موافق قرنطینه کردن نیشابور هستم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی همچنان نیشابور در میان دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی پس از مشهد بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارد، این شرایط موجب شده تا سازمان نظام پزشکی این شهرستان در نامه ای مکتوب خطاب به فرماندار خواستار قرنطینه کامل و یا حداقل به شکل نسبی نیشابور شود؛ نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفته که با توجه به درخواست سازمان نظام پزشکی نیشابور مبنی بر ضرورت قرنطینه کردن شهرستان موافق این اقدام است.

موافق قرنطینه کردن نیشابور هستم

در همین خصوص نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: با توجه به درخواست سازمان نظام پزشکی نیشابور مبنی بر ضرورت قرنطینه کردن شهرستان من نیز موافق این اقدام هستم؛ هر چند شاید قرنطینه کردن شهر برای همشهریان مشکلاتی را در پی داشته باشد، اما مرگ تعداد بیشتر همشهریان قابل جبران نیست، به همین دلیل موافق اجرای طرح قرنطینه به صورت حداکثری و نسبی توسط فرمانداری هستم تا بتوانیم با این روش جان عزیزان بیشتری را نجات دهیم و با حداقل تلفات ممکن بتوانیم پیک را پشت سر بگذرانیم.

حمید گرمابی اضافه نمود: باید در این خصوص در شورای تامین تدابیر لازم اتخاذ و مقررات مورد نظر اعلام شود، البته با موافقت دیگر نمایندگان درخواست قرنطینه در سطح کشور را نیز کرده ایم، بدون شک یکی از معدود راه هایی که می توانیم برای مهار و کنترل این ویروس و کاهش تلفات انسانی استفاده کنیم، قرنطینه کردن است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه شرح داد: اگر طرح قرنطینه در مقیاس کشوری اجرا شود کارآیی بیشتری خواهد داشت، اما اگر در سطح کشوری به هر دلیلی قابل اجرا نبود در سطح شهرستان می تواند کمک ارزنده ای داشته باشد.

گرمابی گفت: به طور نسبی در شهرستان نیشابور تلفات انسانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بیشتر بوده است، به همین علت قرنطینه کمک خواهد کرد که در طی هفته های آینده بتوانیم تلفات انسانی را به حداقل کاهش دهیم و از این بحران عبور کنیم.

وی بیان نمود: اگر هشدارها به موقع داده می شد و عملیات جدی همانند قرنطینه کردن زودتر انجام می شد؛ می توانستیم با هزینه کمتری این بحران را پشت سربگذاریم، ولی اکنون باید به شرایط فعلی فکر کنیم که چه باید کرد، قرنطینه کردن توسط دولت و مسئولان و مردم خواهد توانست تلفات انسانی را کم کند و با حداقل هزینه از این بحران بزرگ که گفته می شود همانند این بحران طی قرن اخیر در دنیا نداشتیم، عبور کنیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه ادامه داد: با توجه به وضعیتی که شهرستان نیشابور دارد از وزیر بهداشت خواسته شد امکانات بیشتری را به نیشابور اختصاص دهند، هرچند کمبودهایی در سطح کشور وجود دارد اما انتظار داریم به نیشابور توجه ویژه ای داشته باشند که در این خصوص قول هایی داده شده است.

وی اظهار کرد: مشکل کمبود تجهیزات و امکانات به تدریج در کل کشور رفع می شود، البته در شهر نیشابور تا به امروز خیرین کمک های بسیار خوبی را به حوزه بهداشت و درمان و رفع کمبودها از جمله تامین ماسک و لباس مناسب در چندین مرحله داشته اند که امیدواریم افزایش پیدا کند.

گرمابی با اظهار تاسف از اینکه با توجه به افزایش تعداد مراجعان به سمت پیک نزدیک می شویم، به آخرین اقدامات اجرا شده برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمان شروع این بحران تعداد آزمایشگاه ها بسیار کم بود و تمامی آزمایش ها باید به تهران ارسال می شد، که اکنون ستاد مقابله با کرونا در نظر دارد تعداد فعلی آزمایشگاه ها را تا 100 مرکز در کشور افزایش دهد.

وی یادآور شد: نیشابور نیز جزء اولویت ها بوده و به زودی مرکز تشخیص ویروس کرونا در شهرستان راه اندازی خواهد شد که این موضوع در تشخیص به موقع بیماری بسیار مهم است، متاسفانه کمبودها همچنان وجود دارد، به جز تجهیزات ایمنی که کادر پزشکی باید داشته باشند در بخش تجهیزات مورد نیاز برای معاینه بیماران نیز کمبودهایی وجود دارد که دستگاه ونتیلاتور از ضروریات است که کمبود داریم و باید تعداد بیشتری را از تهران بگیریم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: از قبل دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان خریداری شده که امیدواریم برای تشخیص بهتر بیماری و درمان به موقع، هرچه زودتر به شهرستان برسد، که در حال حاضر مراحل آخر را برای ترخیص از گمرک طی می کند.

وی مطرح نمود: تعدادی آمبولانس به وزارت بهداشت و درمان اضافه می شود و طی صحبتی که با قائم مقام وزیر بهداشت داشتم یکی از تقاضاها نیز اختصاص آمبولانس به شهرستان بود که پیگیری شد تا حتما یکی را به شهرستان نیشابور اختصاص دهند.

گرمابی اضافه نمود: اگر مردم کمک نکرده و خطر را درک نکنند، این ویروس می تواند گسترش بیشتری پیدا کند که آن موقع هزینه بسکمک برای مردم و کشور در پی خواهد داشت.

وی گفت: نباید فکر کرد این بیماری فقط برای دیگران است بلکه ممکن است، عزیزان خود ما نیز به این ویروس مبتلا شوند به همین دلیل باید همگی توصیه های پزشکان را جدی بگیرند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: مردم با در خانه ماندن بیشترین کمک را می توانند در قطع شیوع این ویروس خطرناک داشته باشند، باید همه یکدیگر را توصیه به در خانه ماندن کنیم و به عنوان یک کار پسندیده این اقدام را تبلیغ کنیم و اگر کسی این مورد را رعایت نکرد، به او تذکر دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76602

به "موافق قرنطینه کردن نیشابور هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافق قرنطینه کردن نیشابور هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید