14 دلیل برای تجربه زندگی در خارج

به گزارش مجله سرگرمی، زندگی در خارج صرفا به معنی تغییر مکان از لحاظ فیزیکی نیست بلکه این تجربه موقعیتی برای رشد ابعاد شخصیتی و کسب تجربیات ارزنده برای فرد است. از این رو، بنا به 14 دلیل منطقی هر فرد باید حتی برای یک بار هم که شده زندگی در خارج را تجربه کند. برای مطالعه این 14 دلیل با خبرنگاران همراه شوید!

14 دلیل برای تجربه زندگی در خارج

کمابیش همه افراد علاقه مند به سفر به نقاط جدید در سراسر جهان هستند و در این رابطه، مسافرت های کوتاه بسیار آسان به نظر می رسند. ولی نکته مهم پذیرش و عادت به فرهنگ و محیط جدید در دراز مدت به دور از خانه و خانواده است. در واقع، پس از مهاجرت به کشوری جدید شما دیگر در موقعیت یک گردشگر نیستید که با استفاده از کتابچه راهنما در شهر گردش نموده و برای مدتی محدود در هتل اقامت کنید. باید به یاد داشته باشید که موقعیتی عالی برای شما فراهم شده تا اداره کلیه امور زندگی خود را برعهده بگیرید و در این موقعیت، امکان دارد تا بارها زمین بخورید. ولی باید با دید مثبت به این جریان نگاه کنید و آن را فرصتی برای رشد ابعاد شخصیتی خودتان در نظر بگیرید. اگر پس از همه این تفاسیر، باز هم برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت و تجربه زندگی در خارج تردید دارید، با خبرنگاران همراه شوید و دلایل زیر را مطالعه کنید.

1. آغاز زندگی از نو

همه ما احتیاج داریم تا در نقطه ای زندگی و زمانی که احساس می کنیم زندگیمان در حال سکون است، دوباره از نو آغاز کنیم. زندگی در کشوری جدید با مردم و فرهنگی جدید می توانید فرصت مناسبی برای این آغاز دوباره باشد!

2. تغییر دیدگاه

دور شدن از محیط خانه باعث می گردد که کارها را به روشی جدید و متفاوت انجام دهید. البته برای انجام هر کاری راه های متفاوتی وجود دارد و می توانید با توجه به شرایط و فرهنگ محیط جدید روش ها و راهکار های مناسبی برای کلیه امور پیدا کنید.

3. یادگیری زبان جدید

بهترین موقعیت برای یادگیری هر زبان، قرار دریافت در جامعه زبان مورد نظر است؛ زیرا یادگیری زبان جدای از یادگیری فرهنگ مرتبط با آن نیست. مهاجرت به کشوری دیگر، فرصت مناسبی است تا در حین ارتباط با افراد بومی زبان و فرهنگ را همزمان و با سرعت بیشتری یاد بگیرید.

4. تجربه زندگی مستقل

تا زمانی که در چارچوب خانه و خانواده زندگی می کنید و تحت حمایت آن ها هستید، در رابطه با بیشتر مسائل دغدغه فکری ندارید زیرا کلیه اسباب آسایش و راحتی برای شما فراهم است. ولی مهاجرت به کشوری دیگر، این امکان را برای شما فراهم می نماید تا زندگی مجردی و مستقل را تجربه کنید. در این شرایط، اداره کلیه امور بر عهده خودتان خواهد بود که در هیچ موقعیت دیگری این فرصت نصیب شما نخواهد شد. فرصت آن رسیده تا از لانه امن خود بیرون آمده و بال هایتان را برای پرواز باز کنید!

5. کسب استقلال

مهم ترین چالش زندگی در خارج، یادگیری زندگی مستقل است. زیرا در این شرایط مجبور هستید تا کلیه کارها از آشپزی گرفته تا شستن ظروف و لباس، خرید و ... را خودتان انجام دهید زیرا مادر یا اعضای دیگر خانواده آنجا حضور ندارند که این کارها را برای شما انجام دهند. زمانی که احساس کنید کاملا تنها هستید، بصورت اتوماتیک همه کارها را انجام خواهید داد و فرد مستقلی خواهید شد. در واقع، این نوع زندگی فرصت مناسبی برای رشد شخصیت و تغییر از فردی وابسته به فردی مستقل و خودساخته است.

6. سکونت در دو شهر متفاوت

خانه پایگاه اصلی هر فرد است و در صورت مهاجرت، این امکان برای شما فراهم است تا در دو شهر مختلف خانه داشته باشید. بعبارت دیگر، ملاقات با خانواده فرصتی است تا به خانه اولتان بازگردید و جالب تر اینکه از هر مورد مانند سیم کارت تلفن همراه، حساب بانکی و ... دو عدد در اختیار خواهید داشت.

7. تجربه تغییر ذائقه و چشیدن غذاهای جدید

با زندگی در کشوری جدید می توانید غذاهای جدیدی را نیز بچشید که متفاوت با غذاهای بومی کشور شما هستند؛ و مانند این است که جهان را کشف می کنید. حتی می توانید در صورت پسند طعم و سازگاری این غذاها با ذائقه شما، طرز پخت آن ها را نیز یاد بگیرید.

8. درک ارزش خانواده و فرهنگ زادگاهتان

ممکن است بعضی اوقات دچار دلتنگی برای خانه و کشورتان شوید. حتی این حس دلتنگی هم برای شما ضروری است تا بیشتر قدر داشته های با ارزشی مانند خانواده، فرهنگ و هویت خودتان را بدانید. در چنین مواقعی به دلیل پیشرفت های چشمگیر در عرصه تکنولوژی،برای برطرف نگرانی و دلتنگی به راحتی می توانید با نرم افزارهایی مانند اسکایپ و ... با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.

9. کشف شهرهای جدید

مهاجرت این فرصت را برای شما فراهم می نماید تا شهرهای جدید را نیز کشف کنید. در همه شهرها، مکان های جالبی وجود دارند که می توانید به مرور و برای پرکردن اوقات فراغت در آن ها گردش کنید و ناشناخته ها را کشف کنید.

10. کسب تجربه

زندگی در خارج، سوای جذابیت و لحظات مفرح، کوله باری از تجربه را نیز برای شما به ارمغان می آورد. پس اگر چنین فرصتی برای شما فراهم شد، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید!

11. خاطرات جالب و با یاد ماندنی

با مهاجرت به کشوری دیگر، آلبومی به یاد ماندنی و جالب گردآوری برای شما ایجاد می گردد. حتی خاطرات جالبی برای تعریف به دوستان و آشنایان خواهید داشت. نکته جالب این که زمانی که پابه سن گذاشتید می توانید این آلبوم را ورق زده و با یادآوری خاطرات شیرین لبخند بزنید.

12. تجربه سفر

همه این ضرب المثل را شنیده اند که بسیار سفر باید کرد تا پخته گردد خامی. پس اگر تا به امروز از کشور خود خارج نشده اید، بهتر است تا هرچه زودتر دست به کار شوید!

13. پیدا کردن دوستان و آشنایان جدید

با مهاجرت به کشوری جدید، به واسطه یادگیری زبان، فرهنگ و آداب و رسوم جدید دوستان خوب و جدیدی را پیدا خواهید کرد که در صورت بازگشت به وطن خود برای آن ها دلتنگی نموده و قدر آن ها را خواهید دانست.

14. یادگیری بسته بندی حرفه ای و سریع لوازم

بسته بندی و جابجایی لوازم کاری سخت به نظر می رسد. در صورت مهاجرت شما صاحب دو خانه در دو کشور مختلف خواهید شد و بنابراین مجبور هستید تا مرتب لوازمی را بین این دو منزل جابجا کنید. پس از مدتی در این کار استاد شده و برخلاف بقیه به آسانی این کار را بارضایت انجام می دهید! زندگی در خارج، فرصت مناسبی برای ایجاد تغییرات عمده در زندگی و کسب تجربه های جدید است و بالطبع دیدگاه شما در خصوص زندگی نیز تغییر خواهد نمود. پس بهتر است در صورت فراهم بودن شرایط این فرصت بزرگ را از دست ندهید! منبع: buzzle

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: کجارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69221

به "14 دلیل برای تجربه زندگی در خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 دلیل برای تجربه زندگی در خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید