انتها سه ماه بی دولتی در لبنان ، ادامه اعتراض های خیابانی در بیروت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهوری لبنان از تشکیل شدن دولت این کشور به ریاست حسان دیاب با موافقت حزب الله و دیگر احزاب لبنانی اطلاع داد.

انتها سه ماه بی دولتی در لبنان ، ادامه اعتراض های خیابانی در بیروت

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سه ماه پس از اوج دریافت اعتراض های خیابانی به سوءمدیریت و فساد دولتی و در پی آن کناره گیری سعد حریری از مقام نخست وزیری، لبنان بدون دولت اداره می شد اما حسان دیاب 60 ساله پیروز شد کابینه ای با 20 عضو تشکیل دهد که بیشتر آنها کارشناسان و متخصصان حمایت شده از سوی احزاب سیاسی هستند.

دیاب که استاد دانشگاه آمریکایی بیروت است، روز سه شنبه پس از اراده کردن فهرست اعضای کابینه خود به میشل عون در کاخ ریاست جمهوری گفت: من در فضایی پر از اتهام به نخست وزیری منصوب و مامور شکل دادن کابینه شدم. می خواستم کار کنم نه بحث و جدل. بر اساس قوانین و آیین نامه ها عمل و وزیران دولت لبنان را انتخاب کردم. این دولتی است برخاسته از آرزوهای معترضان که از سه ماه پیش در سراسر کشور به خیابان ها آمده اند.

نخست وزیر لبنان وعده داد دولتی که تشکیل داده بتواند به تمام خواسته های مردم پاسخ دهد؛ از داشتن یک نظام مستقل قضایی تا بازگرداندن پول های اختلاس شده و مبارزه با درآمدهای نامشروع. هر چند قول ها و سخنان دیاب هم نتوانست معترضان را آرام کند. اعتراض های خیابانی که از 17 اکتبر شروع شده، همزمان با ورود به ماه چهارم با نام هفته خشم پیگیری شد و به خشونت و برخوردهای شدید با نیروهای امنیتی گرایید.

در درگیری های چند روز اخیر بیش از 500 نفر از هر دو طرف به ویژه در بیروت آسیب دیده و ده ها نفر بازداشت شده اند. اعتراض کننده ها شامگاه سه شنبه مقابل مجلس و کاخ ریاست جمهوری گرد آمدند و با سر دادن شعارهای انقلاب انقلاب و میشل عون استعفا خواهان کناره گیری رئیس جمهوری لبنان شدند. خواسته بعضی معترضان برگزاری انتخابات زودهنگام و شکل دریافت کابینه ای از نیروهای غیرحزبی تکنوکرات است.

euroro.ir: تور اروپا ارزان قیمت، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور اسپانیا

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67612

به "انتها سه ماه بی دولتی در لبنان ، ادامه اعتراض های خیابانی در بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها سه ماه بی دولتی در لبنان ، ادامه اعتراض های خیابانی در بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید