وزیر برگزیت: بریتانیا احتمالا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر برگزیت بریتانیا در پایتخت اسپانیا توضیح داد علیرغم آنکه دولت وی خواهان توافق در مورد برگزیت است اما احتمالا انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

وزیر برگزیت: بریتانیا احتمالا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفان بارکلی وزیر برگزیت بریتانیا امروز (پنجشنبه) گفت که ترتیبات پشتیبان در مرز ایرلند بعنوان بخشی از توافق جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، باید کنار گذاشته گردد و در حالیکه دولت وی خواهان توافق است اما احتمال می رود که بریتانیا مجبور گردد در انتها اکتبر اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر برگزیت انگلیس توضیح داد: بریتانیا با ترتیبات پشتیبان موافقت نخواهد کرد و مجلس انگلیس نیز از قبل سه مرتبه آن را رد نموده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد، بارکلی همچنین توضیح داد که انگلیس باید به منظور معین یک سیاست جدید برای مسائل موجود در مورد ترتیبات پشتیبان ایرلند، مهلت برگزیت را تمدید کند.

وی شرح داد: به ما گفته شده است که انگلیس باید به صورت قانونی تا 31 اکتبر به طور یک متن قانونی مؤثر ارائه کند. جایگزین ترتیبات پشتیبان تا انتها بازه زمانی اجرا در دسامبر 2020 ضروری نیست.

وی ادامه داد که سیاست پشتیبان به وسیله روابط آینده شکل می گیرد و هنوز تعیین نیست و ادامه داد: اتحادیه اروپا همچنان بر آزمونی تأکید دارد که انگلیس نمی تواند به آن عمل کند و مجلس انگلیس نیز سه بار آن را رد نموده است.

بارکلی این اظهارات را در مادرید اسپانیا و درست 6 هفته قبل از روزی بیان کرد که بوریس جانسوننخست وزیر انگلیس وعده داده تا بریتانیا را تحت هر شرایطی و با توافق یا بدون توافق در 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج سازد.

یک مقام ارشد دولت جانسون روز یکشنبه هفته جاری گفت جانسون مصمم است طرحی قاطعانه برای توافق با بروکسل را در ملاقات روز دوشنبه با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا ارائه کند تا به هر قیمتی که شده بروکسل را درخصوص توافق خروج از اتحادیه اروپا متقاعد نموده و آن را پیش از تاریخ اعلام شده در مجلس نیز تصویب کند.(جزئیات بیشتر)

ترتیبات پشتیبان که در توافق بین ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

وزیر خارجه ایرلند نیز اخیراً در بیانیه ای بر احتیاج به اطمینان قانونی درباره مساله مرزهای ایرلند و انگلیس تاکید نمود و جانسون نیز اخیراً در گفت وگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته بود، تنها راه حلی که به ما اجازه پیشبرد توافق را می دهد، حذف ترتیبات پشتیبان است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42272

به "وزیر برگزیت: بریتانیا احتمالا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر برگزیت: بریتانیا احتمالا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید