پارک موزه محمد خان دشتی به بهره برداری رسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ناصر امیرزاده بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرمت و بازسازی قلعه محمدخان دشتی که با حضور استاندار بوشهر برگزار گردید گفت: سبک معماری قلعه محمدخان دشتی، سلجوقی و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی است.

پارک موزه محمد خان دشتی به بهره برداری رسید

وی، مساحت کل زمین قلعه محمدخان دشتی را دو هزار و 570 متر مربع عنوان نمود و اضافه کرد: مساحت اعیان این قلعه یک هزار و 200 متر مربع است که در آن فضاهای نمایشگاهی و گالری، بخش های خدمات، مرکز اسناد و بخش نمایشگاهی دایر گردیده است.

امیرزاده با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه 26 میلیارد ریال اعتبار هزینه می گردد، یادآور شد: این قلعه به عنوان فرهنگ سرا و مرکز گردشگری در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این مجموعه دارای بخش گالری، کارگاه آموزشی، نمایشگاه و کافی شاپ است تاکید نمود: در قلعه محمدخان دشتی، مرکز اسناد و دشتی شناسی راه اندازی گردیده و از برج قلعه نیز به عنوان موزه استفاده می گردد.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به اینکه شهرستان دشتی نگین فرهنگی استان بوشهر است اضافه کرد: دشتی با داشتن مردمانی عالم دوست و عالم پرور به عنوان نگین فرهنگی استان بوشهر محسوب می گردد.

عبدالکریم گراوند از افتتاح پروژه های عمرانی هفته دولت در دشتی پرداخت و گفت: در پنجمین روز از هفته دولت امروز 5 پروژه با 39 میلیارد تومان در دشتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع شد که بیشتر پروژه ها در حوزه اشتغال زایی، اقتصادی و حل مشکلات اساسی مردم است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1914

به "پارک موزه محمد خان دشتی به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک موزه محمد خان دشتی به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید