نقطه نظرات بختیار در خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از حقوق مردم،کشاورزان و استان اصفهان باید دغدغه جدی استاندار جدید باشد تا بتواند برای توسعه ظرفیت های این استان در بخش های گردشگری،صنعت،معادن،کشاورزی و دامداری اقدام کند و باید بتواند مسائلی مانند فقر و بیکاری استان را برطرف کند.

نقطه نظرات بختیار در خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به مسائل استان اصفهان، اظهار کرد: این استان به عنوان یکی از استان های ثروتمند کشور شناخته می گردد، اما امروز با معضلات فراوان همچون کمبود اعتبارات رو به رو است. بنابراین بخش هایی از این استان با مسائل فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می نماید.

وی اضافه نمود: استاندار جدید اصفهان باید به مشکل کم آبی به عنوان یکی از مسائل مهم توجه داشته باشد. همچنین باید با ایجاد رونق اقتصادی وایجاد مولد های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری بتواند مسائل فراوری نمایندگان را برطرف کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان باید ارتباط موثری با رییس جمهور داشته باشد،توضیح داد: استاندار باید بتواند در بالاترین سطح با دولت ارتباط داشته باشد تا بتواند مسائل اصفهان را برطرف کند هرچند که باید تخصص و کاردانی لازم را برای چنین جایگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تغییر دائمی مدیران بخش های مختلف می تواند به ساختارها آسیب برساند ، تاکید نمود: استاندار جدید اصفهان باید تغییرات اندک مدیریتی را اعمال کند و بتواند از ظرفیت مدیران استان اصفهان بیشترین بهره وری را داشته وتحرک و پویایی در این استان ایجاد کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: استاندار اصفهان باید شخصیتی ملی داشته و با تمام سطوح دولت از جمله وزیران ارتباط داشته باشد و تا بتواند مسائل استان اصفهان را برطرف کند. اقتصاد استان اصفهان در شرق و غرب به کشاورزی وابسته است و بخش زیادی از کشاورزی استان منوط به برطرف مشکل آب است.

بختیار ادامه داد: آب کشاورزی استان اصفهان اکنون با عناوین مختلف مانند شرب از بخش غرب استان اصفهان به استان قم و بخش های خصوصی فروخته می گردد. بنابراین با انتقال آب کشاورزی به استان های همجوار اقتصاد شهرستان های غرب استان اصفهان دچار مشکل شده است و شش هزارهکتار از زمین های کشاورزی خشک شده است.

وی تاکید نمود: اقتصاد غرب استان مانند شهرستان گلپایگان بر پایه کشاورزی و دامداری است و اقتصاد این شهرستان در کشور سرآمد بود اما امروز با مشکل روبرو شده است. نگاه به مسئله آب نباید منطقه ای باشد و باید نگاه به معضل آب ملی باشد.

بختیار درارتباط با انتخاب استاندارجدید استان اصفهان،توضیح داد: گزینش هایی برای انتخاب استاندار جدید این استان وجود دارد. بنابراین دراین زمینه دولت باید با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی مشورت کند. نمایندگان استان اصفهان باید درکنار استاندارجدید باشند و در همکاری متقابل با یکدیگر باشند.

وی افزود: نمایندگان استان اصفهان در مجلس مجلس شورای اسلامی به شکل منسجم برای توسعه این استان کوشش می نمایند و باید دولت ازاین انسجام برای برطرف معضلات استان اصفهان استفاده کند.

بختیار با اشاره به کوتاه بودن دوره تصدی مهرعلیزاده - استاندار فعلی استان اصفهان، توضیح داد: ایجاد تحولات عمیق در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، اما مهرعلیزاده در دوره تصدی خود توانست در زمینه تسهیل امور کسب و کار و بهبود فضای سرمایه گذاری با تمرکززدایی و استفاده از ابزارهای نوین مانند ایجاد سامانه های مختلف فضای کسب و کار در استان اصفهان را تسهیل کند.

وی اضافه نمود: نقاط ضعف در دوره تصدی مهرعلیزاده وجود داشته است، اما ارزیابی او در مدت کوتاه تصدی سخت است زیرا یک استاندار باید چهارسال اداره استانی را بر عهده داشته باشد تا بتوان فعالیت او را ارزیابی کرد.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5859

به "نقطه نظرات بختیار در خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه نظرات بختیار در خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید