نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور در انزلی افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور با هدف توسعه و ترویج آموزش های زیست محیطی تجربه محور در بندر انزلی افتتاح شد.

نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور در انزلی افتتاح شد

به گزارش مهر، نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور با هدف توسعه و ترویج آموزش های زیست محیطی تجربه محور دیروز با حضور مسئولان در بندر انزلی افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه نخستین مدرسه طبیعت در حوزه تالاب است که برای نخستین بار در کشور در بندر انزلی افتتاح شده است.

نادر دنیا آرای گفت: با توجه به حساسیت های بسیار درباره لزوم حفظ محیط زیست به ویژه تالاب بین المللی انزلی، مجموعه اردوگاهی قلم گوده آموزش و پرورش بندر انزلی که در محدوده تالاب واقع شده است برای احداث مدرسه طبیعت انتخاب شد.

وی تاکید نمود: سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در راستای توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست همکاری های بسیاری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به این که ساخت مدرسه طبیعت نمونه ای از فعالیت های مشترک موسسات مردم نهاد داخل و خارج از کشور است، گفت: حفظ و حراست از محیط زیست برای داشتن آینده بهتر برای فرزندان این مرز و بوم تحت تاثیر عوامل طبیعی و انسانی است.

دنیا آرای اضافه کرد: تقویت توانمندی نیروی انسانی و آموزش های لازم برای حفظ محیط زیست در بین دانش آموزان آینده بهتری را برای همه مردم رقم خواهد زد.

اهمیت آموزش در حفظ محیط زیست

در ادامه این مراسم مشاور ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با اشاره به فعالیت مرکز آموزش پناهگاه حیات وحش سلکه در شهرستان صومعه سرا، گفت: بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان و معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از این مرکز بازدید و در آموزش های آن شرکت کردند.

تومئو آئوکی با اشاره به چاپ و توزیع 15 هزار نسخه کتاب در حوزه محیط زیست در مرکز آموزش سلکه، اضافه کرد: درک اهمیت آموزش های زیست محیطی تجربه محور برای دانش آموزان به عنوان حافظان آینده تالاب و محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که مدارس طبیعت با هدف توسعه و ترویج آموزش های زیست محیطی تجربه محور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند، گفت: در پروژه احیای تالاب آموزش های زیست محیطی به عنوان یکی از شش زیر کمیته فعالیت های تیم جایکا قرار داشته و تهیه و تدوین برنامه آموزشی زیست محیطی با همکاری متقابل ادارات کل محیط زیست و آموزش و پرورش و جایکا است.

مشاور ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) ادامه داد: مدرسه طبیعت گیلان به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی جنگلی زیستگاه طبیعی مناسبی برای فرود پرندگان مهاجری همچون حواصیل است می تواند مرکز خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست تالاب باشد.

آئوکی با اشاره به این که امیدواریم دانش آموزان ایران بهره کافی از مدرسه طبیعت ببرند، گفت: فاز نخست احداث مدرسه طبیعت (بازسازی و نوسازی) اجرا شده و تدوین برنامه های آموزشی در گام دوم در دست اقدام است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13624

به "نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور در انزلی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مدرسه طبیعت تالاب کشور در انزلی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید