وزارت کشور الجزایر: مقدمات برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود در دست انجام است

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت کشور الجزایر تاکید نمود، با وجود فراخوان های گروه های مخالف برای تعویق برگزاری انتخابات و نیز ادامه اعتراضات مردمی در کشور، مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ مقرر خود در دست انجام است.

وزارت کشور الجزایر: مقدمات برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود در دست انجام است

وزارت کشور الجزایر در بیانیه ای خاطرنشان کرد: صلاح الدین دحمون، دبیرکل این وزارتخانه روز شنبه نشستی را با نهادهای اصلی وزارتخانه، گروه های بومی و عمرانی مسؤول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد که به آنالیز مقدمات برگزاری این انتخابات در تاریخ 18 آوریل 2019 پرداخت.

در این نشست ابعاد مختلف انتخابات در داخل الجزایر و نیز مقدمات اخذ رای از الجزایری های مقیم خارج این کشور آنالیز شد.

دبیرکل این وزارتخانه بر لزوم به کارگیری امکانات مادی و نیروی انسانی برای برگزاری این انتخابات در تاریخ مقرر خود و به بهترین شکل تاکید نمود و گفت: ضروری است مراکز رای گیری در مناطق مسکونی جدید ایجاد شوند تا تمامی شهروندان به آنها دسترسی داشته باشند.

در مقابل گروهی از مخالفان پس از نشست خود در دفتر حزب پیشگامان آزادی ها در بیانیه ای خاطرنشان کردند، برگزاری انتخابات در شرایط فعلی و طبق چارچوب کنونی به منزله خطری برای ثبات کشور است.

جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه های الجزایر نیز مخالفت خود را با تصمیم وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی این کشور برای افزایش تعطیلات فصل بهار دانشگاه ها به 25 روز اعلام نموده و آن را تصمیمی ناگهانی و آنالیز نشده جهت مقابله با اعتراضات مردمی کنونی علیه رئیس جمهوری این کشور دانستند.

طاهر حجار، وزیر آموزش عالی الجزایر و یکی از رهبران حزب جبهه آزادیبخش ملی، حزب حاکم در این کشور خاطرنشان کرد: طبق تصمیم جدید تعطیلات بهاره در این کشور از 10 مارس تا چهار آوریل خواهد بود، به این ترتیب تعطیلات دانشگاه ها در این فصل از 15 روز به 25 روز افزایش می یابد.

دانشجویان خشمگین الجزایری در پی این تصمیم تهدید کردند راهپیمایی های گسترده ای را در مقابل دانشگاه های خود برگزار نموده و از آنجا به سمت ساختمان وزارت آموزش عالی در شمال پایتخت این کشور حرکت خواهند کرد.

دانشجویان و اساتید خشمگین طاهر حجار را به ضربه زدن به ثبات دانشگاه ها و سوء استفاده از مسؤولیت خود برای منافع شخصی متهم نموده و درباره برکناری او به اتفاق نظر رسیدند. ، ایسنا

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15344

به "وزارت کشور الجزایر: مقدمات برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود در دست انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کشور الجزایر: مقدمات برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود در دست انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید