وین همچنان در سطح بالای هشدار امنیتی، صدر اعظم اتریش: تروریست دوم احتمالا متواری است

به گزارش مجله سرگرمی، جدیدترین خبرها درباره حمله تروریستی وین حاکی از آن است که این شهر همچنان در بالاترین سطح امنیتی قرار گرفته است و صدر اعظم اتریش این فرضیه که حمله تروریستی وین یک عامل دومی دارد که متواری است را رد نکرد.

وین همچنان در سطح بالای هشدار امنیتی، صدر اعظم اتریش: تروریست دوم احتمالا متواری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جدیدترین خبرها درباره حمله تروریستی شب گذشته در اتریش حاکی از آن است که در این حمله تروریستی یک تبعه آلمانی هم کشته شده است.

یک تبعه آلمانی در بین قربانیان ترور وین

این خبر را وزارت امور خارجه آلمان اعلام نموده است.

لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا هم بعد از حمله تروریستی وین تشدید مقررات امنیتی در اروپا و به وجود آمدن قانون مشابه آمریکا موسوم به قانون میهن پرستی در اروپا را درخواست نموده است. واشنگتن با تکیه بر این قانون در سال 2001 به حملات تروریستی 11 سپتامبر واکنش نشان داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود: اتحادیه اروپا باید سطح امنیتی خود را افزایش دهد و کشور ما هم باید این کار را انجام دهد.

صدر اعظم اتریش: شرایط کشور همچنان متشنج است

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم بعد از حمله تروریستی با 4 کشته در وین همچنان شرایط کشور را متشنج دانست و درباره کپی برداری از این حمله تروریستی ابراز نگرانی نموده و گفت: بخصوص این فرضیه نباید قطعا رد گردد که عامل فراری دومی همچنان وجود دارد.

وی در این باره گفت: ما در حال حاضر فرض می کنیم که تنها یک عامل ترور وجود داشته که خیلی سریع حرکت نموده و در 6 مکان در شهر وین تیراندازی نموده و افراد زیادی را با کمال خونسردی به قتل رسانده است. اما هنوز قطعیت 100 درصدی در این باره وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت کشور اتریش هم اعلام نموده که هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود یک عامل تروریستی دیگری در وین یافت نشده است.

وین همچنان در سطح بالای امنیتی

وزیر کشور اتریش در عین حال اعلام نمود از آنجایی که تحقیقات همچنان در جریان است سطح بالای امنیتی در وین همچنان حفظ خواهد شد.

دستگیری 14 مظنون مرتبط با حمله تروریستی وین

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اتریش بعد از تفتیش چندین خانه در حوالی عامل این حمله تروریستی 14 مظنون موقتا دستگیر شده اند.

یک دقیقه سکوت در سراسر اتریش برای احترام به قربانیان

اتریش امروز (سه شنبه) در ساعت 12 به وقت محلی با یک دقیقه سکوت به قربانیان این حمله تروریستی ادای احترام کرد. بسیاری از زنگ های کلیساها در سراسر کشور به صدا درآمد. همچنین بزرگترین زنگ در کلیسای جامع وین که تنها در موارد خاصی به صدا در می آید هم زده شد.

اتریش سه روز عزای عمومی اعلام نموده و پرچم هایی به نشانه عزا بر ساختمان های دولتی نصب شده است. اتریش برای اولین بار در دهه های گذشته چنین حمله ای را تجربه نموده است.

نهادهای امنیتی آلمان در حالت آماده باش

نهادهای امنیتی آلمان هم بعد ازاین حمله تروریستی به صورت ویژه مراقب و هوشیار شده اند. یک مقام امنیتی در آلمان اعلام نموده که اقدامات امنیتی پلیس برای اماکن در معرض خطر در سطح بالایی است و در شرایط کنونی هوشیاری بیشتری وجود دارد.

تداوم واکنش مقام های اروپایی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم خواهان اقدامات هماهنگ در مبازه با داعش شده و اعلام نمود: اروپا در بحران کرونا شاهد یک موج ترور است. وی حمله تروریستی وین را تکان دهنده خوانده وبا بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد.

ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو هم این حمله تروریستی و پیش از آن حمله تروریستی در افغانستان را نشانه ای دانست مبنی بر اینکه مبارزه با تروریسم اسلامی افراطی باید قاطعانه در پیش گرفته گردد.

وی درباره این اقدامات تروریستی ابراز حیرت نموده و تاکید نمود که تروریسم بر همه تاثیر می گذارد و تداوم مبارزه با تروریسم داعش اهمیت دارد.

وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان و وزیر امور خارجه ایتالیا هم خواهان تقویت همکاری های امنیتی در اتحادیه اروپا شدند. شایبله طی نامه ای به همتای اتریشی خود بر لزوم مقابله با دشمنان متعصب به صورت متحد و با عزم بیشتر تاکید نمود.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم خواهان مبارزه بین المللی علیه افراط گرایی اسلامی شد. وی در سخنانی در برلین گفت : ما باید مشترکا با این نفرت مقابله کنیم.

ماس تروریسم را دشمن جوامع آزاد ارزیابی نموده و گفت: ما واکنش های کشورهای اسلامی به حملات تروریستی در وین و پیش از آن در نیس فرانسه را با دقت زیر نظر داریم.

وزارت کشور مقدونیه شمالی هم روز سه شنبه همکاری با اتریش در ارتباط با حمله تروریستی دوشنبه شب در وین را تایید نموده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اتریش عامل حمله تیراندازی شب گذشته در وین که توسط پلیس شلیک شده از اتباع کشور مقدونیه شمالی بوده که 20 سال سن داشته و سابقه کیفری به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی را داشته است.

عامل این حمله تروریستی دو تابعیتی بوده و هم تابعیت اتریش و هم مقدونیه شمالی را دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116858

به "وین همچنان در سطح بالای هشدار امنیتی، صدر اعظم اتریش: تروریست دوم احتمالا متواری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وین همچنان در سطح بالای هشدار امنیتی، صدر اعظم اتریش: تروریست دوم احتمالا متواری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید