چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، وجود بیش از میزان اسید در مایعات بدن می تواند عامل سکته مغزی، دیابت و سرطان باشد.

چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟

یک رژیم غذایی مناسب، رژیمی است که از مواد غذایی قلیایی تشکیل شده باشد. این نوع غذاها به ایجاد و حفظ تعادل PH (غلظت یون های هیدروژن در خون) بدن یاری می نماید. بیشتر بیماری ها شرایط اسیدی را دوست دارند و اگر سطح pH در بدن قلیایی باشد، بسیاری از این بیماری ها وجود نخواهد داشت. بعلاوه نشان داده شده است که وجود اسید بیش از مقدار در مایعات بدن می تواند عامل سکته مغزی، دیابت، بیماری قلبی، پوکی استخوان، آرتریت، MS و سرطان باشد. تعادل نداشتن PH یکی از مهم ترین دلایل بروز التهاب در بدن است. بعضی مطالعات نشان می دهد دردهای عضلانی، تنگی نفس و خستگی مزمن از مهم ترین نشانه های اسیدی بودن بیش از مقدار بدن است. مقیاس pH از صفر تا 14 تغییر می نماید. pH صفر بسیار اسیدی و 14 بسیار قلیایی است.

تعادل pH سالم

محدوده pH مناسب در انسان 30/7 تا 45/7 و بنابراین کمی اسیدی است. با این حال، یک مشکل وجود دارد و آن این است که معده ما برای تجزیه مواد غذایی به اسید احتیاج دارد اما این اسید به فراوری مثل باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها یاری می نماید. بدن بسیاری از ما آن طور که باید قلیایی نیست. با این حال، این شرایط به راحتی اصلاح می گردد. داشتن یک رژیم قلیایی مناسب باعث داشتن خواب بهتر می گردد، انرژی قابل مصرف بیشتری برای بدن فراهم می نماید و به علاوه دنبال کردن چنین رژیمی بسیار آسان است. انواع مختلف پروتئین ها مثل گوشت، ماهی، مرغ، صدف، تخم مرغ، انواع پنیر، کره بادام زمینی، بادام زمینی، انواع چربی ها مثل کره، گردو، تخمه کدو، کنجد، تخمه آفتابگردان و انواع کربوهیدرات ها مثل انواع نان، جو دوسر، ماکارونی، برنج، چاودار، گندم و شکر سفید از جمله مواد غذایی اسیدی هستند و انواع مختلف میوه ها، مغزها، حبوبات و سبزیجات در گروه مواد غذایی قلیایی قرار می گیرند.

روشهایی برای ایجاد تعادل در pH بدن

فقط مواد غذایی ارگانیک و غیر GMO یا غیرتراریخته مصرف کنید. با این کار می توانید از سموم دفع آفات، مواد شیمیایی و دیگر آلاینده های فراوری نماینده اسید دور بمانید.

مصرف مواد غذایی فراوری نماینده قلیا را افزایش دهید.

از آردها، قندها و گوشت های تصفیه شده کمتر بهره ببرید. شما فقط باید 40 تا50 گرم پروتئین در روز مصرف کنید زیرا پروتئین ها مواد غذایی اسیدسازی هستند که همگی باعث برهم خوردن تعادل سالم PH بدن می شوند.

در تهیه وعده های غذایی هوشمندانه عمل کنید. غذاهای اسیدی را با غذاهای قلیایی ترکیب کنید تا یک وعده غذایی با تعادل کامل داشته باشید.

صبح ها آب گرم و لیمو بنوشید. برای تهیه این نوشیدنی، نصف لیمو را آب بگیرید و آن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. نوشیدن این ترکیب به صورت ناشتا بدن را از شر اسیدهای اضافی خلاص می نماید و باعث ایجاد حالت قلیایی می گردد. توجه داشته باشید که آب باید گرم باشد تا کمترین مقدار استرس را به روده وارد کند.

مواد غذایی سرشار از پتاسیم مصرف کنید. از جمله این غذاها می توان به لیمو، عسل، موز، سیب زمینی شیرین و ماست طبیعی و خام اشاره نمود.

روزانه آب زیادی بنوشید. این برترین راه برای روغن کاری بدن است. نوشیدن آب به شما یاری می نماید تا مواد زاید را از بدن دفع کنید. روزانه باید هفت تا هشت لیوان آب بنوشید.

مکمل های آنزیمی گوارشی مصرف کنید. این مکمل ها یاری می نماید تا سطح pH بدن متعادل گردد و بدن بر حالت اسیدوز غلبه کند. پانکراس اندامی است که بیشتر مسئول فراوری آنزیم های گوارشی است، بنابراین اگر اندام به درستی کار نکند، سطح طبیعی آنزیم های گوارشی در بدن شما به مقدار لازم نخواهد بود.

فعالیت فیزیکی داشته باشید. ورزش می تواند به حذف مواد زاید اسیدی که به طور طبیعی در بدن ایجاد می گردد، یاری و محیط قلیایی مطلوب تری ایجاد کند. حتی یک پیاده روی کوتاه 5 دقیقه ای هم می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، بنابراین تصور نکنید که باید حتما یک ساعت ورزش کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مغزها و از جمله بادام را به صورت خام و به اسم میان وعده مصرف کنید. این مغزها مملو از مواد معدنی قلیایی طبیعی مانند کلسیم و منیزیم هستند که به تعادل اسیدیته بدن و در عین حال تعادل قند خون یاری می نمایند.

منبع: ba-bamail.com، irna.ir

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155644

به "چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید