گلایه استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی نشدن کارخانه طلای هیرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد صادق معتمدیان سه شنبه شب در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار تفویض بعضی از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها است.

گلایه استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی نشدن کارخانه طلای هیرد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بعضی از مسائل زیر ساختی معادن خراسان جنوبی بیان نمود: بسیاری از معادن خراسان جنوبی چون معدن شاهکوه نیازمند تأمین زیر ساخت ها از جمله در خصوص آب و برق است.

معتمدیان با اشاره به مسائل و نیازمندی های معادن خوسف نیز به مباحث زیرساختی، ادامه داد: برطرف نیازهای زیرساختی یکی از مؤلفه های مهم در جذب سرمایه گذار است.

وی گفت: هر چند خراسان جنوبی از ظرفیت های معدنی قابل توجه ای برخوردار است ولی نتوانسته به خوبی از این فرصت برای تولید ثروت و اشتغال استفاده کند که مهمترین علت آن خام فروشی مواد معدنی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم که بعضی از شرکت های خصوصی در بحث تولید محصولات معدنی در خراسان جنوبی ورود پیدا نمایند.

معتمدیان با اشاره به نیازمندی حوزه معدن به نیروی انسانی ادامه داد: برای تأمین نیروی انسانی می توان از ظرفیت افراد توانمند نظام مهندسی استفاده کرد که این موضوع نیز با تأمین اعتبار لازم تحقق پیدا می نماید.

وی اضافه کرد: افزایش سهمیه سرباز معدن و مجوزهای استخدامی نیز از دیگر راهکارهای برطرف مشکل نیروی انسانی در حوزه معدن است که نیازمند پیگیری لازم می باشد.

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اجرایی شدن احداث کارخانه طلای هیرد، گفت: قرار بود این اتفاق تا سرانجام سال انجام گیرد ولی تا کنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

معتمدیان یادآور شد: از دیگر نیازهای معادن خراسان جنوبی خرید تجهیزات ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی معادن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12042

به "گلایه استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی نشدن کارخانه طلای هیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی نشدن کارخانه طلای هیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید