ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از 2002 تاکنون آماده می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، نیروهای ناتو خود را برای بزرگترین رزمایش این ائتلاف از سال 2002 تاکنون در نروژ و با حضور 45 هزار سرباز از 29 کشور عضو ناتو به همره سوئد و نروژ آماده می نمایند.

ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از 2002 تاکنون آماده می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، حدود 150 جنگنده، 60 کشتی و حدود 10 هزار وسیله حمل و نقل زمینی در مانور تریدنت جانکچر که گفته گردیده بیشتر برای آموزش پاسخگویی به هرگونه حمله به یک متحد ناتو است، شرکت خواهند کرد. این تمرین نظامی از 25 اکتبر(سوم آبان) شروع می گردد و تا 7 نوامبر(16 آبان) ادامه خواهد داشت و 31 کشور عضو و شریک ناتو نیز در آن شرکت می نمایند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این مانور نظامی را دفاعی و شفاف دانست و اضافه کرد، همه طرف های سازمان امنیت و همکاری اروپا، از جمله روسیه دعوت گردیده اند که ناظران خود را برای شرکت در این مانور اعزام نمایند.

این مانور نظامی دفاع از یک کشور عضو ناتو در هنگام روبرو شدن با حمله از سوی مهاجمی فرضی را شبیه سازی می نماید. این مانور در نروژ، فنلاند و سوئد برگزار می گردد.

کارشناسان بر این باورند که این مانور احتمالا به دنبال چالش رو رشد با روسیه بر سر کنترل شمالگان برگزار می گردد.

این تمرین نظامی همچنین توانایی ناتو برای عملیات در هوای سرد را نیز محک خواهد زد اما به نظر می رسد که برخی از اعضای ناتو نتوانسته اند آمادگی مناسب را برای حضور سربازانشان در هوای سرد به دست آورند. از حدود هزار سرباز هلندی که قرار است در این مانور شرکت نمایند، خواسته گردیده که لباس های گرم مناسب را خودشان تهیه نمایند. بر اساس گزارش های منتشر گردیده، دولت این کشور نیز به هر سرباز هزار یورو داده تا لباس های گرم تهیه نمایند.

این نخستین دور از مانورهای تریدنت جانکچر نیست اما بزرگ ترین مانوری خواهد بود که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 برگزار گردیده است. برای مثال، تریدنت جانکچر 2015 با 36 هزار سرباز، 60 ناو و حدود 200 جنگنده برگزار گردید.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هفته گذشته اظهار کرد: نسبت به افزایش فعالیت های نظامی و سیاسی ناتو در منطقه شمالگان و در مجاورت خاک روسیه درشمال نروژ بی توجه نیستیم.

اگرچه ناتو از روسیه برای مشارکت در این مانور گسترده دعوت نموده اما به گفته فرمانده ارشد آمریکا در اروپا مسکو این دعوت را نپذیرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4443

به "ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از 2002 تاکنون آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از 2002 تاکنون آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید