نشست آنالیز مطالعات تقاطع غیرهم سطح شوش برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، نشست آنالیز مطالعات ترافیک غیرهم سطح شوش، با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

نشست آنالیز مطالعات تقاطع غیرهم سطح شوش برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این نشست عصر امروز چهارشنبه 30 مرداد 98، با حضور دکتر علی اصغر مونسان، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و جمعی از مدیران وزارت میراث فرهنگی، مسئولان استان خوزستان و مهندسان مشاور برگزار گردید.

در این نشست، مهندس مشاور شهرداری شوش و مهندس مشاور میراث فرهنگی و نیز بعضی از مدیران و کارشناسان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد تقاطع غیرهم سطح شوش پرداختند و موارد مرتبط این تقاطع غیرهم سطح با حوزه میراث فرهنگی به صورت کارشناسی مورد آنالیز نهاده شد.

دکتر مونسان، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست در سخنانی گفت: حوزه میراث فرهنگی تنها مربوط به موضوع اشیای تاریخی نیست، بلکه حوزه تمدنی و تاریخ و فرهنگ نیز برای همه ما اهمیت فراوانی دارد. در بعضی از کشورهای همسایه شاهد این هستیم که برای خود حوزه تمدنی ایجاد می نمایند یا سعی می نمایند بعضی از شخصیت های فرهنگی و ادبی ما را به نام خودشان ثبت نمایند. در موضوع تقاطع غیرهم سطح شوش هم آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، حوزه تمدنی این منطقه است.

او در ادامه گفت: طرحی باید ارائه گردد تا کمترین آسیب به حوزه میراث فرهنگی وارد گردد و نظر پژوهشگاه باید لحاظ گردد. چراکه در موضوع تقاطع غیرهم سطح شوش در کنار اهمیت اشیای تاریخی، آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، لایه های تاریخی فرهنگی در این منطقه است که نشان دهنده حوزه تمدنی منطقه شوش است.

دکتر مونسان اضافه نمود: امروز دور هم جمع شدیم تا بتوانیم بهترین راهکار برای این تقاطع را بیابیم. در این میان به نظر می رسد بهترین راه چاره ایجاد جاده کمربندی است. درواقع اگر این راستا ترافیک سنگین دارد و راستا ترانزیتی است، باید راستای در بیرون شهر ایجاد گردد.

او افزود: درباره محور شمال - جنوب نیز بحث شد و مهندس مشاور توضیحاتی را ارائه داد، اما واقعیت این است که نمی توان با این طرح قانع شد، چون با اجرای این طرح موضوع ایمنی حل نمی گردد. با ایجاد زیرگذر نه موضوع ترافیک حل می گردد نه موضوع تصادفات؛ ضمن این که در زیرگذر در بدو ورود به طور حتم گره ترافیکی خواهیم داشت، از این رو باید به فکر یک راهکار جدید باشیم.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: ضمن این که در طرحی که برای ایجاد این پل ارائه می گردد، باید از نظر معماری، منظری متناسب با محوطه فرهنگی تاریخی میراث جهانی شوش باشد و باید طرح ها در کلیه مراحل برای آنالیز و تطبیق با ضوابط و مقررات ملی و بین المللی میراث فرهنگی آنالیز گردد.

در این نشست همچنین محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری توضیحاتی را در مورد منطقه شوش و تقاطع غیرهم سطح شوش ارائه دادند.

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40897

به "نشست آنالیز مطالعات تقاطع غیرهم سطح شوش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز مطالعات تقاطع غیرهم سطح شوش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید