دیرباز در میان مردم ایران صندلی داشته است. در همین راستا هر سال با نزدیک شدن به عید غدیر بازار سیاه پول نو رونق می گیرد و خرید و فروش اسکناس نو در برخی نقاط شهر به ویژه محدوده میدان فردوسی تهران بیش از گذشته به چشم می خورد.

بازار سیاه پول های نو در آستانه عید غدیر، فروش اسکناس های کمیاب

گزارش میدانی از چهار راه استانبول حاکی از این است که دلال ها بیشتر بر روی فروش اسکناس و مسکوکی که فراوری آنها متوقف گردیده مانور می دهند به طوری که برای خرید هر قطعه اسکناس 100 یا 200 تومانی باید حدود 500 تومان هزینه کرد.

روند افزایشی قیمت بر روی اسکناس های 500 تا 1000 تومانی که از سوی بانک ها در حال عرضه است کمتر به چشم می خورد، یک بسته 100 تایی 500 تومانی حدود 70 هزار تومان، یک بسته اسکناس 100 تایی هزار تومانی حدود 120 هزار تومان و یک دسته 100 تایی دو هزار تومانی حدود 220 هزار تومان قیمت دارد.

بر اساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، هر چند اقدام بانک مرکزی در توزیع پول نو در سالیان گذشته رونق بازار اسکناس فروش ها را کساد نموده؛ اما هنوز در مناطقی مانند چهار راه استانبول می توان دسته های اسکناس نو را جلوی اسکناس فروش ها مشاهده کرد که در این ایام هنوز بازار خود را دارند و دسته های اسکناس را تا حدود 20 درصد گران تر به مردم می فروشند.

این در حالی است که توزیع اسکناس نو 500 و 1000 تومانی به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، از تاریخ 3 شهریور تا 7 شهریور از طریق شعب منتخب بانک های عامل در سطح استان تهران انجام گردیده و امروز آخرین مهلت دریافت اسکناس نو از شعب بانک ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1815

به "بازار سیاه پول های نو در آستانه عید غدیر، فروش اسکناس های کمیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سیاه پول های نو در آستانه عید غدیر، فروش اسکناس های کمیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید