وزیر آموزش و پرورش: بودجه 98 همه نیازهای ما را برطرف نمی کند

به گزارش مجله سرگرمی، شیراز- خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش بودجه امسال ابراز داشت: به رغم این تخصیص ها و افزایش ها و با توجه به بالا رفتن هزینه های عمومی، نباید انتظار داشت همه نیازهای بودجه ای مراکز آموزشی امسال رفع گردد.

وزیر آموزش و پرورش: بودجه 98 همه نیازهای ما را برطرف نمی کند

به گزارش خبرنگاران، سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در دیدار با فرهنگیان شهرستان مرودشت با بیان اینکه آموزش و پرورش با انبوهی از مسائل و مسائل روبرو است، اظهار کرد: این مسائل به امروز و دیروز و حتی آموزش و پرورش مربوط نیست و باید به آن در یک فرایند زمانی بلند مدت نگریست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناچار است برای رسیدن به کیفیت انبوهی از مسائل و چالش ها را کنار بگذارد تا بتواند به کیفیتی پذیرفتنی دست یابد، اعلام کرد: انبوهی از مسائل و مسائل در بخش های مختلف وجود دارد که اجازه نمی دهد معلم، مدیر مدرسه و رئیس اداره آن طور که تشخیص می دهد کار را پیش ببرد و در راستا دلخواه خود حرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش مهمترین مولفه مدیریتی را اولویت گذاری مطرح نمود و گفت: در این شرایط آن چیزی که مهترین مولفه مدیریتی به شمار می رود این است که ما از بین مسائل بسیار فراوانی که در برابرمان قرار گرفته است اولویتها را خوب تشخیص دهیم و به آن ها بپردازیم .

بطحایی تنها راه برون رفت از مسائل کنونی آموزش و پروش را در اجرای صحیح سند تحول دانست و تاکید نمود: هدف از تدوین سند تحول بنیادین این است که موانع و مسائل برطرف گردد.

وی اعلام کرد: امکان ندارد شرایطی فراهم گردد که مسائل ما اعم از فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، نظام انگیزشی و پرداخت و برنامه های درسی و تربیتی یکجا حل گردد، تحقق این امر نیازمند شناسایی تک تک مسائل و کوشش برای برطرف آنهاست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که سند تحول به عنوان یک اولویت ترسیم نموده، توانایی مدرسه به عنوان یک موجود زنده برای تصمیم گیری در مسائل خود است تا با برخورداری از اختیارات لازم بتواند با داشتن سرمایه انسانی ارزشمند مسائلش را حل نماید.

** تمرکز در تصمیم گیری خلاقیت را از بین برده است

وی تمرکز در تصمیم گیری را در آموزش و پرورش بسیار زیاد مطرح نمود و گفت: این تمرکز، خلاقیت و نوآوری مدرسه را برای حل مسائل خود از بین می برد.

بطحایی اضافه کرد: اگر مدرسه اختیار تصمیم گیری داشته باشد، بسیاری از مسائل آموزشی و پرورشی که با آنها روبرو می شویم برطرف می گردد و این همان چیزی است که در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

** مدرسه محوری از اولویت های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس باید روی پای خود بایستند، به موضوع مدرسه محوری اشاره و اعلام کرد: باید به مدرسه با رعایت شرایطی اختیار تصمیم گیری دهیم و این یکی از مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش ما در دولت دوازدهم است.

بطحایی یکی از مهمترین ارکان اجرای این سیاست را شایستگی ها و توانمندی های مدیریت مدرسه دانست و مطرح نمود: مدیر مدرسه به عنوان نماینده تام الاختیار برای راهبری برنامه های آموزشی و پرورشی باید باید مورد سنجش مستمر قرار گیرد تا راستا شایستگی ها را طی کند.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این نشست نیز با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: محل تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است و برای کاهش این کمبودها کوشش شده تا از حد اکثر ظرفیت این دانشگاه استفاده گردد.

وی افزایش تعداد دانش آموزان کشور را در سه سال آینده یکی از عوامل کمبود نیروی انسانی در این بازه زمانی دانست و بیان داشت: کلاس های ما در مهر 98 بدون معلم نخواهد بود و به همین دلیل در اسفند 97 برنامه سازمان مدارس برای سال تحصیلی آینده بسته شده و نیازهای کل کشور آنالیز و سازو کارهای لازم برای جبران این کمبود ها پیش بینی می گردد.

وزیر آموزش و پرورش برای دیدار با فرهنگیان استان فارس و همچنین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه فرهنگی و پرورشی عصر 28 فروردین وارد شیراز شد و به مدت 2 روز در استان فارس است.

7375/ 6113

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20030

به "وزیر آموزش و پرورش: بودجه 98 همه نیازهای ما را برطرف نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: بودجه 98 همه نیازهای ما را برطرف نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید