نگاهی به کشور لیبی و جاذبه های آن

به گزارش مجله سرگرمی، لیبی کشوری بیابانی است که بیشتر به خاطر ویرانه های باستانی روم و یونانی اش، شناخته شده است. رشد مهاجرت به کشور لیبی، در سال گذشته 16 درصد بوده است. با این که این کشور، نواحی سر سبز بسیار کمی دارد اما در همان بخش های مدیترانه ای اش، زندگی پر رونقی را برای مردم خود رقم زده است. البته این رونق فقط برای مردم لیبی مناسب است. اگر قصد دارید که در لیبی، کاری را راه اندازی کنید، قطعا با مسائل زیادی روبرو خواهید شد. شرایط کار در کشور لیبی، مناسب نیست.

نگاهی به کشور لیبی و جاذبه های آن

لیبی کجاست؟

لیبی واقع در شمال قاره آفریقا است. کشور لیبی با کشورهایی همچون سودان، تونس، مصر، نیجر، الجزایر و چاد هم مرز است. پایتخت کشور لیبی، طرابلس است. شهرهای مهم لیبی، بعد از پایتخت آن، بنغازی، البیضاء، مصرانه، سرت، سبها و طبرق است. لیبی کشور مسلمانان است که بیش از 97 درصد مردم آن ها، اهل سنت هستند. نژاد مردم لیبی بیشتر از ریشه عرب است. حدودا 87 درصد مردم لیبی، عرب هستند و 7 درصد آن ها، نژاد بربر دارند.

زندگی در لیبی

با این که کشور لیبی کمی بزرگتر از ایران است اما جمعیت آن به یک دهم جمعیت ایران هم نمی رسد. دلیل این موضوع کاملا تعیین است. کشور لیبی بیش از 90 درصد از مساحت خود را به بیابان هایش اختصاص داده است. تنها دو درصد زمین های لیبی، قابلیت کشاورزی دارد. لیبی خاک فقیری دارد و شرایط زندگی در همه بخش های این کشور، مناسب نیست. در کنار دریای مدیترانه لیبی، می توانید فضای سرسبزی را مشاهده کنید که علاوه بر جمعیت بالایی که دارد، رشد مالی مردم لیبی را هم رقم می زند. اقتصاد کشور لیبی از فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی می چرخد که به کشورهایی همچون اسپانیا، آمریکا، ترکیه، آلمان و ایتالیا صادر می گردد.

تحصیل در لیبی

در شهر بنغازی لیبی، مدارسی وجود دارند که از نظر رتبه، نسبت به مدارس دیگر بالاتر هستند. این مدارس را با نام اختصاری LCGS شناسایی می نمایند. در این مدارس، بالاترین کیفیت تدریس در تمام زمینه ها به دانش آموزان 8 تا 12 سال ارائه می گردد. افرادی که می خواهند در رشته پزشکی در این کشور تحصیل نمایند، باید گواهینامه خاتمه نظام آموزش عالی را داشته باشند. همچنین تمامی ریز نمراتی که در طول تحصیلات سال های گذشته داشته اند، مورد آنالیز قرار می گیرد.

دیدنی های لیبی

اگر بخواهیم جاذبه های لیبی را معرفی کنیم، بی تردید باید سراغ پایتخت این کشور برویم. شهر طرابلس، یکی از جذاب ترین شهرهای کشور لیبی است که به عنوان بندر اصلی و مرکز تجاری لیبی شناخته می گردد. شهر طرابلس به خاطر تاریخ دیرینه ای که در دوره امپراطوری روم داشته است، مکان های باستان شناسی فوق العاده شگفت انگیزی دارد. پارک میدان الجزایر، کاخ های ارمنی و محله ایتالیایی ها، از اولین جاذبه های دیدنی این کشور است که باید به محض ورود به آن، از آن ها دیدن کنید. بعد از تماشای این دیدنی ها، به موزه قلعه سرخ و مسجد گورگی سر بزنید.

موزه قلعه سرخ در طرابلس

موزه قلعه سرخ یا همان موزه السرایا الحمرا، یک موزه باستان شناسی معروف در طرابلس است که به عنوان موزه ملی هم از آن یاد می گردد. تماشای این موزه، در این کشور تاریخی، خالی از لطف نیست.

مسجد گورگی

مسجد گورگی هم از جمله دیدنی های لیبی است که به خاطر ساختمان قدیمی اش، مورد پسند گردشگران واقع شده است. این مسجد در سال 1834 توسط مصطفی گورگی ساخته شده است. مسجد گورگی در نزدیکی قوس رومی مارکوس اورلیوس واقع شده است.

دیدنی های شهر بنغازی

شهر بنغازی لیبی، دومین شهر پرجمعیت این کشور است که با جمعیت ششصد و سی هزار نفره خود، نقش مهمی در کشور لیبی را ایفا می نماید. این شهر، متعلق به سه قرن پیش از میلاد است. زمانی که دوره برنیس رومیان بود اما بعد از آن با فتح عرب ها، به شهر کوچکی تبدیل شد. شهر بنغازی هم جوار با خلیج سیدا است و از نظر تاریخی، دارای مکان هایی همچون: کلیسای جامع، موزه و بندرگاه، باغ وحش و قدیمی ترین دانشگاه لیبی است. کلیسای جامع بنغازی، از بزرگترین سازه های قاره آفریقا است. در تماشای دیدنی های این شهر، ابتدا سراغ کلیسای جامع بنغازی بروید.

موزه جرایم دیکتاتور

این موزه که در بنغازی واقع شده است، در واقع کاخی است که در سال 1951، محلی برای جرایم دیکتاتوری بوده است. در اطراف این کاخ که متعلق به پادشاه ادریس بوده است، قلعه ای مستحکم و هواپیمایی ساخته شده است که اشاره به دفاع لیبی در سال 2011 از دشمنان خود دارد. این قلعه به صورت نمادی ساخته شده است و تنها برای تجلیل خلبانی که در دفاع از این کشور، نابود شد، احداث شده است.

کاخ آلبرکا

از دیدنی های کشور لیبی، باید به کاخ آلبرکا هم اشاره نمود. کاخی که در قرن 19 هم میلادی در دوره سلطنت رشید پاشا دوم، بنا شده است. این کاخ سیصد و شصت اتاق دارد که هم اکنون هم مورد استفاده قرار می گیرد.

تپه های شرقی گرند ارگ

این تپه ها به عنوان الماس صحرای لیبی شناخته می شوند. به راستی که غروب آفتاب در این منطقه شگفت انگیز است. منطقه ای که در میان بیابان های بی آب و علف، حسابی سر سبز است. این منطقه، در بخش جنوبی صحرا الجزایر قرار گرفته است و نزدیک کشور تونس نیز، می باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: سفرمی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93877

به "نگاهی به کشور لیبی و جاذبه های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کشور لیبی و جاذبه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید