وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه ارمنستان از احتمال ملاقات با همتای آذربایجانی خود به منظور کاهش تنشها در منطقه ناگورنو-قره باغ اطلاع داد.

وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ظهراب امناتسکانیان وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی شانت از احتمال ملاقات با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان درباره بحران میان دو کشور در ناگورنو-قره باغ اطلاع داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی اضافه کرد: ما هنوز هیچ تماس مستقیمی برقرار نکرده ایم. مهمترین چیز برای ما تضمین تنش زدایی در مرزها و آمادگی برای فاز بعدی کار است.

وزیر خارجه ارمنستان تاکید نمود، در این راستا من انتظار دارم با همتای آذربایجانی خود ملاقات کنم. ما آماده کار با هرکسی به منظور ادامه مذاکرات هستیم. من مطمئنا امیدوارم که با فردی مثبت و مسئولیت پذیر گفت وگو کنم.

تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز 12 جولای شروع شد و به تبادل آتش خونین بین نظامیان دو طرف منجر شد و تلفاتی نیز برجا گذاشت. آذربایجان ادعا می نماید شروعگر این تنش ها حملات توپخانه ای نظامیان ارمنی به نیروهای این کشور در ناگورنو-قره باغ بوده است.

ارمنستان نیز در مقابل ادعا می نماید تنش ها بعد از کوشش های ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است.

با این وجود، طی یک هفته گذشته دو طرف شرایط در مرزها در نسبتا آرام و پایدار خوانده اند.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد. قره باغ، منطقه ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله ارضی است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می دانند. نبرد در این منطقه تا به امروز صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 13 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93579

به "وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید