واکنش کمیته داوران به اشتباهات بزرگ: انسان جایز الخطاست!

به گزارش مجله سرگرمی، داور ممکن است در زمین اشتباه کند همانطور که مربی در تعویض هایش یا بازیکن در زدن ضربه اشتباه می نماید.به دنبال این هستیم که داوران کنار خط افزایش پیدا نمایند، اما امکانات نداریم و فدراسیون باید هزینه کند.

واکنش کمیته داوران به اشتباهات بزرگ: انسان جایز الخطاست!

به گزارش خبرنگاران ،هفته ای که گذشت لیگ برتر پر بود از اتفاقات عجیب وغریب و اشتباهات بزرگ داوری که حاشیه ساز و جنجالی شد.بعد از اتفاقات بازی استقلال- سپاهان و سایپا - پرسپولیس رئیس کمیته داوران از چهار اشتباه بزرگ داوران این دو مسابقه به علاوه دربی اهواز پرده برداشت به این اشتباهات بزرگ اعتراف کرد اما همچنان این اتفاقات را طبیعی می داند.طبق گفته اصفهانیان،حسین زرگر باید یک پنالتی به سود سایپا می گرفته اما گل این تیم مردود بوده ضمن اینکه رضا کرمانشاهی باید یک پنالتی به سود استقلال اعلام نموده.همچنین جواد محمدی داور دربی اهواز یک پنالتی برای استقلال خوزستان اعلام ننموده که هر سه نفر در بازی های هفته یازدهم قضاوت نخواهند کرد و محروم شده اند.

مهمترین صحبت های فریدون اصفهانیان در مصاحبه با تسنیم را بخوانید:

*در جام جهانی 2018 دیدید که از سیستم VAR استفاده شد. معنایش این است که اشتباهات در جام جهانی هم وجود دارد.در ابتدای فصل، کلاس های آموزشی برگزار کردیم و مدرس جام جهانی که برای داوران حاضر در جام جهانی تدریس نموده بود را،آوردیم. انتظار داریم با توجه به آموزش های پیش فصل، داوران در زمین درست و خوب قضاوت نمایند،اما به دلیل عدم تمرکز باعث اشتباهاتی می شوند.

*انسان جایز الخطاست و هر کسی می تواند اشتباه کند. با دستوری که مهدی تاج داده، قرار شده مقدمات حضور سیستم های VAR فراهم گردد.کره جنوبی برای یک خرید یک سِت از این دستگاه ها، 300 هزار دلار پول داده است.خرید و تهیه این سیستم ها، پول و آموزش می خواهد.باید همکاری صدا و سیما، فدراسیون فوتبال و دوربین های جداگانه در استادیوم داشته باشیم تا داوران هم در امر داوری، قضاوت خوبی پشت سر بگذارند.

*قبول دارم اشتباهاتی رخ داده، اما یک بار شده که بگویند داوری هم به سودمان رقم خورده است؟آیا تیمی نبوده که از داوری سود برده باشد؟چرا هیچ موقع نمی گویند پنالتی گرفته شده برای شان،اشتباه بوده است؟یا نمی گویند پنالتی که گرفتند، درست بوده است؟ آقای مربی،بازیکن و سرپرست،بارها گفته اند از داوری ضربه خورده اند و ما هم یکسری از اشتباهات را قبول داریم،اما آیا رخ داده که یک بار بگویند داوری به سود ما هم بوده است؟

*داور ممکن است در زمین اشتباه کند همانطور که مربی در تعویض هایش یا بازیکن در زدن ضربه اشتباه می نماید.به دنبال این هستیم که داوران کنار خط افزایش پیدا نمایند، اما امکانات نداریم و فدراسیون باید هزینه کند.اگر دو داور کنار دروازه ها داشته باشیم، به داور وسط یاری خواهند کرد.

*دایی و همه از مربیان استقلال، پرسپولیس تا دیگر تیم ها گرفته، بر گردن فوتبال ما حق دارند.از آنها به خاطر اینکه انتقادهایی مطرح می نمایند، تشکر نموده و می پذیریم.کوشش مان این است که داورانی در حد و اندازه بازی ها به مسابقات بفرستیم اما برخی مواقع داوران قضاوت های بیرون از کشور دارند.

*زمانی داوران هِدست نداشتند، اما آنها را خریداری کردیم تا داوران در زمین با هم ارتباط داشته باشند. برای داوران آمادگی جسمانی در نظر گرفتیم، ساعت آماده کردیم و کارهای دیگری انجام دادیم.آموزش های از راه دور داریم، کلیپ های آموزشی می فرستیم اما باز هم اشتباهاتی رخ می دهد که دیگر نمی دانم چه کار باید کنیم!

*همانطور که داوران تشویق می شوند، طبیعی است به کسانی که پراشتباه بوده یا اشتباه تأثیرگذار داشته اند، قضاوت داده نمی گردد یا در لیگ های پایین قضاوت خواهند کرد.

*در مستطیل سبزداور تصمیم گیرنده است اما بیرون از زمین، حراست، نیروی انتظامی و مسوولان امنیتی باید امنیت را برقرار نمایند. کجای جهان چنین اتفاقاتی (حمله به داور بازی بادران- اسقلال جنوب)می افتد؟ داور هر اشتباهی کند،باید افراد دیگری به اشتباهات او ورود نمایند.مسوولان برگزاری بازی باید از داور حمایت نمایند.مسوولان امنیتی نباید اجازه دهند به داور هتک حرمت گردد.

*افراد برخی مواقع، صحبت هایی می نمایند و سپس می گویند از حرف های شان برداشت و تفسیر دیگری شده است. ترکی جزو مجموعه فدراسیون فوتبال بوده و خارج از آن نیست.باید با او صحبت کنیم و اگر تصمیمی گرفته گردد، با فدراسیون فوتبال در میان می گذاریم. ترکی نظرش را گرفته و اگر موضوعی بود، آنالیز می کنیم.

سه، چهار روز قبل از بازی تیم های نوجوانان تراکتورسازی و ملوان نوین بندرانزلی به استان ها انتخاب داور را ابلاغ می کنیم اما متأسفانه یا به داوران استانی اطلاع نداده بودند یا اتفاقی افتاده بوده است.اینطور نبوده که داوری اعزام ننموده باشیم.ما مستقیم به وسیله اتوماسیون اداری به استان ها اطلاع می دهیم که داور اعزام نمایند.

3-670

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5529

به "واکنش کمیته داوران به اشتباهات بزرگ: انسان جایز الخطاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمیته داوران به اشتباهات بزرگ: انسان جایز الخطاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید