چرا ماهواره بر سروش می تواند برای ایران مهم باشد؟

به گزارش مجله سرگرمی، سروش نسل بعدی ماهواره برهای ایرانی است که با پرتاب امن ماهواره، می تواند صرفه مالی چشمگیری داشته باشد.

چرا ماهواره بر سروش می تواند برای ایران مهم باشد؟

به گزارش خبرنگار کشورمان آماده می گردد تا چند روز دیگر، ماهواره جدیدی را به فضا بفرستد این ماهواره ظفر نام دارد و قرار است با ماهواره بر سیمرغ به آسمان برود. سیمرغ، دومین نسل از ماهواره بر های ایرانی است که در سال های اخیر تست شده و جایگزین ماهواره بر سفیر می گردد که چند پرتاب پیروز به فضا داشت، اما با توجه به احتیاج های کشورمان برای پرتاب ماهواره های بزرگتر به فضا و رسیدن به مدار های بالاتر با ژئو، ساخت موشک های جدید لازم است.

ماهواره ظفر به همت دانشجویان و جوانان نخبه دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است، جوانانی که با وجود تحریم های بسیار و با کمترین امکانات، با فراوری قطعات مورد احتیاج آن در داخل کشور توانستند به دستاوردی برسند که سایر کشورهای دارنده این فناوری، با تمام امکانات به آن دست یافته اند و این یعنی ایران عزیز سرمایه های توانمند بسیاری دارد که هیچ چیز جلودار اراده شان نیست.

: 90 درصد تجهیزات ماهواره ظفر بومی است

حالا وزارت دفاع ایران از برنامه ریزی برای ساخت نسل های جدید خبر داده که سریر نام دارد و در آن یک مرحله به ماهواره بر فعلی سیمرغ اضافه خواهد شد. ماهواره بر سریر حدود 35 متر طول دارد، اما قطر آن مانند سیمرغ، 5.2 متر است، نسل بعدی نیز سروش نام دارد که قطر این ماهواره بر 4 متر خواهد بود.

اگر ایران بتواند با آزمایشات بیشتر، پرتاب امن ماهواره به فضا را ادامه دهد، درآمد صد ها و بلکه میلیون دلاری از این راه به دست خواهد آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68268

به "چرا ماهواره بر سروش می تواند برای ایران مهم باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ماهواره بر سروش می تواند برای ایران مهم باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید