همایش عرفان اسلامی برگزار می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، همایش عرفان اسلامی از منظر سید علی هجویری داتاگنج بخش با رویکرد نگاهی به کتاب کشف المحجوب طی روزهای 20 و 21 شهریورماه با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان و دانشکده الهیات دانشگاه گاریسون لاهور در محل سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار می‌شود.

همایش عرفان اسلامی برگزار می شود

محورهای این همایش شامل تأثیر کشف المحجوب بر کتاب‌هایی عرفانی بعدی، بررسی مقایسه‌ای طریقت و شریعت، بررسی ابعاد شخصیتی افراد ذکر شده در کشف المحجوب، سیر و سلوک و سیاحت و مقاصد صوفی بزرگ در کشف المحجوب، اسفار، مقاصد، اثرات سید هجویری ذکر شده در کشف المحجوب، بررسی اسنادی احادیث و آیات در کشف المحجوب، همزیستی مصالمحت آمیز صوفیان از منظر کشف المحجوب، تأثیر تعلیمات معنوی سید علی هجویری بر ارزش‌های اجتماعی عصر حاضر، می‌شود.

بررسی و تحلیل دیدگاه سید علی هجویری از منظر صوفی‌ها و صوفی نماها، بررسی روش‌شناسی تزکیه نفس در کشف المحجوب، بررسی متحث کرامت انسانی از منظر کشف المحجوب، نقش کشف المحجوب در اصلاح جامعه، معرفی تحقیقات پژوهشی ذی ربط با کشف المحجوب، بررسی نظریات سید علی هجویری در نقد افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی و نقش کشف المحجوب در ترویج اسلام از دیگر محورهای این همایش برشمرده می‌شود.

خلاصه مقالات و نیز، مقاله‌های قرائت شده در این همایش، به دو زبان انگلیسی و اردو در مجله پژوهشی دانشگاه گاریسون منتشر خواهد شد.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: mehrnews.com
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 245

به "همایش عرفان اسلامی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش عرفان اسلامی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید