استاندار سمنان: رضایت نسبی از دستگاه ها و بانک ها از سوی صاحبان صنایع وجود دارد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار سمنان گفت: در شرایطی که کشور با تحریم های خارجی روبرو است برای حل مسائل فراوری و عبور از شرایط سخت، نیازمند ارتباط موثر صنعت و دانشگاه هستیم.

استاندار سمنان: رضایت نسبی از دستگاه ها و بانک ها از سوی صاحبان صنایع وجود دارد

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشستی با مدیران شرکت فراوریی سرما گستر قومس با حضور اعضای کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان با اشاره به فعالیت 80 درصدی شرکت سرما گستر در بورس گفت: این شرکت عملکرد خوبی را تا کنون انجام داده و با حل مسائل می تواند فعالیت خود را توسعه و به صد درصد برساند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه در شرایط تحریم اضافه نمود: کم کاری بین دانشگاه ها با واحد های صنعتی نیست و باید از سوی دانشگاه ها نیازسنجی از اولویت های واحدهای فراوریی صورت گیرد تا دانشگاه ها، بتوانند شرایط تحریم نیازهای صنایع فراوریی را تامین نمایند.

استاندار سمنان با اشاره به کوشش دولت در راستای حمایت از صنایع و فراوری و برطرف مسائل آن ها توضیح داد: نقش دولت به عنوان تسهیل گر مهم است لذا دولت هم در جهت حمایت از دانشگاه و هم واحد های فراوریی اقدام کرده تا بتواند گام مهمی برای حمایت از صنایع و پیوند آن با دانشگاه بردارد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: رضایت نسبی از دستگاه ها و بانک ها از سوی صاحبان صنایع وجود دارد لذا اگر مسئله ای مطرح می گردد برای بهبود امور است و انتظار به حق صاحبان صنایع این است که دستگاه ها همکاری بیشتری داشته باشند و سختگیری های دوران عادی را نداشته باشند و با گشاده دستی رفتار نمایند و به جای تصویب آئین نامه ها و اتخاذ تصمیماتی که موجب افزایش نقدینگی می گردد، مانند مطالبات بیمه ها و امهال اقساط بانک ها یاری نمایند و همچنین از سوی بانک ها، حد اعتباری افزایش پیدا کند .

وی در انتها با اشاره به مشکل تضامین بانکی برخی از صاحبان صنایع در زمان پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها گفت: بانک ها باید از بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل نمایند ولی باید در شرایط فعلی برای حمایت بیشتر تمهیداتی در پیش گیرند تا واحدهای فراوریی در بحث تضامین دچار مشکل نشوند.

انتهای پیغام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9261

به "استاندار سمنان: رضایت نسبی از دستگاه ها و بانک ها از سوی صاحبان صنایع وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سمنان: رضایت نسبی از دستگاه ها و بانک ها از سوی صاحبان صنایع وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید