چین گفتگوهای تجاری با استرالیا را برای مدت نامعلومی تعلیق کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، چین امروز پنجشنبه و در اقدامی تلافی جویانه خاطرنشان کرد که گفتگوهای تجاری با استرالیا را به حالت تعلیق درآورده است.

چین گفتگوهای تجاری با استرالیا را برای مدت نامعلومی تعلیق کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، یک مقام ارشد چین در این ارتباط گفت که پکن برای مدت نامعلومی تمامی فعالیت هایی که به گفتگوهای تجاری با استرالیا مربوط می گردد را لغو می نماید.

به گزارش یورونیوز، این رویداد به تلافی لغو پیمان همکاری زیربنایی موسوم به کمربند و جاده از سوی استرالیا و نیز تهدید کانبرا به لغو قرارداد اجاره بندر داروین به یک شرکت چینی روی داده است.

کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین نیز امروز با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت که برنامه گفتگوهای راهبردی چین و استرالیا به دلیل رویکرد جاری دولت کانبرا لغو شده و پکن کلیه فعالیت های مالی تحت چهارچوب توافقنامه را برای مدت نامعلومی متوقف می نماید.

این کمیسیون؛ استرالیا را به اعمال تبعیض با ذهنیت جنگ سرد متهم نموده است.

روابط چین و استرالیا پیش از این به دو دلیل دیگر نیز به تیرگی گراییده بود. دلیل نخست آن بود دولت کانبرا بر خلاف نظر کارشناسی سازمان جهانی بهداشت، خواهان تحقیق مستقلی در خصوص منشأ بیماری کرونا در چین شد و دلیل دوم آنکه مقامات استرالیایی ساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5 جی) به دست غول مخابراتی هوآوی در کشورشان را ممنوع کردند.

لازم به ذکر است که اولین نشست مذکور میان دور طرف در چهارچوب این رایزنی های تجاری در سال 2014 برگزار گردید و استرالیا آن را فرصتی برای روابط مالی نزدیک تر با چین خواند. اما اکنون روابط دو طرف به شدت به سردی گراییده است؛ زیرا ماه گذشته، دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا پیمان کمربند و جاده با چین را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142369

به "چین گفتگوهای تجاری با استرالیا را برای مدت نامعلومی تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین گفتگوهای تجاری با استرالیا را برای مدت نامعلومی تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید