نظام سرمایه داری بدون نقاب

به گزارش مجله سرگرمی، ویروس کرونا در آمریکا، کشوری که حدود یک ماه پیش مدعی بود اگر ایران برای مهار آن یاری بخواهد، تجهیزات پزشکی و دارو به آن ارسال خواهد نمود، حالا چنان گسترش یافته که ازنظر تعداد مبتلایان به این بیماری، در صدر جدول واقع شده است.

نظام سرمایه داری بدون نقاب

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، جواد منصوری طی یادداشتی در روزنامه حمایت نوشت : ویروس کرونا در آمریکا، کشوری که حدود یک ماه پیش مدعی بود اگر ایران برای مهار آن یاری بخواهد، تجهیزات پزشکی و دارو به آن ارسال خواهد نمود، حالا چنان گسترش یافته که ازنظر تعداد مبتلایان به این بیماری، در صدر جدول واقع شده است. حدود 500 هزار نفر مبتلا و نزدیک به 17 هزار جان باخته، حاصل مدیریت تیم ترامپ است که ازنظر او، مرگ 200 هزار آمریکایی، یک سناریوی خوب و به مفهوم عملکرد مثبت دولت فدرال محسوب می گردد! چرا؟ چون کالج سلطنتی لندن (ایمپریال کالج) چندی قبل، پیش بینی نموده بود که 2.2 میلیون نفر در ینگه دنیا قربانی کووید 19 خواهند شد و طبعاً تقلیل آن به کمتر از یک دهم، عملکرد خوبی است!!

با این مدیریت فشل و به هم ریخته، به نظر می رسد که آینده بدتری در انتظار آمریکایی هاست. از باب نمونه، ترامپ فکر می نماید که بهتر از پزشکان و متخصصان می فهمد و می داند. او چندی پیش در نشست خبری اعلام نمود که از هم اکنون، 29 میلیون دوز هیدروکسی کلروکین - داروی ضد مالاریا- را خریداری و ذخیره نموده است و این در حالی است که هنوز اثر بالینی آن ثابت نشده. هرقدر که پزشکان مخالفت می نمایند، او حرف خود را می زند و حتی هفته قبل هند را تهدید کرد که چنانچه این دارو را به آمریکا نفروشد، با واکنش متقابل واشنگتن روبرو می گردد. ضمن اینکه اجازه نمی دهد خبرنگاران از آنتونی فاشی، مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا درباره کارایی این دارو سؤال نمایند.

در چنین شرایطی، رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه بدون موافقت پزشکان، برای کرونا نسخه بپیچد، بهتر است که سری به بیمارستان های این کشور بزند. مراکز درمانی آمریکا، با کمبود امکانات اولیه مثل ماسک، عینک، گان، دستکش و تجهیزات درمانی همچون دستگاه تنفس مصنوعی روبرو اند. انتشار تصاویر چند پرستار که کیسه های پلاستیکی را برای محافظت از خود پوشیده بودند، چنان مفتضح و آبروبر بود که بخشنامه کردند هر کس درباره کمبودها مصاحبه کند یا تصویری در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد، از کار بیکار می گردد. ترامپ در جلسه با فرمانداران، صراحتاً می گوید برای تأمین نیازهای خود منتظر یاری های دولتی نباشید و خودتان تجهیزات پزشکی تهیه کنید. وقتی فرمانداران و شهرداران دیدند که آبی از کاخ سفید گرم نمی گردد، خودشان دست به کار شدند. در گام اول، فرماندار ایالت اورگان، 140 دستگاه تنفس مصنوعی به ایالت نیویورک ارسال کرد. اندرو کومو، فرماندار نیویورک هم با رضایت نسبی در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت، وقتی پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم، ما هم این تجهیزات را به ایالت های دیگر ارسال می کنیم!

همین کمبودها بود که موجب شد دولت آمریکا، آشکارا چهره غارتگر و گردنه گیر خود را نشان دهد و به قول مقامات آلمانی، دست به دزدی مدرن بزند. اوایل هفته قبل برلین اعلام نمود با دستور ترامپ به شرکت ام.3 - تولیدنماینده ماسک های تنفسی- 200 هزار عدد ماسک سفارشی این کشور در بانکوک پیش از بارگیری به سوی آلمان متوقف و به سوی آمریکا تغییر جهت داد. فرانسوی ها هم با همین مشکل روبرو شدند و یکی از مقامات این کشور گفته است که یک محموله ماسک به مقصد پاریس خریداری نموده بود ولی ماسک های موردنظر او را یک آمریکایی با سه برابر قیمت خرید و به آمریکا منتقل کرد.

این در حالی است که نتیجه سیستم بهداشت و درمان ناکارآمد آمریکا، چیزی جز جان باختن هزاران شهروند این کشور نبوده است. تعداد فوتی ها آن قدر بالاست که در یک مورد، در بیمارستان بروکلین نیویورک، تریلی یخچال دار آوردند و اجساد را با لیفتراک درون آن قرار دادند؛ اتفاقی که ویدیوی آن، جنجال بسیاری در فضای مجازی به پا کرد. در حال حاضر هم 80 تریلی یخچال دار به دیگر بیمارستان های نیویورک اعزام شده که هرکدام ظرفیت 100 جنازه را دارند اما گنجایش بسیاری از آن ها در دوشنبه هفته قبل پرشده است. از آن بدتر، مارک دی لیواین، رئیس کمیته بهداشت شورای شهر نیویورک پیشنهاد نموده در صورت پر شدن ظرفیت گورستان ها، چاره ای جز دفن اجساد قربانیان جدید در پارک ها نیست!! با این رویه، هیچ بعید نیست که در هفته های آینده، ویدیوهایی از جمع آوری اجساد مردم از خیابان ها و کلیساها توسط ارتش آمریکا - شبیه آنچه در ایتالیا رخ داد - باشیم. تراژدی هولناک ماجرا اینجاست که طبق دستورالعمل جدید به مراکز درمانی، افراد مبتلا به فلج مغزی، اوتیسم یا سندروم داون، درصورتی که به کرونا دچار شوند، باید به حال خود رها شوند تا بمیرند، همچنان که سالمندان نیز با عدم رسیدگی مکفی، چنین سرنوشتی دارند.

مردم آمریکا نیز به تأسی از حاکمانشان، دست به انجام رفتارهای نابهنجاری می زنند که از هم اکنون، آژیر خطر شورش و آشوب در شهرهای این کشور به سبک فیلم های ژانر وحشت هالیوودی را به صدا درآورده است. در طول چند هفته گذشته تصاویری از صف های طولانی مردم در مقابل مراکز فروش سلاح منتشر شده تا برای روز مبادا و زمانی که نظم عمومی در پی شیوع کرونا به هم بریزد، اسلحه ای برای دفاع از خود در اختیار داشته باشند. هجوم مردم تنها در قالب صف های طولانی در مقابل مراکز فروش تسلیحات، نمود نداشته، بلکه یکی از سایت های فروش آنلاین سلاح از افزایش جهشی میزان سفارشات خرید از زمان شروع شیوع کووید 19 در آمریکا اطلاع داد و اعلام نمود که 68 درصد، فروش آنلاین این فروشگاه رشد داشته است.

علاوه بر این، وحشت از به اتمام رسیدن آذوقه، همچون ترس از فقدان امنیت در ثروتمندترین کشور دنیا، باعث شد که تصاویر فراوانی از ازدحام و تقلای مردم برای ورود به فروشگاه های زنجیره ای و قفسه های خالی آن ها به اقصی نقاط دنیا ارسال گردد. یک نویسنده اسکاتلندی با انتشار یکی از این تصاویر، جمله ای نوشت که می توان با سنگ محک آن، همه رفتارهای آمریکایی ها را از صدر تا ذیل، تفسیر و تأویل کرد. به نوشته جان وایت، باید صادق باشیم، سرمایه داری تنها یک سیستم مالی نیست بلکه مجموعه ای از عادات غلط است که در رأس آن خودخواهی، حرص و طمع و فردگرایی هستند. هرج ومرجی که در این سوپرمارکت می بینید نشئت گرفته از آشفتگی یک سیستم مالی و ضد ارزشی است که باعث کمرنگ شدن احساسات و عواطف انسانی ما شده است.

و بالاخره اینکه، مجموع این عوامل، آمریکا را به سمت زوال سوق داده و همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، کوشش برای آرایش ظاهر آمریکا و شکوه و جلال آن نیز مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد. (رهبر معظم انقلاب - 29 بهمن 98)

بازگشت به صفحه رسانه ها

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83398

به "نظام سرمایه داری بدون نقاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام سرمایه داری بدون نقاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید