هیاهوی پرسپولیس، سکوت استقلال

به گزارش مجله سرگرمی، استقلالی ها در سکوت مطلق به سر می برند و اعتراض به اردوی میان فصل تیم ملی ندارند درحالی که خطرات بیشتری نسبت به پرسپولیس در کمین آنهاست.

هیاهوی پرسپولیس، سکوت استقلال

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب، در اوج هیاهویی که هواخواهان پرسپولیس بابت دعوت نشدن برخی بازیکنان این تیم به تیم ملی به راه انداخته اند و انتقاد های تند پیشکسوتان این باشگاه، که البته بخشی از آن هم درست است، استقلال نیز به واسطه حضور 6 بازیکن خود در اردوی تیم ملی لطمه خواهد دید اما مربیان و مسئولان این باشگاه هیچ اعتراضی را رسانه ای ننموده اند. شاید پرسپولیسی ها تصور نمایند که بی توجهی کی روش به بازیکنانی همچون سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و حتی کمال کامیابی نیا موجب کاهش روحیه این بازیکنان گردد و احتمالا پرسپولیس در بازی های آتی از بی توجهی کی روش آسیب ببیند اما ویفنرد شفر نیز از جدایی 6 بازیکن کلیدی اش به دلیل حضور در تمرینات و بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان صدمه خواهد دید.

مشکل استقلالی ها گرچه مانند سرخ ها روحی و روانی نیست اما از جنبه های فنی به خصوص مسائل بدنی کاملا بارز و معین است. برای اینکه به وضعیتی که استقلال بعد از بازی تدارکاتی تیم ملی ایران فوتبال ایران مقابل ازبکستان خواهد داشت، پی ببریم کافی است به زمان برگزاری بازی با تیم ملی فوتبال ازبکستان و نفت مسجد سلیمان نگاه کنیم. تیم ملی فوتبال ایران طبق برنامه ای که از قبل طراحی گردیده باید سه شنبه هفته آینده یعنی در تاریخ بیستم شهریور ماه مقابل حریف خود قرار بگیرد. 2 روز بعد از این بازی یعنی در تاریخ بیست ودوم شهریور ماه استقلال باید در مسجد سلیمان مقابل تیم نفت این شهر قرار بگیرد. دیداری که ساده به نظر می رسد اما ممکن است خستگی های ناشی از حضور 6 بازیکن استقلال در تمرینات و بازی با ازبکستان اساسا موجب خودداری شفر از استفاده از ملی پوشانش گردد.

لااقل بین بازی ها باید 72 ساعت فاصله باشد و حرفه ای نیست که ملی پوشان استقلال اگر در بازی با با ازبکستان به میدان بروند، در کمتر از 24 ساعت در مسجد سلیمان مقابل نفت بازی نمایند. بعد از بازی با ازبکستان به طور معمول ضروری است که بازیکنان ملی پوش حداقل یک جلسه تمرین ریکاوری انجام دهند تا خستگی های ناشی از بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان از وجود شان خارج گردد. طبیعتا بازیکنی که امروز ریکاوری نموده نمی تواند فردا در یک بازی مهم لیگ به میدان برود و از همین نقطه می گردد پیش بینی کرد که وینفرد شفر قطعا به ملی پوشانی که مقابل ازبکستان به میدان بروند، دربازی با نفت مسجد سلیمان بازی نخواهد داد. البته آن هایی هم که بازی ننمایند جایی در ترکیب او نخواهند داشت چون زمان زیادی از تمرین گروهی دور بوده اند.

شاید یکی از دلایلی که موجب گردیده باشگاه استقلال خواهان برگزاری یک روز زودتر بازی با نفت مسجد سلیمان در هفته ششم گردد هم همین است. باشگاه استقلال می داند که حتی اگر با فاصله دو روز از بازی تیم ملی مقابل ازبکستان مقابل نفت مسجد سلیمان بازی کند، باز هم نمی تواند از ملی پوشان بهره بگیرد. بنابراین ظاهرا آن ها از اساس قید استفاده از بازیکنان ملی پوش خود را زده اند تا لااقل این بازیکنان را برای بازی مهم تر مقابل السد در اختیار داشته باشند و در آن بازی اقبال خود برای صعود به مرحله بعد را آزمایش نمایند.

هرچند که استقلال شانس های آن چنانی مقابل حریف قطری هم ندارد اما این طور که از رفتار مسئولان باشگاه استقلال پیدا است آن ها کوشش می نمایند شرایط فنی و تاکتیکی بهتری برای تیم خود در بازی سخت مقابل السد ایجاد نمایند تا آن بازی را هم به مانند بازی با نفت مسجد سلیمان از دست ندهند. سوالی که در این میان پیش می آید این است که چرا باشگاه استقلال هیچ توجهی به بازی با نفت مسجد سلیمان ندارد و نسبت به امتیاز این بازی که به احتمال بسیار در غیاب 6 ملی پوش خود انجام گردد، بی اهمیت است؟ استراتزی باشگاه استقلال ممکن است منجر به از دست رفتن امتیاز های بیشتری در لیگ گردد، مگر آنکه در بازی با نفت مسجد سلیمان آبی ها بدون ملی پوشان به نتیجه ای متفاوت برسند و بعد از هفته ها 3 امتیاز از بازی های لیگ دشت نمایند.

مجموع این فعل وانفعالات یک نتیجه مهم را پیش روی مان قرار می دهد. نتیجه این است: استقلال بیش از پرسپولیس از لیست کی روش لطمه خواهد دید. حال شاید در ظاهر طور دیگری به نظر برسد و هیاهوی به پا گردیده از جانب سرخ ها همه را متوجه اردوگاه قرمز کند اما برای استقلال سناریوی دیگری شبیه آنچه بعد از جام جهانی رخ داد در حال تکرار است و دعوت چشمگیر از بازیکنان این تیم خطر از دست دادن امتیاز های بیشتری در لیگ را قوت بخشیده است و معین نیست که با این رویه استقلالی ها بتوانند در لیگ به نتایج مطلوبی برسند و ناکامی چندین ساله در قهرمان نشدن های پی در پی را جبران نمایند یا خیر.

برای استقلال مطلوب ترین حالت ممکن این بود که اردوی میان فصل تیم ملی در زمان بهتری انجام می شد و یا بازی با ازبکستان در روزهای یکشنبه یا نهایتا دوشنبه هفته آینده برگزار می شد تا بازیکنان بتوانند با یک جلسه تمرین ریکاوری و با آمادگی بیشتر در اردوی این تیم به جهت حضور در بازی های لیگ برتر حاضر شوند.

اردویی که برای تیم ملی در نظر گرفته گردیده بدون شک لازمه موفقیت در بازی های جام ملت های آسیا است اما زمانبندی ها نباید به گونه ای باشد که تیم های باشگاهی که تازه روی دور برگزاری بازی ها افتاده اند، در این راستا لطمه ای ببیند.

این زمزمه هم آزار دهنده است که می گویند ازبکستان با ترکیبی جوان گام به این میدان می گذارد. درواقع آن ها تیمی را به تهران می آورند که از لحاظ سنی به تیم ملی ایران نزدیک نیست.

10-1

https://bestcanadatours.com: با مجری سفر به کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2307

به "هیاهوی پرسپولیس، سکوت استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیاهوی پرسپولیس، سکوت استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید