موافقت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اسناد پرونده روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با انتشار عمومی دهها نسخه از مصاحبه هایی موافقت کرد که در جریان تحقیقات این کمیته پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات 2016 رئیس جمهور آمریکا انجام گردیده است.

موافقت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اسناد پرونده روسیه

به عبارت دیگر، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء با ارسال متن 53 مصاحبه به دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا موافقت کردند. این مصاحبه ها شامل مصاحبههایی با دستیاران بلندپایه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز می گردد.

با این حال، دموکراتهای عضو این کمیته می گویند که هم حزبیان ترامپ در مجلس نمایندگان- که اکثریت کرسیها را در اختیار داشته و طبیعتاً این کمیته را نیز کنترل می نمایند- از قبول درخواست آنها برای انتشار فوری متن تمام مصاحبه های رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه امتناع کردند.

آدام شیف عضو بلندپایه و دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت که جمهوریخواستار از انتشار عمومی برخی از مهم ترین مصاحبه ها از جمله مصاحبه با جیمز کومی رئیس اخراجی اف بی آی و دریا سالار مایک راجرز مدیر پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا خودداری می نمایند.

وی در این باره گفت: (از جانب جمهوریخواستار)، هیچگونه علاقه ای به انتشار عمومی این مصاحبه ها که به گمان آنان ممکن است به رئیس جمهور لطمه بزند، وجود ندارد.

این در حالی است که دموکراتها خواستار انتشار تمام نسخه های این مصاحبه ها هستند.

شایان ذکر است که انتشار این نسخه ها امکان رؤیت هزاران صفحه مصاحبه با افرادی همچون دونالد ترامپ جونیور فرزند ارشد رئیس جمهور آمریکا، جرد کوشنر داماد و مشاور نزدیک ترامپ، جف سشنز دادستان کل آمریکا و استیو بنن مشاور پیشین ترامپ را برای عموم مردم فراهم می سازد.

همچنین مصاحبه هایی با مقامات دولت پیشین آمریکا-باراک اوباما- در میان این اسناد به چشم می خورد.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4076

به "موافقت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اسناد پرونده روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اسناد پرونده روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید