127میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در خراسان جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگار حسین امامی صبح سه شنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان، اظهار کرد: میانگین بارندگی استان در حال حاضر 112 میلی متر است.

127میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در حال حاضر 127 میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در استان داریم، افزود: متاسفانه میانگین بارندگی استان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دمای هوای استان بیش از 1.5 درجه افزایش داشته است، گفت: 92 درصد تبخیر آب را در استان داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر کل جمعیت استان درگیر پدیده خشکسالی شده اند، عنوان کرد: عمده مصرف آب استان در بخش کشاورزی است و استان در وضعیت تنش آبی شدید قرار دارد.

بحران فرونشست دشت های استان

امامی با اشاره به اینکه تمامی نیاز آب شرب استان از طریق آب های زیرزمینی انجام می شود، بیان کرد: در حال حاضر میزان استخراج سالانه آب زیرزمینی از قنوات استان 670 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه اکثر دشت های استان به شکل جدی در مقیاس بزرگ در حال فرونشست است، اظهار داشت: بخش کشاورزی با استفاده از 91 درصد منابع آب استان 35.3 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی رتبه چهارم کم درآمدترین استان ها در حوزه خانوارهای شهری را دارد، افزود: یک هزار و 637 روستا معادل 47 درصد کل روستاهای استان در یک بازه زمانی کوتاه مدت خالی از سکنه شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت فعلی از منابع آب زیرزمینی برای تامین آب در بخش شرب 63.01 میلیون متر مکعب است، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه ملی نداریم و چالش اصلی ما نبود اعتبار در حوزه پروژه های ملی است.

امامی با اشاره به اینکه از سال 90 تا سال گذشته در پروژه سد رزه بالغ بر 10 میلیارد تومان دیون پرداخت کرده ایم، عنوان کرد: علی رغم خشکسالی های پیاپی اما خوشبختانه تا کنون در هیچ یک از شهرهای استان دچار قطعی آب نبوده ایم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 357

به "127میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "127میلیون متر مکعب کسری مخازن آب در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید