کنوانسیون پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد آنالیز قرار می گیرد.

کنوانسیون پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود

به گزارش خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت و گو با اشاره به اعاده لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی گفت: در این لایحه چند ایراد از جمله در بندهای سه و پنج ماده چهار، وجود داشت زیرا اعضای شورای نگهبان این بندها را مخالف اصل قانون اساسی تشخیص داده بودند. همچنین در برخی بندها مانند ماده پنج، معین نیست چه آئین نامه هایی در نظر گرفته گردیده است و به همین دلیل قرار شد، مجلس رفع ابهام انجام دهد. در واقع شورای نگهبان معتقد است اعمال قوه مجریه مربوط به همین قوه است و اعضای دیگر نمی توانند این اعمال را انجام دهند و این بند قانونی مغایر این نظر است.

وی اضافه کرد: در برخی از موارد، مانند ماده هشت، اختیارات تقنینی را به دولت واگذار نموده بودند که اعضای شورای نگهبان آن را نیز مغایر اصل 85 تشخیص دادند. همچنین در تبصره شش ماده 9 نیز به دلیل اینکه عدم رضایت مالک را در نظر گرفته ایم، از سوی فقهای شورای نگهبان رد شد زیرا مغایر با موازین شرع تشخیص داده شد. سخنگوی شورای نگهبان با تصریح بر اینکه ملاک آنالیز این نهاد موازین شرع مقدس و قانون اساسی است، گفت: ایراداتی که در خصوص لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی گرفته می گردد؛ به مجلس اعاده می گردد که این کار را چهارشنبه انجام دادیم. پس از اینکه مجلس اشکالات را رفع کند و نظر اعضای شورای نگهبان تامین گردد، این شورا نظر نهایی خودش را اعلام می نماید.

وی درباره اقدام احتمالی مجلس در خصوص رفع ایرادات، گفت: معمولا ایرادهایی در قوانین مجلس وجود دارد و شورای نگهبان نیز این ایرادات را چون در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس رفع می نماید، به همین دلیل پس از ارجاع توسط مجلس رفع می گردد و به نظر می رسد پس از این مرحله نیز مراحل نهایی طی می گردد. کدخدایی درباره حواشی این لایحه در رسانه ها و افکار عمومی، بیان کرد: مصوباتی که مجلس دارد، گاهی دارای حواشی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است و این امر مرسوم در هر جامعه ای است. البته بخشی از ایرادات مربوط به شورای نگهبان و بخشی دیگر مربوط به مجمع تشخیص مصلحت نظام است که کنوانسیون پالرمو در این مجمع مورد آنالیز قرار می گیرد.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 993

به "کنوانسیون پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنوانسیون پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید