کمیته ویژه رسیدگی به مسائل هرمزگان تشکیل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ناصر شریفی در مصاحبه با مهر با اشاره به اهمیت طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و تطبیق اهداف این طرح با اهداف معین گردیده مطرح کرد: در دیدار با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهان اختصاص بودجه از منابع ملی جهت توسعه و عمران شهرستان پارسیان و صنایع انرژی بر شدیم.

کمیته ویژه رسیدگی به مسائل هرمزگان تشکیل می گردد

وی با اظهار اینکه منطقه ویزه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان کلید ورنق اقتصادی کشور و همچنین منطقه است، اضافه نمود: استقرار صنایع بزرگ مانند پتروشیمی ها و آلومینیوم و فولاد می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی کشور و برطرف بیکاری در منطقه گردد.

نماینده مردم غرب هرمزگان با بیان اینکه مسائل حوزه انتخابیه به خصوص شهرستان پارسیان را در حوزه معاون اول رئیس جمهور عنوان کردم، گفت: منطقه عملیاتی تابناک در 18 کیلومتری شمال شهرستان پارسیان واقع گردیده است که بیش از 30 حلقه چاه در حوزه شهرستان پارسیان قرار گرفته است، درامد این چاهها می تواند منبع درآمدی خوبی برای پارسیان باشد ولی تاکنون هیچ سهمی از ارزش افزوده این میدان گازی نصیب پارسیان نگردیده است.

وی در ادامه با اشاره بر اهمیت مسیر بزرگراه بندرلنگه – پارسیان و اتصال آن به میدان گازی پارس جنوبی اعلام کرد: با اختصاص بودجه لازم جهت تکمیل 65 کیلومتر از این مسیر امیدواریم این پروژه مهم در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری کامل برسد.

شریفی با اشاره به تراژدی غمناک الحاق پنج روستای شهرستان پارسیان به استان فارس را به عنوان مهم ترین دغدغه و نگرانی مردم پارسیان یاد کرد و گفت: مردم این شهرستان ضمن اعلام مخالفت صددرصد خود با انتزاع پنج روستا خواهان از بین رفتن کامل مصوبه الحاق هستند.

نماینده مردم بندرلنگه،بستک و پارسیان با بیان قدمت 100 ساله گمرک شیو که موجب فعالیت افزون بر 250 لنج چوبی است، بیان داشت: این گمرک با توجه به محدودیت هایش نمی تواند پاسخگوی احتیاج صادرات کالا و محصولات کشاورزی پارسیان به سایر کشورها باشد.

وی همچنین راه اندازی گمرک ملوانی بندر تبن از توابع بخش کوشکنار را از جمله درخواست های مطرح گردیده در دیدار با دکتر جهانگیری عنوان کرد و گفت: این گمرک از قدیمی ترین گمرک های کشور است که تا اوایل انقلاب فعال بود و دارای اسکله مناسب و استاندارد است که با اختصاص منابع لازم به آنها می توان بهره لازم و اقتصادی از این بنادر برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4262

به "کمیته ویژه رسیدگی به مسائل هرمزگان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته ویژه رسیدگی به مسائل هرمزگان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید