گروه دوستی مجلس ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیأت همراه در محل مجلس گرجستان با ایراکلی کوباخیدزه رئیس مجلس گرجستان دیدار و مصاحبه کردند.

گروه دوستی مجلس ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کرد

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با تبریک یکصدمین سال تأسیس مجلس گرجستان، روابط دو کشور را محبت آمیز و تاریخی توصیف کرد و گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور بسیار خوب و در سطح گسترده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد موضوع مسائل تردد ایرانیان به گرجستان نیز گفت: مسائل موجود بین دو کشور احتیاج به بازسازی ساختاری دارد و ضرورت دارد که مسائل مطروحه با درایت مسؤولین گرجی حل و فصل گردد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در این دیدار با اشاره به تأثیر روابط پارلمانی در توسعه مراودات میان مردم دو کشور را مهم و سازنده دانست.

وی ارتباطات سیاسی فی مابین ما بین را به دلیل اراده رهبران دو کشور رو به گسترش خواند و گفت: علیرغم افزایش رشد روابط مالی و تجاری بین دو کشور طی سال های گذشته، هنوز به سطح مطلوب نرسیده است که امیدواریم با اجرای پروژه های مشترک و بهره گیری مناسب از ظرفیت های فراوان موجود، شاهد ارتقای بیش از پیش روابط مالی میان ایران و گرجستان باشیم.

ایراکلی کوباخیدزه رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار روابط دو کشور را به دلیل اشتراکات تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی بسیار خوب و با اهمیت توصیف کرد.

رئیس مجلس گرجستان با اشاره به اهمیت مراودات تجاری، مالی و فرهنگی گفت: کوشش برای تقویت روابط و مناسبات فی مابین، منافع متقابل فراوانی برای دو کشور در پی خواهد داشت.

در این دیدار، سیدجواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری، محمدرضا ملکشاهی راد خرم آباد نمایندگان مردم میانه، تربت جام، اردل وفارسان و خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان نیز حضور داشتند.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15935

به "گروه دوستی مجلس ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه دوستی مجلس ایران با رئیس مجلس گرجستان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید