نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری برای مشخص تکلیف قیمت بلیط هواپیما

به گزارش مجله سرگرمی، نشست شورای عالی هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید. یکی از اهداف از این نشست، آنالیز اقدام شرکت های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیط هواپیما بود.

نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری برای مشخص تکلیف قیمت بلیط هواپیما

نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری پس از تاخیر طولانی مدت با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار گردید. از اهداف این نشست می توان به آنالیز اقدام شرکت های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیط هواپیما اشاره نمود که مطابق آن، کمیته کارشناسی برای معین هزینه هر ساعت/جایگاه پرواز تشکیل شد. این کمیته موظف شد تا در نشستی فوق العاده، درباره نرخ بلیط هواپیما تصمیم گیری کند.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به دو مسئله مهم در معین نرخ گذاری بلیط هواپیما، اذعان داشت:

یکی محاسبات عددی هزینه ها و عایدی ایرلان ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است. هنگامی که محاسبات عددی مبنای معین قیمت بلیط هواپیما قرار می گیرد، باید مواردی همانند نرخ مناسب سوخت و سهل گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال گردد.

محمد اسلامی اختلاف میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی را پیرامون قیمت گذاری هر جایگاه /ساعت پرواز هواپیما تایید کرد و گفت:

ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت های هواپیمایی تشکیل گردد تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم.

شایان ذکر است که پس از تشکیل کمیته کارشناسی و نتیجه گیری اعضای آن، نشست فوق العاده دیگری به وسیله شورای عالی هواپیمایی کشوری برگزار خواهد شد تا در مورد نرخ بلیط هواپیما معین تکلیف گردد.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164336

به "نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری برای مشخص تکلیف قیمت بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری برای مشخص تکلیف قیمت بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید