نقش امارات در سرکوب جنبش الجزایری ها ، همکاری اطلاعاتی ابوظبی و الجزیره

به گزارش مجله سرگرمی، منابع خبری و فعالان الجزایری از نقش امارات در سرکوب جنبش الجزایری ها و همکاری اطلاعاتی الجزیره و ابوظبی در این باره خبر دادند.

نقش امارات در سرکوب جنبش الجزایری ها ، همکاری اطلاعاتی ابوظبی و الجزیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت امارات لیکس در گزارشی به دخالت های امارات در تحولات داخلی الجزایر پرداخت و نوشت: امارات در طول سالهای گذشته نقشی مشکوک را در اجرای توطئه انقلاب معکوس علیه انقلاب های بهار عربی ایفا نموده است تا اراده ملت ها برای دستیابی به آزادی و دموکراسی را سرکوب کند.

به همین دلیل، امارات در کوشش برای مهار انقلاب مردمی الجزایر و خنثی سازی درخواست ها برای انتها حکومت نظامی در این کشور و روی کار آمدن دولتی مدنی است.

امیر دیزاد وبلاگ نویس الجزایری دستگاههای اطلاعاتی الجزایر و امارات را متهم کرد که در کوشش برای بستن دهانها در الجزایر هستند که خواستار روی کار آمدن یک دولت مدنی هستند.

وی اشاره نمود که مدیریت فیسبوک سیزدهمین صفحه او را به خاطر فعالیت های مخالف نظام حاکم در الجزایر بسته است.

دیزاد گفت: همان طرف هایی که با من در دوران عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور مستعفی به خاطر منتشر کردن پرونده ها و تصاویر مفسدان می جنگیدند، همان هایی هستند که امروز نیز با من می جنگند.

وی اضافه کرد: نبرد ما با دستگاه اطلاعاتی است که درباره ما گزارش می نویسد و به سرکردگان باند در داخل الجزایر و امارات در خارج و به طور تعیین مدیریت دفتر فیسبوک در شمال آفریقا و خاورمیانه در دبی تحویل می دهد. اینها همان دستگاههای (گذشته حاکم در الجزایر) هستند؛ هرچند که سران آنها تغییر کند. این دستگاههای اطلاعاتی الجزایر در گذشته گزارش های خود را به ژنرال التوفیق و سپس سرتیپ عثمان طرطاق روسای خود می دادند و امروز آن را به قاید صالح رئیس ستاد ارتش الجزایر می دهند.

دیزاد گفت: فعالان الجزایری در دنیا برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز در برابر دفاتر فیسبوک آماده می شوند تا خواستار انتها اقدامات فیسبوک علیه صفحه های ما شوند که در آن فقط خواستار دولت مدنی و گذار دموکراتیک هستیم.

تظاهرات در شهرهای مختلف الجزایر از اواخر ماه فوریه گذشته برای درخواست جهت اجرایی شدن دو ماده هفت و هشت قانون اساسی و رفتن همه سران نظام گذشته ادامه دارد.

رئیس جمهور موقت الجزایر بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 12 دسامبر آینده تاکید نموده است اما معترضان برگزاری آن زیر نظارت سران نظام گذشته را بی معنا می دانند و با برگزاری آن مخالفت می نمایند.

در این میان، تاکید بر رد هرگونه دخالت امارات در امور داخلی الجزایر در اعتراض های الجزایر همیشه مطرح بوده است.

در بین شعارهای زیادی که معترضان الجزایری در تظاهرات های متعدد خود فریاد زده اند، شعار علیه امارات و محکومیت دخالت آن در امور داخلی الجزایر بوده است که خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران آن را پوشش داده اند.

شرکت نمایندگان در تظاهرات ها پلاکاردها و پارچه نوشته هایی نظیر امارات سرنگون باد، نه به امارات در کشور شهیدان و ای حکام امارات، با خون شهیدان ما مقاصد خود را دنبال نکنیدرا در دست داشته اند.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59380

به "نقش امارات در سرکوب جنبش الجزایری ها ، همکاری اطلاعاتی ابوظبی و الجزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش امارات در سرکوب جنبش الجزایری ها ، همکاری اطلاعاتی ابوظبی و الجزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید